Via de update tool van Windows een ISO gemaakt om te branden en ook al geflashed naar USB-stick.
De installatie via usb geprobeerd en na het heropstarten van de installatie installeert hij mijn apparaten daarna blijft het logo op het scherm en daarover het gekend ronddraaiend logootje met eronder "voorbereiden".
Al op verschillende manieren geprobeerd om een clean install van Windows 10 uit te voeren, steeds op dat ogenblik wil ie niet verder...
Het enige dat ik heb gehouden is de sonysys partitie omdat Windows hierover zeurde dat dit niet de juiste volgorde is voor een schijf die ingedeeld is volgens gtp en na onnoemelijke keren de installatie te herstarten de positie van de sonysys partitie verplaatst naar achteren.
Hoe lang kan dit nog duren? Zal de installatie uiteindelijk verder doen? Heb al gehoord dat het kan gebeuren dat je lang moet wachten maar de installatie is al twee uur bezig...
Wie weet raad? Lan-kabel aangesloten en overgestapt van 3.0 naar 2.0 voor de USB want blijkbaar heeft Windows 10 hier ook moeite mee.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Clean install Sony Vaio
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Ondertussen al ontdekt dat de drivers van Nvidea Geforce moesten geüpdate worden en ook Intel HD grafics beeldschermadapter.
Nu hangt Windows 10 vast op 51 procent. Daarvoor op 30 procent en 40 procent.
Ik ben nog efkes zoetjes met mijn Sony SFV15N1C5E.
Bedankt Sony voor de "up-to-date" drivers van 2013... Niets binnengekregen via Vaio update software.
Al gebeld met Sony en ze vertelden me dat ze geen ondersteuning bieden voor Windows 10.... Kun je het geloven...
Nochtans hebben ze tests gedaan voor dit model...
Nu hangt Windows 10 vast op 51 procent. Daarvoor op 30 procent en 40 procent.
Ik ben nog efkes zoetjes met mijn Sony SFV15N1C5E.
Bedankt Sony voor de "up-to-date" drivers van 2013... Niets binnengekregen via Vaio update software.
Al gebeld met Sony en ze vertelden me dat ze geen ondersteuning bieden voor Windows 10.... Kun je het geloven...
Nochtans hebben ze tests gedaan voor dit model...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
ikzelf heb ook problemen gehad om van windows 7 - 10 te upgraden via usb stick met windows 10
Liep altijd vast tijden instals, werd dan automatisch teruggezet naar windows 7 via de backup die hij eerst maakt.
Wat het voor mij oploste was in het BIOS USB LEGACY uit te schakelen .
Liep altijd vast tijden instals, werd dan automatisch teruggezet naar windows 7 via de backup die hij eerst maakt.
Wat het voor mij oploste was in het BIOS USB LEGACY uit te schakelen .
-
- Pro Member
Uefi staat aan van mij ... Nochtans een propere herstelinstallatie geweest.
Vraag me eigenlijk af of het nodig is om tot aan Windows 8.1 te updaten met de Windows update tool (dus niet via de Windows upgrade assistent, want deze komt er sowieso niet meer op).
Vraag me eigenlijk af of het nodig is om tot aan Windows 8.1 te updaten met de Windows update tool (dus niet via de Windows upgrade assistent, want deze komt er sowieso niet meer op).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
giolovin, het is niet de boot beveiliging
maar de USB ( legacy ) deze heeft ergens een optie in het bios
als er al windows 10 op de laptop gestaan heeft, weet microsoft de key nog hoor,
normaal met de juiste versie van windows 10 zal hij automatisch terug geactiveerd worden
maar de USB ( legacy ) deze heeft ergens een optie in het bios
als er al windows 10 op de laptop gestaan heeft, weet microsoft de key nog hoor,
normaal met de juiste versie van windows 10 zal hij automatisch terug geactiveerd worden
-
- Pro Member
Probleem nog steeds niet opgelost
Vandaag terug gebeld naar Sony omdat ze niet hadden geantwoord op mijn laatste mail van 7 december 2016.
Hopelijk komen ze met een oplossing. Uit hun testen blijkt nochtans dat de laptop compatibel is... Zou raar zijn mocht dat niet het geval zijn voor een laptop van 2013 en zeker voor die prijs....

Vandaag terug gebeld naar Sony omdat ze niet hadden geantwoord op mijn laatste mail van 7 december 2016.
Hopelijk komen ze met een oplossing. Uit hun testen blijkt nochtans dat de laptop compatibel is... Zou raar zijn mocht dat niet het geval zijn voor een laptop van 2013 en zeker voor die prijs....