Hallo,
Weet iemand van jullie of je een online Microsoft account kan aanmaken/activeren op een Windows 10 pc zonder in te loggen?
Vrienden van ons hun tiener lijkt zich zo toegang te hebben verschaft terwijl dat niet mocht.
Alvast bedankt!
E.
'live/outlook' account in Windows 10
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Daarnet op die van mij even gezocht. Niks gevonden waarmee het zou lukken dus die logs interesseren me wel (want ik durf niet beweren dat het onmogelijk is). Ik dacht een functie te herinneren waarmee je in de homescreen kon kiezen voor "other user" en daar dan met je eigen account er op kon. Maar gezien ik die nergens kan terugvinden zal ik dat wel gedroomd hebben.
Ik denk eerder dat hij het pw wist van de hoofdaccount en dan zelf een heeft bijgemaakt.
Ik denk eerder dat hij het pw wist van de hoofdaccount en dan zelf een heeft bijgemaakt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Awel, dat dacht ik ook: dat je ergens in het homescreen met een Microsoft account zou kunnen aanmelden maar vond het ook niet.
Heb wel al eens gekeken of ik dat account kan de-activeren zoals je dat met een lokaal account kan maar kan dat niet vinden en daarnaast is het blijkbaar ook niet mogelijk om als beheerder het wachtwoord te wijzigen van dat Microsoft account, alhoewel dat misschien wel normaal is.
Het enige dat lijkt mogelijk te zijn is dat account te wissen en het is waarschijnlijk zo goed als zeker dat het beheerders wachtwoord gekend was en zo dat Microsoft account toe te voegen.
EDIT: het gaat om een Windows 10 home editie
Heb wel al eens gekeken of ik dat account kan de-activeren zoals je dat met een lokaal account kan maar kan dat niet vinden en daarnaast is het blijkbaar ook niet mogelijk om als beheerder het wachtwoord te wijzigen van dat Microsoft account, alhoewel dat misschien wel normaal is.
Het enige dat lijkt mogelijk te zijn is dat account te wissen en het is waarschijnlijk zo goed als zeker dat het beheerders wachtwoord gekend was en zo dat Microsoft account toe te voegen.
EDIT: het gaat om een Windows 10 home editie
Heppie NY!