Hoi, ten einde raad een noodkreet
De stroom is uitgevallen en het netwerk is opnieuw opgestart met de HGW modem.
Die levert een 2,4Hz signaal en een 5GHz. De laptops zijn aangesloten op 5GHz zonder probleem.
De meeste toestellen op 2,4GHz werken ook prefect.
Echter er zijn 2 Androids die zich maar niet willen verbinden met de 2,4GHz.
Ze kunnen wel connecteren met homespot en wifree.
Maar met het eigen signaal krijg je na het herinvoeren van het pw 'saved', na vele malen connect uit te voeren komt er uiteindelijk 'authentication problem'.
Ondertussen de modem al opnieuw gestart, het kanaal van 1 naar 3 verhuist, het paswoord WiFi in mijn telenet opnieuw ingesteld (zelfde als voorheen), andere toestellen uitgeschakeld die invloed zouden kunnen hebben (die wel perfect werken trouwens).
Op android vergeet netwerk uitgevoerd en netwerk opnieuw proberen te connecteren, echter alles tevergeefs. 2 andere gsm's werken wel op de 2,4GHz.
Wat zie ik over het hoofd?
TIA
P.S. de 2 die zich niet connecteren werkten perfect voor de stroomuitval en de ene werkt op 4.2.2 de andere op 5.1.1
Eigen WiFi gsm met authentication error
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
De reden dat ik dit dacht is dat de powerlines ( PG9073-TN) van telenet hetzelfde SSID als de modem uitsturen (dat is niet te kiezen), en dat ik de indruk had dat mijn android telefoon daar een probleem van maakte. Ik heb er zelf geen dus ik kan het niet meer testen.bruma schreef:Er zit geen powerline repeater tussen, connectie rechtstreeks met de telenetmodem
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Leg eens al je andere apparaten uit waarmee je wel verbinding hebt, herstart de toestellen waarmee je geen verbinding hebt, druk op wachtwoord vergeten, schakel je modem uit voor 30 seconden, verbind opnieuw de toestellen waarmee je geen verbinding hebt.
Wacht tot ze verbonden zijn, verbind je andere toestellen.
Het kan zijn dat er een ip conflict is met je andere toestellen en dat ze dezelfde ip krijgen van DHCP. Kan verschillende oorzaken hebben.
Kijk voor de zekerheid of er ergens een statisch Ip-adres ingesteld staat op een van je toestellen en verander deze naar een IP adres die niet gebruikt wordt door te kijken naar de toegewezen ip adressen in de lijst van de modem.
Als dat allemaal niet lukt, reset je modem instellingen van Telenet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Wacht tot ze verbonden zijn, verbind je andere toestellen.
Het kan zijn dat er een ip conflict is met je andere toestellen en dat ze dezelfde ip krijgen van DHCP. Kan verschillende oorzaken hebben.
Kijk voor de zekerheid of er ergens een statisch Ip-adres ingesteld staat op een van je toestellen en verander deze naar een IP adres die niet gebruikt wordt door te kijken naar de toegewezen ip adressen in de lijst van de modem.
Als dat allemaal niet lukt, reset je modem instellingen van Telenet.
Laatst gewijzigd door giolovin 17 aug 2016, 15:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
Als dat niet lukt probeer de twee toestellen eens d.m.v. WPS te verbinden.
Laat ons wel eens weten of een van deze twee oplossingen het probleem hebben opgelost.
Laat ons wel eens weten of een van deze twee oplossingen het probleem hebben opgelost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
ik denk dat ik de fout gevonden heb.
Er waren 2 broadlink IR IoT's 'gekoppeld' die blijkbaar roet in het eten gooiden op de 2,4GHz.
Met ' ' gezien ze wel niet via de android app bereikbaar waren.
Dank aan allen om mee te denken, enkele bemerkingen en ideeën hebben ertoe geleid dat ik tot de oplossing kwam.
De telefoons werden niet gereset gezien dit een basis DECT station is met RJ45
De modem werd gereset via mijn telenet en niet door de stekker eruit te halen
een WiFi client->AP station werd daarvoor al uitgezet, dus kon dit geen invloed meer hebben
Printers hebben een vast IP adres, ook die WiFi client trouwens in een range <30 en werkten perfect (webpage met printinfo in browser)
Waarom die IoT's vervelend deden weet ik ook niet.
Ik heb ze nu gekoppeld aan een gastnetwerk en dan moeten eens opnieuw uittesten
Toch nog even meegeven dat de WPS uit staat, blijkbaar zou men kunnen (ICT techneuten) gebruik maken van een bug in het WPS van de telenetmodems om zo op je netwerk te geraken.
Dank
Er waren 2 broadlink IR IoT's 'gekoppeld' die blijkbaar roet in het eten gooiden op de 2,4GHz.
Met ' ' gezien ze wel niet via de android app bereikbaar waren.
Dank aan allen om mee te denken, enkele bemerkingen en ideeën hebben ertoe geleid dat ik tot de oplossing kwam.
De telefoons werden niet gereset gezien dit een basis DECT station is met RJ45
De modem werd gereset via mijn telenet en niet door de stekker eruit te halen
een WiFi client->AP station werd daarvoor al uitgezet, dus kon dit geen invloed meer hebben
Printers hebben een vast IP adres, ook die WiFi client trouwens in een range <30 en werkten perfect (webpage met printinfo in browser)
Waarom die IoT's vervelend deden weet ik ook niet.
Ik heb ze nu gekoppeld aan een gastnetwerk en dan moeten eens opnieuw uittesten
Toch nog even meegeven dat de WPS uit staat, blijkbaar zou men kunnen (ICT techneuten) gebruik maken van een bug in het WPS van de telenetmodems om zo op je netwerk te geraken.
Dank
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad gezien met inSSIDer dat er bij de beuren er eentje zit die in breedte verspringt.
Toch vermoed in DAT de broadlink er voor iets tussen zitten.
Sent from my D6000 using Tapatalk
Toch vermoed in DAT de broadlink er voor iets tussen zitten.
Sent from my D6000 using Tapatalk
-
- Pro Member
WPS staat bij mij ook uit om diezelfde reden, want die is wel degelijk te hacken. Je kon ze ook eventjes aangezet hebben om te verbinden en daarna terug uitzetten [THUMBS UP SIGN]bruma schreef: Toch nog even meegeven dat de WPS uit staat, blijkbaar zou men kunnen (ICT techneuten) gebruik maken van een bug in het WPS van de telenetmodems om zo op je netwerk te geraken.