Externe Harde schijf

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Giljom
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Hallo ik heb een vrien die een extra harde schijf externe gekocht gekocht heeft van 250 GB bij de aldi, en hij werkt met XP, kan hij die gewoon in de USB steken en gaat hij die erkenen, en hoe moet die dan juist geformateerd, moet hij die een nummer geven of gaat dat vanzelf, graag uw hulp
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gewoon inpluggen... XP zal een nieuw storage device vinden, en dat formateer je zoals elke andere disk.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Normaal gezien zal die al geformateerd zijn, dan zie je die gewoon als een extra harde schijf in Deze Computer.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Helaas pindakaas, zo eenvoudig is het niet altijd ...

Ik heb een paar weken geleden een Maxtor One Touch II van 300 GB gekocht. Gewoon inpluggen zorgt er enkel voor dat hij het device herkent, maar niet kan installeren, daar had ik de CD voor nodig. Vervolgens in de logical disk manager de HDD een schijfletter moeten toekennen, om dan te merken dat het Fat32 was en ik NTFS bestandssysteem wilde hebben. Opnieuw gepartitioneerd, geformatteerd en toen was alles in orde. Oef, zucht.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Mja, dit had ik ook voor met een Externe HD (Freecom - 160 GB) die ik gekocht had. Pas nadat ik dat ding had volgepropt met vanalles en nog wat en aan de DVD's wou beginnen, zag ik dat dat in FAT32 stond. Mijn DVD-iso's konden er dus niet op. :-( Alles formatteren naar NTFS, jeuh! :-)

'k Heb nu wel een ander probleem. Telkens wanneer ik een bestand groter dan 4GB (bvb zo'n DVD-iso) wil deleten, dan verwijdert hij deze wel uit de folderlist, maar op de HD wordt de ruimte nog altijd ingenomen. Heel bizar. Ik verwijder die bestanden nu met een tooltje van Norton (Wipe Info) om die data permanent te verwijderen, maar dat duurt nogal lang. Iemand een idee waarom dit gebeurt?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, ik heb een gelijkaardig probleem hier al gepost, je moet eens de verborgen bestanden en mappen aanzetten (kan ook systeem bestanden zijn), dan ga je de map "resycler" zien, hierin zit da bestand hoogst waarschijnlijk. Het komt niet altijd in de windows recycle bin volgens mij, en dan denk ik dat het daar te vinden is.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Maglor schreef:Heel bizar. Ik verwijder die bestanden nu met een tooltje van Norton (Wipe Info) om die data permanent te verwijderen, maar dat duurt nogal lang. Iemand een idee waarom dit gebeurt?
Je geeft zelf de reden al aan: anders zou het gewoon veel te lang duren als je veel data wist!

Hij verwijdert eigenlijk enkel de header-informatie van de bestanden weg uit het bestandssysteem (in het geval van FAT de FATable), de feitelijke data blijft bestaan tot dat die overschreven wordt. Dat, of je hebt een "Norton Protected Recycle Bin".
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”