Van aan de ingang van mijn Belgacom-lijn (kelder) loopt er een snoer naar een eerste telefoonstopcontact op het gelijkvloers. Achterin dat telefoonstopcontact is er een snoer gesoldeerd dat terug naar de kelder loopt waar dit op zijn beurt weer in drie gesplitst wordt. Aan één uiteinde van deze drie splitsingen hangt een telefoonstopcontact (van hieruit zou de ADSL moeten vertrekken naar mijn Netopia router/modem) en aan elk van de twee overige uiteinden rechtstreeks een telefoon.
Samengevat heb ik dus één ingang (in de kelder), twee telefoonstopcontacten (op het gelijkvloers) en vier telefoons (waarvan één in de kelder).
Momenteel heb ik op beide telefoonstopcontacten een ADSL-splitter gezet. Maar ALS de router/modem er al in slaagt te syncen, dan haal ik maar een downloadsnelheid van ongeveer 265 kbps terwijl ik bij Academic Broadband zit en deze (theoretisch althans) 3379 kbps zou moeten halen.
Ik gok erop dat de oorzaak van die problemen onzuiverheid van de lijn is (ten gevolge van die aftakkingen). Klop dat? Wat kan ik doen om het op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie efficiënte hulp

koswo