PROXIMUS_AUTO_FON

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wanneer ik aanlog op de normale PROXIMUS_FON krijg ik een browser redirect waar ik kan aanloggen met [email protected] en een paswoord, echter wanneer ik de PROXIMUS_AUTO_FON gebruik (waarbij Windows zelf komt vragen voor user/paswoord) dan lukt het mij niet om aan te loggen met diezelfde credentials ? (ook niet als ik @proximusfon.be gebruik).

Mis ik hier iets ?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik dacht dat die auto fon iets specifieks was voor toestellen met een Proximus SIM kaart, de SIM kaart regelt dan op de één of andere manier een soort automatische authenticatie.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Oh, ik dacht dat het was zoals bij TN... de Homespot met weblogin, de FreeWIFI met EAP.

En op basis van http://bgctv.webklik.nl/page/homepage#P ... t-hotspots blijkt dat ook zo te zijn... alléén werkt het dus niet ?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

de auto_fon werd toch geregeld door een app en de instellingen daarin?

edit: https://play.google.com/store/apps/deta ... .fon&hl=nl (in het geval van android)
Laatst gewijzigd door Splitter 27 okt 2016, 08:46, in totaal 2 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Een jaar geleden toen ik dit op mijn windows 10 laptop probeerde had ik net het zelfde probleem ook geprobeerd met @belgacomfon en met @proximusfon maar lukte mij toen ook niet, (zelfs enkele dagen opeen geprobeerd), maar werkte wel op proximus_fon.
Toen ik op een schone dag op verplaatsing met mijn laptop terug probeerde op een hotspot daar ter plaatse, om in te loggen op auto_fon lukte dit tot mijn verbazing wel ineens, sindsdien werkt dat nog altijd!
PS: Ik gebruik hiervoor geen app.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

gevonden op een franstalige site (zouden de manuele instellingen moeten zijn):

Méthode EAP : TTLS
Authentification Phase 2 : MSCHAPv2
Certificat CA : Non défini (laisser le choix par défaut)
Login : [email protected]
Anonyme : Laisser le vide.
Password : Le mot de passe de votre compte proximus FON.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Volgens wat ik begrijp uit OP wordt er een Windows pc gebruikt, niet smartphone. Hier werkt het bij mij zonder problemen momenteel, in het verleden ook wel soms eens voorgehad dat ik niet kon connecteren met bepaalde momenten maar dat het opeens weer werkt.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat inderdaad om het inloggen met een Windows Laptop op proximus_auto_fon, waar het inloggen niet gebeurt via sim identificatie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Het is inderdaad via een PC met Windows 10 erop.

Probleem is dus dat het selecteren van PROXIMUS_AUTO_FON wel een user/paswoord vraagt maar dat dit niet lukt.

Ondertussen heb ik het wel gevonden... via Control panel, Network and Internet, Network Sharing Centre kies je Setup a new connection or network.

Hier kies je Manually connect to a wireless network waarbij je als naam PROXIMUS_AUTO_FON opgeeft en als Security type WPA2-Enterprise.

Daarna kies je Change connection settings en klik je op Settings bij de PEAP, daarna Configure en vink je Automatically use my Windows logon uit.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Heel dat fon gedoe is leuk op papier, maar werkt bij mij toch ook maar half...
Of het komt omdat het bij mij op een midrange smartphone is weet ik niet.
Misschien is het omdat ik ook een telenet homespot/hotspot profiel geïnstalleerd heb.
Misschien is het omdat ik een fon account heb door een fonera en niet door een vaste proximus account.

Via de app van proximus kreeg ik het helemaal niet aan de praat, met een apk van de originele FON app lukt het soms.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cadsite schreef:Misschien is het omdat ik ook een telenet homespot/hotspot profiel geïnstalleerd heb.
Normaal gebruik ik die ook maar hier in centrum Brussel is er weinig TN te vinden.
cadsite schreef:Via de app van proximus kreeg ik het helemaal niet aan de praat, met een apk van de originele FON app lukt het soms.
Je hebt hiervoor geen app nodig... dit is standaard netwerk functionaliteit... alléén moet je voor FON dus iets aanpassen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het nochtans niet zo zelf moeten invoeren via control panel zoals je aangeeft, maar wel interessant als het niet vanzelf in orde komt zoals het bij mij het geval geweest is.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Zelfde probleem hier. Met de smartphone perfect mogelijk om in te loggen op de auto_fon met enkel het login+wachtwoord, geen verdere instelling vereist, maar met een windows 7 of 10 laptop is me dat nog nooit gelukt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een goed uurtje prima connectie gehad... val ik er plots uit :evil:

En opnieuw inloggen via AUTO_FON lukt niet meer, wel via de normale FON (maar die is niet bruikbaar in combinatie met m'n VPN client).

Pfff... Telenet werkt op dat gebied toch heel wat stabieler.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Soms heb ik voor dat bij de eerste keer inloggen, het inloggen wel lukt, maar dan heb ik geen internet acces.
Dan doe ik een disconnect en log opnieuw in en heb ik dan wel internet access en werkt alles prima!
PS: login is hier verkeerd uitgedrukt, ik moet geen user/pasw meer invoeren want die heeft hij onthouden, dus eigenlijk moet ik zeggen, automatisch inloggen, of nog beter gezegd gewoon op connect klikken.
Laatst gewijzigd door jackho 27 okt 2016, 11:29, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is bij telenet inderdaad vele malen beter. Eén van de redenen dat we bij telenet blijven ondanks dat ze wat duurder zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Pfff... nu lukt de gewone FON zelfs al niet meer;
Dienst niet beschikbaar, probeer het opnieuw over 15 minuten.
Dan maar thetering... is toch bijna einde van de maand en heb nog een GB over 8)

Ondertussen nog eens geprobeerd op de AUTO_FON maar werkt niet meer... enkel de FON doet het nog.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

cadsite schreef:Heel dat fon gedoe is leuk op papier, maar werkt bij mij toch ook maar half...
Of het komt omdat het bij mij op een midrange smartphone is weet ik niet.
Heeft er eerder mee te maken dat bij de meeste mensen de Proximus modem ergens in de garage, kelder, ... hangt waar het bereik niet al te goed is. Als je dan bv op straat, een terras, ... bent is de verbinding meestal gewoon niet stabiel genoeg om echt vlot te kunnen surfen.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Proximus_auto_fon werkt hier gewoon goed via budget Android phone's en tablet alsook op een Linux laptop zonder gebruik te maken van app.

Bij Anonymus : vul ik steeds in: [email protected]

Dit werd trouwens al eens aangehaald in bij proximus topic's een hele tijd geleden.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Kan je auto FON trouwens gebruiken met een Fonera account ? Voorlopig laat ik 'm op de gewone FON gewoon inloggen met de app maar had dit tochgraag geweten. Ik krijg het precies niet aan de praat.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

BertG3 schreef:Kan je auto FON trouwens gebruiken met een Fonera account ? Voorlopig laat ik 'm op de gewone FON gewoon inloggen met de app maar had dit tochgraag geweten. Ik krijg het precies niet aan de praat.
Idem, op een android device.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”