Kan ip adres niet pingen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

raar probleem, gebuur kan remote niet meer aan zijn camera's. Dus ik kijk ff na of zijn forwarding enz. nog goed staat. Alles blijkt oke te zijn.
Nu kan ik met bv. teamviewer nog perfect inloggen op zijn pc maar wanneer ik zijn ip adres probeer te pingen krijg ik steeds time-out.
(en ja het is het juiste ip adres) Heb z'n modem (only) al eens herstart, geen beterschap.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

iceke schreef:raar probleem, gebuur kan remote niet meer aan zijn camera's. Dus ik kijk ff na of zijn forwarding enz. nog goed staat. Alles blijkt oke te zijn.
Nu kan ik met bv. teamviewer nog perfect inloggen op zijn pc maar wanneer ik zijn ip adres probeer te pingen krijg ik steeds time-out.
(en ja het is het juiste ip adres) Heb z'n modem (only) al eens herstart, geen beterschap.
kan je wel pingen? kan bv tegengehouden worden door de firewall (zelfs door die in de modem)

toevoeging: de camera's zijn meestal via een dynamisch adres ingesteld in de app wegens geen statisch ip hier....
hostname vervallen en/of niet up to date?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je op een IP kan inloggen maar je kan niet pingen naar dat IP => ping wordt, zoals hierboven al aangehaald, ergens gefilterd onderweg (niet noodzakelijk aan de bestemming, maar meestal wel). Dat is op zich geen probleem.

Eerste te onderzoeken oorzaken:
* inderdaad, IP nog up to date?
* firewall instellingen gewijzigd waardoor verkeer naar camera nu ook gefilterd wordt? Zeker als je vroeger gebruikelijk wel een ping reply kreeg zou dit een mogelijke piste zijn.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Oops, "Reageren op ping op internetpoort" stond afgevinkt

Strange, ik zet die camera's ff op dmz-> het werkt.. zet dmz terug af-> het blijft werken.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik ben ook op een leuke uitgekomen deze week, ik kreeg plots de melding dat mijn verbinding geblockt was door een fortinet firewall.

zo wel ik als het netwerk van de camera waar ik naar toe wil hebben echter geen fortinet spul.

Bleek achteraf dat mijn 3G data via proximus gefilterd werd via een niet verwijderbare filter, ik heb uiteindelijk een veel duurer abo moeten nemen, daar mijn huige een 3GB abo was en er enkel 2 of 5 gb verkocht word nu..

-------------------------------------

Bij telenet heb ik het al wel gehad dat ik de instelingen nog eens moest bewaren via mijn telenet.
Afbeelding
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

standaard gebeurt een ping via icmp. In veel gevallen blokkeert de firewall dit. Je kan beter pingen via tcp.

http://www.blog.creativform.com/how-to- ... -and-port/
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”