IP cams extern bekijken

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

Hallo,

ik heb al enkele jaren wat IPcam's in het netwerk, die ik ook extern kan bekijken.
Hiervoor stel ik upnp actief bij mijn.telenet.be en op de camera en kies ik in de instellingen van de camera een externe http poort om hiervan gebruik te maken (willekeurige nummers in de range tussen 50080 - 50093).

Tot eerder deze week liep alles goed, maar nu heb ik voor 2 camera's (hetzelfde type: D-Link DCS-5222) een probleem dat het beeld extern niet meer op te roepen valt. Ik kan er niet meer op connecteren als ik het pad "mijnipadres:poort" ingeef (poortnrs 50080 en 50085 voor deze cam's). Voor een aantal andere cam's in het netwerk heb ik exact dezelfde werkwijze, maar werkt dit WEL nog. De wijziging deed zich voor nadat de modem snachts eens uitgevallen was. Het is de witte versie van Telenet. Telenet heeft me gezegd dat er geen update geweest is van hun kant. De camera's hebben ook geen update gehad.

Als ik check via online tool (http://videos.cctvcamerapros.com/check- ... rding-tool), dan zie ik die poorten als 'closed' staan. Geef ik een poort in van camera die wel nog werkt, dan krijg ik 'open'.
In de instellingen van 'mijn.telenet.be' stond tot op heden geen enkele port forward ingesteld. Niet voor de werkende camera's en niet voor de 'probleem' camera's. Ik dacht het eventueel zo op te lossen, maar als ik daar achter het interne ip ingeef van de camera, met de bijhorende poort die ik ingesteld heb (bv 50080) en de regel actief plaats, dan nog krijg ik geen beeld en blijft de poort status 'closed' krijgen.

Iemand enig idee hoe ik verder kan gaan?
Modem reboot heb ik reeds gedaan. Camera's reboot ook, zelfs 1 model volledig gewist en opnieuw ingesteld.
Ik vermoed dat die camera's niet meer kunnen/mogen doorgeven aan de modem welke poort er open moet blijven.. Zijn er alternatieven om poorten open te zetten bij Telenet?
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

- Best nooit upnp gebruiken !
- Alle camera's vast IP geven
- Alle camera's een verschillede Poort (reeks) geven
- manueel forwards instellen via mijn telenet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3255
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 231 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Toevallig niet achter CGNAT geraakt? Consumenten die geen port-forwarding ingesteld hebben in Mijn Telenet kunnen via een soort van proxy op het internet komen. Die proxy zorgt ervoor dat UPnP niet meer zal werken.
Ik treed petzl bij: nooit UPnP gebruiken, zeker niet extern. Da's om security breaches vragen!
Ik zou de portforwards instellen in Mijn Telenet en morgen mijn modem eens herstarten om de wijzigingen door te voeren. Kans is groot dat je dan een ander extern IP-adres krijgt waardoor je wél weer aan je camera's kan.

Voor de volledigheid: camera's zo open-en-bloot aan het internet hangen... brrrr... hopelijk zijn de verbindingen versleuteld. Indien niet (of niet mogelijk), dan zou ik een VPN instellen.
Computer(k)nul
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

Allemaal makkelijk gezegd, maar ik slaag er niet in alles op de goeie en veilige manier werkend te krijgen.
Telenet rommel werkt ook niet echt mee denk ik.

Kan nergens een dienst vinden die dat aan huis komt instellen en ik betwijfel dat een gewone elektricien dat allemaal weet/kan?!
Als er iemand iets weet of iemand kent in regio Kortrijk die dit tegen betaalbare prijs kan, shoot!

Even laten bezinken voor ik er zelf nog eens aan begin.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Studenten informatica genoeg in het Kortrijkse :wink:
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Maar kan je intern nog aan de camera's?
Want een poort kan wel 'open' staan, maar als er geen service is die op die poort luistert én ook reageert... dan zal die zogezegd ook 'closed' zijn.

Indien intern (via 192.168.x.x:xxxxx) wél bereikbaar:
- UPnP uitschakelen,
- Misschien voor de zekerheid nog eens de modem een factory reset geven ("terug naar standaardinstellingen" in MijnTelenet)
en opnieuw beginnen zoals petzl zei:
- Alle camera's vast IP geven met een IP kleiner dan 100 en groter dan 1
- Alle camera's een verschillende poort (reeks) geven
- manueel forwards instellen via mijn telenet (per camera het IP instellen met daarbij de poort die je instelde op de camera)
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

xayana schreef:Maar kan je intern nog aan de camera's?
Ja intern werken ze wel nog.

Vreemde is gewoon dat het voor bepaalde wel werkt en andere niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”