Beste allen,
Ik probeer al geruime tijd mijn laptop scherm of beeld (een Asus N76VZ) te dupliceren naar mijn TV (een Panasonic TX40XC800). MIjn tv is Miracast-compatible en op google heb ik gevonden hoe je via het commendo 'dxdiag' kunt nagaan of ook de laptop Mircast compatibel is en dit blijkt op basis van eerder vermelde test het geval te zijn (hardware miracast compatible via hdcp).
Telkens ik verbinding probeer te maken, maken beide apparaten gedurende een fractie van een seconde verbinding en daarna verschijnt op de TV direct 'gespiegeld apparaat ontkoppeld'.
Via in instellingen > apparaten > verbonden apparaten op mijn laptop, staat mijn tv ook vermeld als projector.
Met mijn Samsung Tablet (S2) en mijn Smartphone (galaxy A5) wordt het beeld probleemloos op de TV geprojecteerd. De ene heeft nog Android Lollipop, de andere Marshmellow.
Gaat het hier dan om een bug in Windows 10 of is staat windows 'Miracast' nog niet volledig op punt? Android toestellen hebben hier bijkbaar geen problemen mee terwijl dit anders is bij WIN10.
Iemand een oplossing?
Nogmaals, de laptop zou ook compatibel zijn.
Dank bij voorbaat voor jullie reacties.
Windows 10 en Miracast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
We hebben iets gelijkaardig gezien bij Philips tv's. Die hielden zich blijkbaar niet volledig aan de standaard waardoor we niet konden verbinden met alle toestellen. Wij hebben dat toen opgelost met Miracast sticks, want ze konden niet beloven dat ze een firmware update gingen uitbrengen voor dat tv toestel.
-
- Elite Poster
Dank u voor de reactie;
Ik heb inderdaad ook al aan een dongle gedacht, nl. deze: Microsoft Wireless Display Adapter - V2.
Ik zou echter ook graag de chromecast ultra aankopen maar die zal weer niet compatible genoeg zijn om een windows screen te projectern.
Ik heb inderdaad ook al aan een dongle gedacht, nl. deze: Microsoft Wireless Display Adapter - V2.
Ik zou echter ook graag de chromecast ultra aankopen maar die zal weer niet compatible genoeg zijn om een windows screen te projectern.
- MClaeys
- Elite Poster
De Wireless Display Adapter V2 heb ik goede ervaringen mee (of als je een Xbox One zou hebben daar zit dat in). Met Chromecast heb ik geen ervaring buiten Youtube, dus daar kan ik geen verdere mening over geven
in principe kan je beiden aansluiten op je tv zolang je 2 usb-poorten hebt voor de voeding.
Via een omweg is je scherm casten wel mogelijk blijkbaar: http://www.howtogeek.com/199565/mirror- ... hromecast/

Via een omweg is je scherm casten wel mogelijk blijkbaar: http://www.howtogeek.com/199565/mirror- ... hromecast/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
Casten naar chromecast vanuit chrome-browser werkt perfect...
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=48660
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=56&t=48660
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik kan hier gewoon met iedere Windows 10 laptop/PC via het action center op "Project" klikken en krijg dan netjes m'n desktop op m'n Samsung TV.koenraaddeconinck schreef:Gaat het hier dan om een bug in Windows 10 of is staat windows 'Miracast' nog niet volledig op punt?
-
- Elite Poster
Om beetje jaloers van te zijn.
Maar ligt het dan aan de TV? Indien ja, is het dan niet eigenaardig dat het spiegelen van Android schermen vlekkeloos verloopt op mijn Panasonic en dat er blijkbaar enkel met win10 problemen zijn?

Maar ligt het dan aan de TV? Indien ja, is het dan niet eigenaardig dat het spiegelen van Android schermen vlekkeloos verloopt op mijn Panasonic en dat er blijkbaar enkel met win10 problemen zijn?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Geen idee wat de oorzaak is... misschien moet je Panasonic eens contacteren ?
- MClaeys
- Elite Poster
Misschien is dat net het probleem, bij die Philips tv waar ik het over had was ook support voor Android ( en IOS). Misschien dat die implementatie een conflict veroorzaakt. Alhoewel, in hun nieuwste toestellen doet het zich niet meer voor. Met die Miracast sticks was het opgelost, zonder ingrepen op de computers dus het lag wel degelijk aan de tv (gaf de support zelfs toe).koenraaddeconinck schreef:Om beetje jaloers van te zijn.![]()

De symptomen waren alvast hetzelfde, niks sluit het uit dat het in u geval anders is natuurlijk (slechte driver bvb zoals in de eerste XPS13)