Famile van me heeft een bbox2 met powerline adapters voor twee decoders voor IPTV.
Eentje staat in de slaapkamer en eentje in de leefruimte. De B-Box staat in het bureel vooraan het huis. Dus 3 powerlines in het stopcontact.
In de leefruimte achteraan het huis is niet voldoende ontvangst voor wifi en dit zal dus aangepast moeten worden, maar hoe ?
- Klopt het dat een bbox 2 twee verschillende aansluitingen heeft voor IPTV en eentje voor LAN en dat een BBOX3 beide netwerken kan voorzien op een RJ aansluiting ?
Dus een upgrade naar BBOX 3 is dan al een eerste stap ? Is dit gratis en hoe verloopt de instelling hiervan. Welke gegevens heb ik nodig ?
- Dan kan ik een vierde powerline gebruiken waar dan een access point op word gecreëerd in de leefruimte
of
- ik kan de connectie van de TV in de leefruimte behouden maar er een switch bij voorzien met een accesspoint om van hieruit via lan de decoder te voeden en om er een wifi netwerk bij te voorzien.
aanpassen residentieel netwerk proximus
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
je kan het ook met een bb2... maar de 3 is gratis en klaar voor vectoring, wissel die dus reeds om.
vervolgens kan je een wifi plc startkit nemen (100 euro) en koppelen aan je bestaande plc's.
om ze te installeren doe je vervolgens:
- het startsetje steek je de zender in de plaats van de huidige zender (die komt te vervallen en kan je als reserve houden)
- de ontvanger steek je vervolgens waar je betere wifi ontvangst wil
- als laatste koppel je dan de 2 plc's die je reeds hebt bij de tv's opnieuw met de nieuwe zender
voordeel: je hebt een plc reserve en de plc voor wifi kan je steken waar je wil (en ook nog eens utp aansluitingen creeren)
nadeel: je hebt 1 plc die niet langer dient en het kost natuurlijk 100 euro
ik denk dat het wel de eenvoudigste oplossing is, en veel prijsverschil met andere opties gaat er ook niet zijn
vervolgens kan je een wifi plc startkit nemen (100 euro) en koppelen aan je bestaande plc's.
om ze te installeren doe je vervolgens:
- het startsetje steek je de zender in de plaats van de huidige zender (die komt te vervallen en kan je als reserve houden)
- de ontvanger steek je vervolgens waar je betere wifi ontvangst wil
- als laatste koppel je dan de 2 plc's die je reeds hebt bij de tv's opnieuw met de nieuwe zender
voordeel: je hebt een plc reserve en de plc voor wifi kan je steken waar je wil (en ook nog eens utp aansluitingen creeren)
nadeel: je hebt 1 plc die niet langer dient en het kost natuurlijk 100 euro
ik denk dat het wel de eenvoudigste oplossing is, en veel prijsverschil met andere opties gaat er ook niet zijn