Ik had tot op heden een GSM niet echt nodig. Echter zou mijn vriendin graag hebben dat ik voor haar bereikbaar ben.
We hebben samen een zoontje van 4,5 jaar. Zodoende, ga ik overstag, en ben nu op zoek naar een GSM toestel alsook bijhorend GSM abonnement of prepaid kaart
Ik heb al wat zitten googlen. Het valt me op dat je bij een prepaid kaart je nummer kunt verliezen, als je om de zoveel tijd niet herlaad of belt.
Nu ben ik via een collega op een "nul abonnement" formule terecht gekomen.
Dit bied volgende voordelen:
a) Als je in een maand voor 0 euro gebeld of gesms't hebt, betaal je ook maar 0 euro
b) Je hebt geen verplichting om de zoveel maand te bellen noch een bepaald belwaarde te herladen (zoals bij een prepaid kaart)
c) Je nummer kan dus niet afgesloten worden.
Deze formule - die zoveel vrijheid bied - lijkt me ideaal.
Mijn gebruikersprofiel waarmee ik mijn GSM avontuur start is deze:
1) Ik wil bereikbaar zijn
2) Ik heb voorlopig totaal geen behoefte anderen op te bellen (mocht dit veranderen, kan ik mijn abonnement daaraan passen)
3) De mogelijkheid eens een SMS te kunnen sturen is handig
4) Ik hoef geen smartphone. Enkel een gewone GSM om te bellen en SMS'en, eventueel een foto nemen kan ook nog handig zijn.
5) Heb liefst een GSM met een lage SAT straling (de gezondheidsindex voor GSM/Smartphone straling)
Er zijn twee nul GSM abonnementen op de markt:
1) Base B0
Eenmalige activatiekost: 0 euro, Bellen: 0,25 €/min, Sms'en: 0,10 €/sms (Surfen heb ik niet nodig)
2) Telenet 0
Eenmalige activatiekost: 5 euro, Bellen: 0,15 €/min, Sms'en: 0,07 €/sms (Surfen heb ik niet nodig)
Op de website staat wel het volgende nog vermeld: Connectiekost/gesprek: € 0,10 - Aanrekening per seconde
Dit brengt me tot volgende vragen.
Als ik voor 90 seconden bel, hoeveel bedraagt dan mijn kost ?
a) Bij Base: 90 sec wordt afgerond naar eenheid in minuten ? => 2 min x 0,25 /min = 0,50 euro (?)
b) bij Telenet: 0,10 connectiekost + (90 sec x (0,15/min / 60) = 0,225) = 0,325 euro (?)
c) Is roaming (om te kunnen bellen in buitenland) mogelijk, alsook automatisch geactiveerd bij deze abonnementen ?
Is er iemand die (bij base 0 of telenet 0 zit) me dit kan vertellen ?
Tot slot, wat het telefoon toestel betreft, heb ik onder "senioren"

Doro Primo 406 Zwart
Dit toestel voldoet aan mijn verwachtingen en behoeften.
Als iemand hier negatieve/positieve ervaringen mee heeft.
Ik hoor het graag
Groetjes,
Gent32m
Edit: Ik heb dit topic onder Base geplaatst. Als dat hier niet correct staat. Laat ik het aan de Userbase moderatie ploeg over, dit wel in de juiste rubriek te zetten.