Gudereit in Tienen, das waarschijnlijk van bij Interbikes dan?selder schreef:Zo, gekocht
Gudereit Comfort 7.0 Herren 57 (whatever that means)

Gudereit in Tienen, das waarschijnlijk van bij Interbikes dan?selder schreef:Zo, gekocht
Gudereit Comfort 7.0 Herren 57 (whatever that means)
Eén van de nadelen van een naafversie is wel dat je nogal wat spierkracht omzet in warmte; een naafversnelling werkt met een planetair tandwiel en dat geeft altijd een beetje wrijving. De Shimano Nexus 7 schijnt daar nogal wat last van te hebben, een stuk meer dan de Nexus 3 en de Nexus 8. Derailleurs hebben daar veel minder last van.selder schreef: Speciaal dus niet het model gekozen met nen "derailleur" achteraan, maar deze heeft de versnellingen in de naaf achteraan.
Al ooit gebruikt?skipper schreef:Een spuitbusje is handiger in noodgevallen!duizend schreef:
Zeker niet vergeten om bandenlichters, binnenband, pomp en plakgerief mee te pakken ...
Ik bedoelde "BMW Bike"zorka schreef:"BMW fiets" levert anders de nodige hits
stond op het autosalonzorka schreef:"BMW fiets" levert anders de nodige hitsselder schreef:Hé, nu ik er aan denk, BMW had ook fietsen - alleen vind daar maar eens de goede google zoektermen voor
Dat gemiddelde hangt ferm af van het soort fietspad. Mijn woon-werk traject is 25 km enkel, doe ik 2 à 3 keer per week met de fiets (elektrisch). Gemiddeld haal ik zo'n 24 km/h maar zowat heel het traject is dan ook een combinatie van jaagpaden en fietssnelwegen en amper gelijkvloerse kruisingen. Als je door een stad moet fietsen kan je dat gemiddelde niet halen.Slafes schreef:Lol, weet je wat erger is dan nat worden in de regen? Nat worden van zweet van het gebruik van een regenpak. Geloof me vrij, op die afstand stink je als een natte hond als je een regenpak aan trekt, ongeacht of dat een goed ademend pak is of niet.
Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand, zelfs met de elektrische fiets ligt mijn gemiddelde maar rond de 22,5 km/u en dan rij ik toch vaak aan +25 per uur. Al denk ik dat na de helft van de week die gemiddelde waarde wel iets zal dalen.Succes volgende week met de hoge temperaturen en ik lees graag het vervolg relaas!
De fiets blijft in ieder geval een leuker vervoersmiddel dan de autobus.
Dat idee had ik ook voor een niet getrained iemand... is deze berekening via je fietscomputertje ?Slafes schreef:Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand
Ik doe liever geen regenpak aan, liever droge reservekleren en een handdoek.Slafes schreef:Lol, weet je wat erger is dan nat worden in de regen? Nat worden van zweet van het gebruik van een regenpak. Geloof me vrij, op die afstand stink je als een natte hond als je een regenpak aan trekt, ongeacht of dat een goed ademend pak is of niet.
Wat voor uitleg verwacht jij dan? Als je trapt gaat hij vooruit, meestal toch. Zeker als je van plan bent trein fiets zou ik opteren voor een goedkope fiets, ga er maar vanuit dat hij op een gegeven moment gaat gestolen worden.selder schreef:Goeie tip van de decathlon, beetje dubbel-op, want dat is weer zo'n grote keten, en dan verdient een kleine zelfstandige fietsenmaker er weer niets aan, maar we denken toch voornamelijk aan onze eigen portefeuille
Alleen vermoed ik dat de verkopers van Decathlon mij geen goede raad gaan kunnen geven aan een leek zoals ik - ik zou (nog) niet weten waar ik wel en waar niet op moet letten.
r2504 schreef:
Dat idee had ik ook voor een niet getrained iemand... is deze berekening via je fietscomputertje ?
Ik ben ondertussen als niet getraind persoon ook wat gaan rijden en haal dat makkelijk.Slafes schreef:
Wel sterk, 21 per uur op een middellange afstand, zelfs met de elektrische fiets ligt mijn gemiddelde maar rond de 22,5 km/u en dan rij ik toch vaak aan +25 per uur. Al denk ik dat na de helft van de week die gemiddelde waarde wel iets zal dalen.Succes volgende week met de hoge temperaturen en ik lees graag het vervolg relaas!
Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
Ja, ik heb helaas de pech dat ik voor mijn werk recht door het Stad Leuven moet wat mijn gemiddelde omlaag haalt maar ik ga ook regelmatig met mijn vader (niet elektrisch) fietsen, iemand die 25+ km per dag fietst en daar liggen de gemiddeldes ook maar tussen de 19-21km per rit. Op dagen met veel wind of regen liggen de gemiddeldes zelfs nog een stuk lager.
20km rit, start uur en stop uur, dat is de gemiddelde snelheid, zeker voor woon werk is tijd dat je erover doet belangrijker dan de gemiddelde snelheid exclusief de stoptijden onderweg. En hoe groter het aandeel trage/stilstand momenten van de rit, hoe moeilijker om het is om als maar meer tijd af te schaven. Nu rij ik iets rustiger, qua tijd scheelt dat misschien 2-3 minuten in totaal maar veel aangenamer trappen.ditCh schreef:Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.
Ja, ik heb helaas de pech dat ik voor mijn werk recht door het Stad Leuven moet wat mijn gemiddelde omlaag haalt maar ik ga ook regelmatig met mijn vader (niet elektrisch) fietsen, iemand die 25+ km per dag fietst en daar liggen de gemiddeldes ook maar tussen de 19-21km per rit. Op dagen met veel wind of regen liggen de gemiddeldes zelfs nog een stuk lager.
Jawel hoor, je kan het in elk geval aanzetten.ditCh schreef:Het gemiddelde in Strava houdt geen rekening met gestopte tijd (als je de Strava app gebruikt). Met een Garmin zet je auto pauze aan en stopt hij de timer bij kruispunten ed.Slafes schreef:Decat, het verschil tussen 20 en 21 per uur gemiddeld op de fiets is toch een redelijk verschil hoor.