Hallo,
Ik was voor YeloTV alternatieven aan het zoeken, aangezien de kwaliteit daar toch niet zo schitterend is.
Nu vond ik op het Telenet forum volgende opmerking:
"de Playstation herkent namelijk de digicorder. In die mate zelf dat je - in tegenstelling tot yelo op pc, tablet en/of smartphone - ALLE opgenomen programma's kan bekijken".
Weet er iemand of dit ook met andere devices (zoals iPad, pc, ...) kan gedaan worden? Ik begrijp de stelling "de PS herkent namelijk de decoder" niet.
Kan die PS de opgenomen programma's op één of andere manier aanspreken?
Iemand hier een idee van?
Alvast bedankt!
Jollito
opnames delen met andere devices
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ja, op een PS3 (nog niet met PS4 getest) kan je je opnames bekijken. Dit is echter geenszins een leuke ervaring omdat dit niet via een of andere standaard interface gaat. Dat is gewoon via DLNA die gewoon de folders en filenames weergeeft en die zijn behoorlijk cryptisch. Je krijgt dus niet de namen/tijdstippen van de programma's te zien en al helemaal geen thumbnails. Toen ik het destijds eens probeerde haperde de stream ook regelmatig, maar dat kan aan mijn netwerk gelegen hebben.
Ik snap anderzijds wel niet wat er mis is met Yelo. De app op zowel IOS als Windows10 werkt voor mij perfect, zeker als het op kwaliteit aankomt. De grootste kloterij is dat je niet alle (lees: bijna geen) opnames kunt bekijken omdat er een hoop zenders niet de toelating gegeven hebben om je opnames ervan te laten streamen. Maar mogelijk geldt die beperking dus niet voor PS3 (ik vermoed daardoor die 'ALLE' in drukletters in de tekst die je op het Telenet forum vond).
Als je wil weten welke andere devices het ondersteunen, google dan op DTCP-IP. Dat is het content protection mechanisme dat met DLNA gebruikt wordt om de streams te encrypteren. De PS3 is een van de weinige devices die DTCP-IP ondersteunen.
PS: blijkbaar supporteert de PS4 nog geen DTCP-IP.
Ik snap anderzijds wel niet wat er mis is met Yelo. De app op zowel IOS als Windows10 werkt voor mij perfect, zeker als het op kwaliteit aankomt. De grootste kloterij is dat je niet alle (lees: bijna geen) opnames kunt bekijken omdat er een hoop zenders niet de toelating gegeven hebben om je opnames ervan te laten streamen. Maar mogelijk geldt die beperking dus niet voor PS3 (ik vermoed daardoor die 'ALLE' in drukletters in de tekst die je op het Telenet forum vond).
Als je wil weten welke andere devices het ondersteunen, google dan op DTCP-IP. Dat is het content protection mechanisme dat met DLNA gebruikt wordt om de streams te encrypteren. De PS3 is een van de weinige devices die DTCP-IP ondersteunen.
PS: blijkbaar supporteert de PS4 nog geen DTCP-IP.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 7 keer
Bedankt voor de snelle reactie.
Probleem is dat de kwaliteit gewoon niet goed is. Ik verwacht geen HD kwaliteit van YeloTV maar als je op een iet of wat groter scherm kijkt is de kwaliteit echt bedroevend. Op een iPad is het vrij goed, dat geef ik toe
Ik heb geen Windows toestellen, dus kan alleen maar via Browser kijken, misschien ligt het daar aan?
Probleem is dat de kwaliteit gewoon niet goed is. Ik verwacht geen HD kwaliteit van YeloTV maar als je op een iet of wat groter scherm kijkt is de kwaliteit echt bedroevend. Op een iPad is het vrij goed, dat geef ik toe

Ik heb geen Windows toestellen, dus kan alleen maar via Browser kijken, misschien ligt het daar aan?
-
- Elite Poster
Als ik met de Windows 10 app hier op mijn 24" kijk, zie ik toch nauwelijks tot geen kwaliteitsverlies. Wanneer ik me wat verder zet, zodat mijn kijkhoek dezelfde is als wanneer ik voor TV zit, dan zie ik eigenlijk zelfs geen verschil.
Met browser heb ik hier niet kunnen testen, wegens geen Silverlight op mijn PC.
Ivm PS3: net nog eens getest en werkt al vlotter dan vroeger. De bestanden worden nu al getoond met de naam van het opgenomen programma, maar nog zonder datum, dus van een reeks opnamen heb je geen clue welke je gaat opstarten.
Met browser heb ik hier niet kunnen testen, wegens geen Silverlight op mijn PC.
Ivm PS3: net nog eens getest en werkt al vlotter dan vroeger. De bestanden worden nu al getoond met de naam van het opgenomen programma, maar nog zonder datum, dus van een reeks opnamen heb je geen clue welke je gaat opstarten.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Goh...Tomby schreef:Ik snap anderzijds wel niet wat er mis is met Yelo. De app op zowel IOS als Windows10 werkt voor mij perfect, zeker als het op kwaliteit aankomt.
Heel traag, zelfs op een ipad air 2
Je krijgt geen duidelijk overzicht van je afleveringen
Navigatie loopt stroef
Je kan maar een (klein) deel van je opnames bekijken, ok, heeft met rechten te maken, maar toch heel storend.
Vaak foutmeldingen
Doorspoelen kan enkel per 3 minuten en neemt veel tijd
...
Eenmaal je aan het kijken bent werkt het goed, maar voor de rest vind ik het beneden alles.
Daar is echt wel nog heeeeel veel verbetering mogelijk.
-
- Elite Poster
Ik vraag me dan echt wel af of jij een andere app hebt. Ik gebruik hem niet zoveel, maar ik kan me echt niet vinden in je kritiek-punten.
Overzicht van je afleveringen: Je krijgt alle afleveringen in mappen gegroupeerd per opgenomen serie. Daarbinnen kan je dan gewoon op datum je uitgevoerde alsook je geplande opnames zien. Je kan zelfs navigeren terwijl een opname afspeelt.
Doorspoelen, daarvoor heb je toch die progress bar onderaan ? Trouwens, als je 2 minuten vooruit wil, druk dan 1x op vooruit en 2x op achteruit
.
Foutmeldingen: nog nooit meegemaakt.
En dat alles op een iPad Mini 3 die de helft trager is dan een Air 2.
Overzicht van je afleveringen: Je krijgt alle afleveringen in mappen gegroupeerd per opgenomen serie. Daarbinnen kan je dan gewoon op datum je uitgevoerde alsook je geplande opnames zien. Je kan zelfs navigeren terwijl een opname afspeelt.
Doorspoelen, daarvoor heb je toch die progress bar onderaan ? Trouwens, als je 2 minuten vooruit wil, druk dan 1x op vooruit en 2x op achteruit

Foutmeldingen: nog nooit meegemaakt.
En dat alles op een iPad Mini 3 die de helft trager is dan een Air 2.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Als je "laatste aflevering" opneemt onthoudt de app dat niet correct. Vaak worden dingen dan dubbel opgenomen. Ik had dit heel duidelijk bij 'locked up abroad'.
Als je dan in het overzicht wil gaan kijken wat dubbel is moet je telkens op de aflevering tikken om te zien welke jaargang en welke aflevering iets is.
Afleveringen van een zelfde serie zouden, net zoals een windows verkenner, een lijst weergave moeten hebben met details waarop gesorteerd kan worden.
Doorspoelen en 2x terugspoelen? Logisch... en vooral heel snel.
Slider? Idem...
En hetgeen me nog het meeste stoort aan heel het digitale tv verhaal, staat los van de app, is dat een programma opname niet start wanneer een aflevering start. Dat is nog altijd een even grote knoeiboel als vroeger met vhs.
Onbegrijpelijk...
Als je dan in het overzicht wil gaan kijken wat dubbel is moet je telkens op de aflevering tikken om te zien welke jaargang en welke aflevering iets is.
Afleveringen van een zelfde serie zouden, net zoals een windows verkenner, een lijst weergave moeten hebben met details waarop gesorteerd kan worden.
Doorspoelen en 2x terugspoelen? Logisch... en vooral heel snel.
Slider? Idem...
En hetgeen me nog het meeste stoort aan heel het digitale tv verhaal, staat los van de app, is dat een programma opname niet start wanneer een aflevering start. Dat is nog altijd een even grote knoeiboel als vroeger met vhs.
Onbegrijpelijk...