Android tablet vergelijkbaar met iPad Pro?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Hallo,

Mijn vriendin is boekhoudster en zag gisteren op een seminarie het bijzonder praktisch gebruik van een aantal apps, die ze naar klanten toe zou kunnen gebruiken. Eén van de handigheden was dat dit op een grote tablet was, A4-formaat, in casu een iPad Pro. Nu blijkt dat beestje 1200€ te kosten, basismodel.

Alle gebruikte apps zijn ook beschikbaar voor Android.

Nu mijn vraag, bestaan er Android tablets, met een heel groot scherm (A4 of ongeveer), al dan niet met extern toetsenbord aan te klikken, en met camera-functie??

Ik volg het zelf wel een beetje maar ben niet op de hoogte van alle beschikbare tablets tegenwoordig, vandaar mijn vraag hier...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Kijk eens naar de Google Pixel C. Ik heb hem zelf en ben er heel content van. Heb hem natuurlijk wel met 25% korting kunnen kopen :-)

Als je er vragen over hebt: shoot !

=> https://pixel.google.com
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ok, lijkt er fel naartoe te gaan wat we zoeken. Zit hier 'schrijfmodus'op, zodat je met een pennetje wat tekst kan bij een pdf noteren, of bvb een klein schemaatje kan maken?

Is er compatibiliteit met iets van ID-kaart-lezers?
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Moet het per se Android zijn dan?
Persoonlijk lijkt me het beste om een Windows tablet te nemen. Met Windows 10 is dat gewoon echt super! Ik denk dat bv. een Surface een zeer goede keuze is. Of Huawei Matebook. Er zijn nog goede alternatieven.

Als je uit China wilt halen, heb je bv. Chuwi Hibook als een ander alternatief. En er zijn nog andere goede tablets daar :) Maar natuurlijk is het wel zo dat je zo goed als geen garantie hebt.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

KRL100 schreef:Ok, lijkt er fel naartoe te gaan wat we zoeken. Zit hier 'schrijfmodus'op, zodat je met een pennetje wat tekst kan bij een pdf noteren, of bvb een klein schemaatje kan maken?

Is er compatibiliteit met iets van ID-kaart-lezers?
Een echte schrijfmodus met digitizer zit hier niet op. Je kan wel kijken naar de Adonit Jot Pro wat blijkbaar een zeer goede stylus zou zijn.

Een EID-lezer heb ik geen weet van dat dit zal werken. Ik gebruik nog steeds een PC voor dergelijke zaken.

Ondertussen is Android 7.0 al beschikbaar voor dit apparaat. Ikzelf gebruik ook een USB-C hub waar ethernet op zit en waar ik een stick of external HDD / keyboard / muis op in aansluiten.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

http://www.samsung.com/be/consumer/mobi ... 550NZKALUX

In de Samsung reeks vind ik dit terug, in 10 inch formaat. Maar voor professioneel gebruik is een iPad pro performanter en vlotter. De stylus van Apple is voor grafisch gebruik een beter hulpmiddel.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Btw. De service van Google is erg goed. Op Tweakers.net was er iemand die een return moest krijgen en die kreeg na 1 dag al een nieuwe tablet voor hij de zijne moest terugsturen.

Pixel is ook het Nexus principe. Je krijgt als eerste nieuwe updates + stock Android.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Samsung Galaxy Note Pro 12.2

Afbeelding

eID toepassingen werken met de eID Suite van egelke.

Je hebt alleen nog een micro USB eID compatible card reader nodig.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

BertG3 schreef:Een echte schrijfmodus met digitizer zit hier niet op. Je kan wel kijken naar de Adonit Jot Pro wat blijkbaar een zeer goede stylus zou zijn.
Ik heb al jaren de Jot Pro en een Sony Xperia Z4 Tablet, maar om echt te schrijven heb je palm rejection nodig, en dat werkt hier niet in deze combinatie.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Basismodel is wel geen €1200...
image.jpeg
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Vergeet niet dat je best nog een toetsenbord + pen koopt.

Ik ben zéér tevreden van mijn Surface Pro 4, gaat ook nauwer aansluiten bij de software die de meeste boekhouders gebruiken.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Hier heeft er onlangs een topic opengestaan over de Remix Ultratablet. Misschien ook eens bekijken...
=> http://www.jide.com/remix-ultratablet
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 1&p=658945
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”