raar probleem, gebuur kan remote niet meer aan zijn camera's. Dus ik kijk ff na of zijn forwarding enz. nog goed staat. Alles blijkt oke te zijn.
Nu kan ik met bv. teamviewer nog perfect inloggen op zijn pc maar wanneer ik zijn ip adres probeer te pingen krijg ik steeds time-out.
(en ja het is het juiste ip adres) Heb z'n modem (only) al eens herstart, geen beterschap.
Kan ip adres niet pingen
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
kan je wel pingen? kan bv tegengehouden worden door de firewall (zelfs door die in de modem)iceke schreef:raar probleem, gebuur kan remote niet meer aan zijn camera's. Dus ik kijk ff na of zijn forwarding enz. nog goed staat. Alles blijkt oke te zijn.
Nu kan ik met bv. teamviewer nog perfect inloggen op zijn pc maar wanneer ik zijn ip adres probeer te pingen krijg ik steeds time-out.
(en ja het is het juiste ip adres) Heb z'n modem (only) al eens herstart, geen beterschap.
toevoeging: de camera's zijn meestal via een dynamisch adres ingesteld in de app wegens geen statisch ip hier....
hostname vervallen en/of niet up to date?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als je op een IP kan inloggen maar je kan niet pingen naar dat IP => ping wordt, zoals hierboven al aangehaald, ergens gefilterd onderweg (niet noodzakelijk aan de bestemming, maar meestal wel). Dat is op zich geen probleem.
Eerste te onderzoeken oorzaken:
* inderdaad, IP nog up to date?
* firewall instellingen gewijzigd waardoor verkeer naar camera nu ook gefilterd wordt? Zeker als je vroeger gebruikelijk wel een ping reply kreeg zou dit een mogelijke piste zijn.
Eerste te onderzoeken oorzaken:
* inderdaad, IP nog up to date?
* firewall instellingen gewijzigd waardoor verkeer naar camera nu ook gefilterd wordt? Zeker als je vroeger gebruikelijk wel een ping reply kreeg zou dit een mogelijke piste zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
ik ben ook op een leuke uitgekomen deze week, ik kreeg plots de melding dat mijn verbinding geblockt was door een fortinet firewall.
zo wel ik als het netwerk van de camera waar ik naar toe wil hebben echter geen fortinet spul.
Bleek achteraf dat mijn 3G data via proximus gefilterd werd via een niet verwijderbare filter, ik heb uiteindelijk een veel duurer abo moeten nemen, daar mijn huige een 3GB abo was en er enkel 2 of 5 gb verkocht word nu..
-------------------------------------
Bij telenet heb ik het al wel gehad dat ik de instelingen nog eens moest bewaren via mijn telenet.
zo wel ik als het netwerk van de camera waar ik naar toe wil hebben echter geen fortinet spul.
Bleek achteraf dat mijn 3G data via proximus gefilterd werd via een niet verwijderbare filter, ik heb uiteindelijk een veel duurer abo moeten nemen, daar mijn huige een 3GB abo was en er enkel 2 of 5 gb verkocht word nu..
-------------------------------------
Bij telenet heb ik het al wel gehad dat ik de instelingen nog eens moest bewaren via mijn telenet.