[g][g]Momenteel aan de kust
Ik kan met de laptop connecteren met een WiFree en krijg 4 kwartcirkeltjes als signaalsterkte.
Echter nu en dan (om de 5 min) dan krijg ik bij het surfen connecting to host ... met daarna de melding host unreachable no internet connection.
Een poos later komt dan ook het driekhoekje met uitroepteken te voorschijn bij de wificonnectie dat er geen toegang is tot internet, ook al ben ik nog steeds geconnecteerd met WiFree.
Na een poos, soms een kwartier, gaat het driehoekje weg, kan ik verder doen maar na een 5-tal minuten begint het hele verhaal opnieuw.
Al gereboot, al de verbinding verbroken en opnieuw opgebouwd, al de connectie vergeten en
opnieuw alles ingevoerd. Soms bij het opnieuw connecteren komt er een melding netwerkvereisten controleren.
Op een locatie op een plein verderop ook een WiFree maar zonder deze problemen, niets meer aan de instellingen gewijzigd en op het appartement wel weer problemen
enig idee waar verder te zoeken[/g][/g]
WiFree problemen
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Het aantal verbindingen via WiFree per modem is beperkt. Misschien zijn er onvoldoende 'slots' vrij in de buurt waardoor je continu buitengesloten wordt...
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
vroeger waren max 5 connecties mogelijk op WiFree, veel te weinig voor vakantielocaties. Zeker als je heden ten dage alle smartphones, tablets en laptops per persoon in rekening brengt.
Zelf was ik alleen op het appartement en heb alle andere apparaten buiten de laptop gedisconnecteerd van de WiFree.
Hebben ze dit aantal laatst niet opgetrokken naar 25? Of is dit alleen voor de aangepaste (upgrade) buitenlijnen.
Zelf was ik alleen op het appartement en heb alle andere apparaten buiten de laptop gedisconnecteerd van de WiFree.
Hebben ze dit aantal laatst niet opgetrokken naar 25? Of is dit alleen voor de aangepaste (upgrade) buitenlijnen.