Beste mede-forumgebruikers,
Eergisteren heb ik de nieuwste versie van windows geïnstalleerd op mijn ASUS laptop (clean install).
Alles werkt prima met uitzondering van 1 app, 'Playcast'. Dit is een app uit de windows store die het mogelijk maakt om muziek te 'casten' (variant van 'streamen') van je win laptop naar de 'chromecast audio' die via een mini-hdmi kabel aangesloten is op mijn Bose 1-2-3 systeem. De hifi înstallatie krijgt zo een hifi-functionaliteit.
Casten van een android phone of tablet verloopt vlekkeloos (wegens de link tussen google en android uiteraard).
Vanaf mijn laptop, met de playcast app, werkt dit ook maar alleen maar als ik mijn windows firewall uitzet.. Dus, de firewall instelling van windows trachten aan te passen om de firewall dit programma niet te blokkeren maar:
- playcast staat niet in de firewall in de standaard lijst met applicaties voor de dewelke je instellingen kan aanpassen
- je kan via 'bladeren' zoeken naar programma's die je toelating wilt geven, maar dan moet je naar een (overigens verborgen) map, nl. windows apps, gaan om het .exe bestand te vinden voor 'playcast'. Hier snelt het schoentje want deze is blijkbaar keihard beveiligd ....
Dus ik heb een chromecast die prima werkt, een app die doet wat hij moet doen als de firewall uit staat maar dit is niet aan te raden uiteraard, en de map als installatiepath voor 'playcast' is niet toegangkelijk (nogmaals heb deze app aangekocht in de windows store). Iemand enig idee hoe dit zou kunnen opgelost worden.
Dank bij voorbaat
Hardnekkige windows firewall voor playcast app
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Waarom stel je de vraag niet aan de makers van Playcast?
-
- Elite Poster
Heb ik gedaan; nl. via de website van 'webrox'. Zij zullen mijn vraag verder onderzoeken ... maar ze zijn al een 3- tal weken bezig.sardonis schreef:Waarom stel je de vraag niet aan de makers van Playcast?
Hoop dat zij bij installatie de mogelijkheid kunnen voorzien dat je je windows firewall kunt aangeven dat dit programma te vertrouwen is ...
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
- Zet Windows Firewall uit.
- Analyseer het netwerkverkeer en poortgebruik van de app met TCPView of zelfs Wireshark.
- Maak op basis van die analyse de nodige regels manueel aan in Windows Firewall.
- Schakel Windows Firewall terug in en test de applicatie.
- Indien nog steeds problemen, herhaal alle stappen tot het werkt.
-
- Elite Poster
Heb geprobeerd met de tcp view app maar op één of andere wijze moet ik bij het toevoegen van een nieuwe regel voor het programma toegang krijgen tot de map 'windows apps' om naar de .exe file te geraken en dit lukt maar niet ...
Tx alleszins voor het advies.
Tx alleszins voor het advies.