Heeft er iemand dit moederbord (of gelijkaardig)?
Een idee hoe ik in de bios geraak (om de boot volgorde te selecteren)?
In een opstartscherm krijg ik te zien:
del to run setup
F11 for boot options
Maar hoeveel ik daar ook del duw, ik geraak maar niet in de bios.
(F11 doet ook niks)
Verderop kan ik voor intel boot agent ctrl s doen, als ik dat doe, ga ik effectief naar de intel boot agent (waar ik niks mee ben), dus mijn keyboard werkt wel...
Pff vervelend zeg, ik draaide xpenology op die bak en na een verkeerde upgrade (in DSM) wou ik herinstalleren, maar nu geraak ik dus niet meer geboot vanaf een USB stick... Ik weet dat het vroeger ook al niet makkelijk was, maar ik weet dus niet meer hoe ik het heb gedaan.
SuperMicro X10SL7-F moederbord - bios werkt niet?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
zou toch del moeten zijn...
je kan de bios wel recoveren, maar dan moet je van usb kunnen booten en dat is net je probleem...
kan altijd een keer proberen: op de site van SM moet je "super.img" (of .bin of .rom ofzo ....) zoeken,
op een usb stick zetten, rebooten en ctrl+home (als ik me niet vergis) ingedrukt houden.
dan zou die de firmware terug zelf moeten installeren en kan je hopelijk weer verder
je kan de bios wel recoveren, maar dan moet je van usb kunnen booten en dat is net je probleem...
kan altijd een keer proberen: op de site van SM moet je "super.img" (of .bin of .rom ofzo ....) zoeken,
op een usb stick zetten, rebooten en ctrl+home (als ik me niet vergis) ingedrukt houden.
dan zou die de firmware terug zelf moeten installeren en kan je hopelijk weer verder
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Timing van de toets is vrij belangrijk en soms heel strikt. Ik ram meestal continu op de DEL vanaf het moment dat hij boot om in de BIOS/UEFI te raken omdat hij vaak al voorbij dat punt is voor het scherm beeld toont bijvoorbeeld.
Soms kan het ook zijn dat je toetsenbord niet herkend word voor een bepaalde fase. Heb hier ook een PC staan die niet in de BIOS/UEFI wil met een USB keyboard (geen idee of het enkel dat model is). Dit heb ik opgelost door het USB keyboard aan te sluiten met een PS/2 adapter.
Dit vind ik in de handleiding:
Soms kan het ook zijn dat je toetsenbord niet herkend word voor een bepaalde fase. Heb hier ook een PC staan die niet in de BIOS/UEFI wil met een USB keyboard (geen idee of het enkel dat model is). Dit heb ik opgelost door het USB keyboard aan te sluiten met een PS/2 adapter.
Dit vind ik in de handleiding:
Ook het proberen waardTo enter the AMI BIOS Setup Utility screens, press the <Delete> key while the
system is booting up.
Note
: In most cases, the <Delete> key is used to invoke the AMI BIOS
setup screen. There are a few cases when other keys are used, such as
<F1>, <F2>, etc

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Kan ook aan het keyboard liggen, voor zo zaken heb ik hier eentje liggen dat het simpelste van t simpele is (en goedkoop), maar wel snel herkend is door de Bios. En dan inderdaad zoals hier boven al geschreven, de knoppen rammen tot er resultaat is.
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Bios reset gedaan en alles werkte weer!
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Sommige biossen ondersteunen geen usb keyboards (of je kan dit afvinken in het bios) 9/10 zal de vout daar wel gezeten hebben.
Vooor zo'n dingen hou je dus best een oud ps2 toetsenbord opzij, op het containerpark pikt de volgende klant die toch gewoon mee
Vooor zo'n dingen hou je dus best een oud ps2 toetsenbord opzij, op het containerpark pikt de volgende klant die toch gewoon mee