Backup en data transfer voor iOS

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zocht een goei windows proggy dat mijn iOS data kan exporten/transferren, liefst gratis.

Er was mij SynciOS aangeraden, maar na installatie blijkt dat dat ding niet wil werken zonder iTunes, en laat ik nu net géén iTunes meer willen installeren omdat dat een gigantische ramp is.

Ik zoek ook specifiek progs die savegames enzo kunnen backuppen vanuit de iOS app directories.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Veel succes met de zoektocht.

Ik heb me erbij neergelegt dat je itunes op de pc MOET tolereren.
Voordeel van syncios is dat je itunes moet installeren maar dat je er verder geen last van hebt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik vrees er ook wa voor.
Spijtig; dan wordt het optie 2: een VM installatie.

Ik lees ook hier en daar dat er sinds iOS 9 niemand meer in de apps folders kan om er files uit te backuppen en restoren. Klopt dat?
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Met syncios en ios9 geen probleem om rechtstreeks de apps folders te benaderen.
Met Ios 10 nog niet geprobeerd, ipad3 wordt niet meer ondersteund is een toestel van 2013 ... :bang:
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

duizend schreef:ipad3 wordt niet meer ondersteund is een toestel van 2013 ... :bang:
Maart 2012.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Neen, mijn toestel is van half februari 2013. :nono:
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

Van weinig belang hé, van wanneer jij je toestel hebt.
Het werd door Apple verkocht tot October 23, 2012, dat is dus (give or take) 4 jaar geleden.

Je begrijpt toch ook wel dat de technologische vooruitgang op mobiele apparaten een factor "verschrikkelijk veel" sneller gaat dan dat ander IT-gerelateerd apparaat (laptop, desktop) in je eigen huis? Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen dat Apple softwarematig technieken - die ze in hun eigen ontworpen CPUs notabene - gebruiken die 4 generaties geleden nog niet bestonden? Wil je vooruitgang, of wil je de technieken van 4 jaar geleden maar blijven gebruiken?

Anyway, moest dit je keuze voor je volgende tablet beïnvloeden (een aan de hand van je smiley verwacht ik niets anders), laat dan binnen 4 jaar nadat je tablet die je dan kiest niet meer verkocht worden vooral weten hoe dat dan afloopt om er de laatste nieuwe versie van het OS op te installeren.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik vind het veel erger dat oudere OSen niet meer ondersteund worden door apps. Meestal enkel de huidige en de vorige.
Terwijl je veel software vindt die met gemak nog Win7 ondersteund (en ook Vista), en zelfs XP.
Terwijl je itablet/iphone het kan vergeten om apps te downloaden als ie geen iOS9 of 10 draait.

Maar soit, laat ons dit aub niet in een good-vs-bad topic doen verzanden, zo hebben we er genoeg :-)

Ik zie CopyTrans anders serieus waarschuwen, iets ivm nieuwe beveiligingen van het OS.
http://www.copytrans.net/blog/what-you- ... hone-apps/
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

ITnetadmin schreef:[...]Terwijl je veel software vindt die met gemak nog Win7 ondersteund (en ook Vista), en zelfs XP.[...]
Het windows platform is er nu eentje dat de compatibiliteit héél hoog in het vaandel draagt.
Hoe fel is dat platform al veranderd sinds Windows 2000?
Er zullen wat APIs bijgekomen zijn, veel nieuwe functionaliteit, maar alle vorige functionaliteit zit er nog gewoon in.
Windows heeft sinds lang zelfs zijn "compatibiliteits" modus voor applicaties...
Stroombesparende technieken? Werken met strikte regels over het gebruik van RAM? Allemaal niks om rekening mee te houden op Windows...
Dus waarom zouden de applicatie-bouwers daar dan rekening mee moeten houden? Hun kennis van 10 jaar geleden is nog altijd actueel, en kan nog gebruikt worden. Met je praktische kennis van 4 jaar geleden op (bijvoorbeeld) iOS ben je nu niet veel meer...

MS moet daar ook op niet veel letten hé, maar kijk gerust eens naar de grootte van je Windows installatie directory. Voor een doodnormale Windows 10 met die feature update erop klimt dat al gauw naar ettelijke tientallen gigabytes...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
duizend
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Van weinig belang hé, van wanneer jij je toestel hebt.
Het werd door Apple verkocht tot October 23, 2012, dat is dus (give or take) 4 jaar geleden.
Van groot belang dacht ik zo ... Splinternieuw gekocht in februari 2013.
Als ze voor een toestel van drie jaar oud (ook give or take) geen updates meer uitbrengen. :bang:

Was het niet zo dat 1 van de argumenten om de dure prijs te "rechtvaardigen" dat de apple toestellen zoveel langer bruikbaar zijn, langer dan de concurrentie :roll:

Tja om de drie jaar dus een nieuw toestel kopen of met mogelijke veiligheidsproblemen zitten.

En inderdaad de andere fabrikanten doen niet veel beter, maar daar kan je
1. Een ander os op draaien.
2. Zijn bijlange zo duur niet
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef:
selder schreef:Van weinig belang hé, van wanneer jij je toestel hebt.
Van groot belang dacht ik zo ... Splinternieuw gekocht in februari 2013.
Als ze voor een toestel van drie jaar oud (ook give or take) geen updates meer uitbrengen. :bang:
Overlaatst nog iemand gehoord die bij Vanden Borre redelijk goedkoop een 5c op de kop had kunnen tikken. 5c uitgebracht in 2013, zelfde hardware als de 5 uit 2012. Dus zij kan dan in 2019 gaan klagen omdat ze de laatste update dan niet meer kan draaien 'want ze heeft haar toestel maar drie jaar geleden gekocht'?
Ik denk het niet, hardware is 7 jaar oud op dat punt.

EDIT: ik geef wel toe dat de iPad 3 geen al te lang leven geschonken is en aan het kortere eind van de verwachte ondersteuningscyclus van 4 à 6 jaar zit. iPad 3 was wel serieus underpowered: minimale upgrade in processorkracht maar wel dat Retina scherm moeten aandrijven. Beestje heeft nooit echt goed kunnen volgen, daarom dat ze al in oktober 2012 met de iPad 4 op de proppen kwamen. Die trouwens wel iOS 10 ondersteund en al uitgebracht was toen jij je iPad 3 aankocht.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Oh, op die manier. :bang:

Ipad 3 was dus een miskleun van apple die ze zo snel mogelijk moesten rechtzetten.
Ik zal nog eens naar de keynote van de launch kijken, want het was wel echt the best ipad ever, het retina scherm werd toen als zeer innoverend en als de feature om te upgraden aangeprezen.

Maar de hardware was dus serieus underpowered om retina te draaien zoals jij zegt, goed om weten dat apple ook onderontwikkelde toestellen uitbrengt.

Zijn er zo nog miskleunen van apple?
Of geven de fanbois dat enkel achteraf toe :twisted:

Dus mijne iphone 6 plus moet wel 6 jaar updates krijgen volgens jou?
Maar ook weer geteld vanaf het moment van de launch veronderstel ik.

Maareh terug on topic.

Er is blijkbaar nog een enkele manier gevonden om zonder itunes aan de app data folders te geraken?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster

duizend schreef:Zijn er zo nog miskleunen van apple?
Of geven de fanbois dat enkel achteraf toe :twisted:

Dus mijne iphone 6 plus moet wel 6 jaar updates krijgen volgens jou?
Maar ook weer geteld vanaf het moment van de launch veronderstel ik.
Ik denk eerder dat de 5s een toestel is dat een langere ondersteuning gaat krijgen, omdat deze zo lang verkocht is én toen een hele brok hardwareverbeteringen met zich meebracht.

Natuurlijk zijn er ook geflopte Apple producten, denk maar aan die kubusvormige Mac.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik vind lange ondersteuning anders toch een van de grote pluspunten van IOS devices. Ja, we hebben hier ook nog wel een iPad 3 die dus ook geen IOS 10 meer kan draaien, maar als je dan bvb naar Android kijkt is het daar pas echt huilen. Ik had een Nexus 4, dus uitgerekend een core Google device, waarvan je dan denkt dat het daar nog het minst een issue gaat zijn. Ja, vergeet het maar... toestel gekocht in juni 2013, en het kreeg al geen update meer naar Android 6.0 dat in oktober 2015 uitkwam :bang: . Zelfs de iPhone 5 van mijn vrouw heeft nu nog gewoon de iOS 10 update gekregen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ja, ipad 3 heeft idd de "short end of the stick" gekregen.

Pas uitgekomen met retina scherm, en nog geen half jaar later (de normale cycle is 1 jaar) komt de ipad 4 uit, met een betere processor én lightning port. Geen idee waarom ze die zo snel vervingen, sommigen zeggen dat het was om die lightning port te standardiseren.
Soit, mensen die de 3 gekocht hebben zijn idd pechvogels geweest. De ipad 2 bv is een jaar ouder en kon ook tot ios9 aan.

Nu, an sich is dat niet zo super erg (nog niet), want de meeste app devs (behalve apple zelf, onvoorstelbaar genoeg) ondersteunen de huidige ios en de vorige. Het is pas als ios11 uit is dat je zal merken dat het aantal compatibele apps als een baksteen zullen dalen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”