Overdracht fix nummer naar bestaand TVV contract?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Even schetsen, ik heb het totaalpakket van TV Vlaanderen, TV + internet + Telefonie, omdat dat mij goedkoopst uitkomt. Maar mijn vaste lijn gebruik ik niet (nr 051/....82). In augustus komt mijn vriendin bij mij wonen, zij zou graag haar vaste nummer wat z enu op haar adres heeft (een gewoon Proximus nr 051/....99) behouden.

Net even contact gehad met de helpdesk van TVV waar men mij zei dat de enige oplossing zou zijn om mijn huidig contract bij hen op te zeggen, en een volledig nieuwe aanvraag te doen met hààr nummer in de aanvraag. Maar dan zouden we wel 2 tot 4 weken zonder internet zitten. En dat overleef ik niet.

Wat zien jullie evt als oplossing? Iemand hier bij TVV die wonderen kan doen? VOIP voor haar nummer (Fitzbox aanwezig), of iets anders??

Shoot!

Alvast bedankt!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Blijven aandringen, want dit zou in theorie moeten mogelijk zijn.
TVV is niets meer dan een reseller van Edpnet waar het mogelijk is.

Mochten ze echt niet toegeven, kun je nog steeds een VOIP oplossing toepassen.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Als ze zo moeilijk doen bij TVV zou ik niet twijfelen: gewoon voip bij een andere provider. Als je het hier volgt ken je ze genoeg: Weepee, 3starsnet enz.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

blaatpraat schreef:Blijven aandringen, want dit zou in theorie moeten mogelijk zijn.
TVV is niets meer dan een reseller van Edpnet waar het mogelijk is.
De laatste tijd is hier al dikwijls het woord "reseller" gevallen. "X" is een reseller van "Y".
Ik zou TVV geen reseller noemen.

TVV heeft een aantal partners of toeleveranciers (service providers).
  • Voor internet gebruiken ze op dit ogenblik het netwerk van EDPnet, maar dat kunnen ze altijd veranderen als ze dat willen. Je krijgt geen Edpnet login, maar een TVV login, ze hebben hun eigen Radius / ACS server ...
  • Voor VoIP gebruiken ze ook een service provider, en dat is niet noodzakelijk EDPnet! Ik vermoed dat ze hiervoor samenwerken met Belgian Telecom, maar ook die samenwerking kunnen ze op ieder moment opzeggen en kiezen voor een andere partner.
  • Als modem gebruiken ze ook een FritzBox, met voorgeladen TVV settings. Na een factory reset kunnen de instellingen (PPPoE, VoIP login) gepusht worden via TR-069 vanaf hun eigen ASC server.
Deze situatie omschrijven als "TVV is niets meer dan een reseller van Edpnet" vind ik toch wel kort door de bocht ...
MarkDM schreef:Als ze zo moeilijk doen bij TVV zou ik niet twijfelen: gewoon voip bij een andere provider. Als je het hier volgt ken je ze genoeg: Weepee, 3starsnet enz.
Ik ben het hiermee 100% eens. VoIP provider en Internet Provider kan je beter gescheiden houden.
Bij verhuis, of wijziging van Internet provider heb je de minste miserie: je blijft altijd en overal bereikbaar op je nummer, je neemt het overal mee.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 635 keer
Bedankt: 394 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

en KRL100. Wat heb je nu gedaan? :-)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

satsurfer schreef:en KRL100. Wat heb je nu gedaan? :-)
Zijn er nog mee bezig, maar gezien TVV geen 'nieuw' vast nummer onder mijn oud contract wou aanvaarden, zonder een opzegging, met mogelijks een paar weken geen internet en/of TV...

Haar fix nummer porteren naar VoIP. Gezien hier 2 FritzBox'n staan (eerste enkel voor de vdsl, tweede doet de switch en WiFi toestanden) haar gegevens ingeven in de 2de Fritz. Dect met die Fritz verbinden. Haar gesprekken lopen langs de VoIP provider. Gemiste kans voor TVV?...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”