ITnetadmin schreef:Dit is moeilijk te doen via MV omdat je de stick wel kan "opladen" met data, maar als je die niet gebruikt vervalt die na 30 dagen. Dat is absurd, want belwaarde blijft 6 maand geldig.
Ik snap het, hoor.

En hoeveel data zou je willen ontvangen voor welke prijs (natuurlijk wel realistisch blijven), rekening mee houden dat het een jaar geldig is of zo?
Echt oneindig moeilijk is nogal lastig, omdat je dan onmogelijk klanten uit je klantenbestand kan halen, als ze niet actief zijn.
Zo zullen er wel klanten databundels bestellen om te testen en nooit meer terugkomen...
Zou 1 jaar niet al beter zijn?
ITnetadmin schreef:Naar de data: bij MV heb ik al data die ik een maand kan gebruiken.
Ik zoek echt wel specifiek naar databundels (dat mag data only, maar je gaat ook scoren met simkaarten waarbij de data niet vervalt) die niet vervallen als ze niet opgebruikt worden na X dagen, en samen met mij nog wel bezoekers van dit forum.
Natuurlijk weet ik niet hoe data ingekocht wordt. Mss vervalt die ook voor de mvno na x aantal dagen?
Oké, daar heb ik al een ideetje voor, dan!

Hoe het precies ingekocht wordt bij een onze MVNO-soort, weet ik ook nog niet, maar aan wat ik in de tijd van MV heb gehoord, denk ik dat je echt gewoon 1 grote pot volume inkoopt, die je onder je klanten kan verdelen.
MClaeys schreef:Ik zou dan nog verder gaan, een abonnement per gezin, je koppelt er dan de sims van je gezin aan en dan kan je als beheerder kiezen hoe je het verdeelt (of gewoon zeggen dat iedereen beschikt over alles). Ma en Pa bellen vanuit dezelfde pot belminuten terwijl zoon of dochter eerder data verbruikt.
Hahaha! Ook hier hebben we over nagedacht, en het is op zich een tof initiatief.
In Amerika wordt het ook gedaan, en ik was enorm enthousiast toen Telenet WIGO lanceerde, maar bij Telenet betaal je wel héél veel, en moet je er internet, TV en een vaste lijn bijnemen.
In Amerika zijn die 'shared data plans' al veel langer een ding, en wat we heel graag willen het gedrag van de Amerikanen een beetje kopiëren.
Hier heb je nog steeds van die mensen die hun 4G uitzetten op geen kilobyte over de bundel te gaan, of die niemand willen bellen omdat er dan minuten uit hun bundel worden gebruikt...
Maar dan wel zonder de verschrikkelijke Amerikaanse prijzen, zoals 4GB voor $80...
Leuk idee, en eventueel met zo'n taartgrafiek zodat iedereen kan zien hoeveel er al verbruikt is door wie.

Moet natuurlijk wel mogelijk zijn, ik weet helemaal nog niet wat mogelijk is...
Maar heel leuk dat jullie zo'n toffe ideetjes uitwisselen!
BertG3 schreef:En misschien ook een PVV (prijs-volgens-verbruik) tariefplan met scherpe tarieven zoals Dommel Freedom. Vele mensen zouden hiervoor kiezen die en laag verbruik hebben.
Inderdaad, daarvoor hadden we het idee om gewoon een prepaid-kaart te hebben waar je geld opzet. Als je het opbelt met thoorn, ben je dus +50% kwijt, zonder enige bonus.
Daarnaast willen we allemaal pakketjes, bijvoorbeeld:
* belminuten S
* belminuten M
* belminuten L
en voor wie dat niet genoeg is: XL, XXL, XXXL,
en zo ook bij sms'jes en data.
Wil je pay-per-use, dan activeer je gewoon geen bundels. De tarieven moeten natuurlijk wel schappelijk zijn.
Ik vind data aan €0,02/MB bij Dommel bijvoorbeeld vrij duur. Als je per ongeluk een app-update binnenhaalt, zit je al aan €10, maar ik hoef natuurlijk niet de beste te zijn of meteen te gaan concurreren. Ik vraag me trouwens af hoeveel mobiele klanten Dommel wel heeft...
Daarnaast wil ik ook nog graag een bundel met belminuten, sms'jes en data dat 1 jaar geldig is. Je hebt dus de keuze tussen een 3 soorten bundels dat tot de volgende maand geldig is (28, 29, 30 of 31 dagen geldig), en een bundel dat tot het volgend jaar geldig is (365 of 366 dagen geldig).
Bij die tweede soort bundel zouden we dezelfde prijzen hanteren, maar misschien net iets minder aanbieden omdat het ook minder oplevert.
Zoals hier al aangegeven zijn dit voornamelijk IT'ers die dit gebruiken, en een andere doelgroep zijn misschien mensen die slechts occasionally hun dataverbinding nodig hebben. Die zullen dan met minder data ook wel genoeg hebben, denk ik dan.
En misschien ook nog extra pakketjes met belminuten, sms'jes en data voor wie niet dreigt toe te komen, en misschien roamingpakketjes, maar ik heb nog geen idee hoe roaming aan ons gefactureerd gaat worden etc.
Je kan dus perfect 1 maand belminuten met 1 maand sms'en, met 1 jaar data combineren, of gewoon 1 jaar belminuten activeren voor wie enkel belt.
Misschien is het geen slecht idee om géén meerdere bundels van dezelfde soort te kunnen activeren? Dus als je een bundel met 10GB hebt lopen, dat je niet ergens in het midden van de maand nog eens 5GB toevoegt, omdat dan over X-aantal dagen je belminuten en sms'jes vervallen, pas 2 weken later je data, ... of is dit iets dat jullie wel belangrijk vinden? Hiervoor heb je eventueel de 'bolt-ons' (zoals dat bij Lyca heet).
Of hechten jullie veel belang aan data dat cumuleerbaar is?
BertG3 schreef:Je kan een tariefplan maken voor de 'kleine' gebruiker die het af en toe gebruikt => PVV
De beller => veel belminuten weinig sms'jes en weinig data
Alternatief vaste telefonie => bv 300 belminuten en gratis in daluren voor bepaalde Fix
'student' => veel data, veel sms'jes en weinig belminuten
En dan een datakaart => bv 4 GB voor x euro 6 GB voor y euro
En een Easy Internet@home alternatief
En misschien een data backup kaart voor de IT'er
Allemaal mogelijk, hè, dat valt allemaal nog te bekijken eens we meer weten.

Mijn systeem wordt ook in Amerika veel toegepast, en ook door T-Mobile in meerdere landen (maar bij mij is het dan met pakketjes die je kan combineren).
Een student kan dan voor hem het ideale tariefplan samenstellen, ...
Een alternatief voor daluren of bepaalde vaste lijnen hoort daar inderdaad nog niet bij. Zoiets kan dan misschien ook in de vorm van een pakketje?
Je kiest maar welk pakketje het best bij jou en je verbruik past.
En een Easy Internet @ Home vind ik ook leuk. Nadeel is wel dat die routers vrij duur zijn, maar dit is iets waar ik vorig jaar aan dacht van "maar allé, Mobistar zou dat toch zoveel beter kunnen doen", toen ik zo'n router kocht, en hij werkte echt geweldig!
Mobistar kwam iets later met EI@H, maar met relatief weinig volume, en gecapped op 20 Mbps of zo.
We zien wat we daarmee doen

...
Voor bussen etc. vind ik het ook wel interessant!
Iemand gaf ook treinen aan, maar aan zo'n hoge snelheid heb je vaak een slecht bereik, en dan moet het zeker zo'n groot model van Fritz!Box of Huawei zijn, waar een antenne op kan gemonteerd worden.
Daarnaast heb je met 1 AP maar wifi in 1 wagon... Maar op zich wel tof.
In een bus lijkt het me heel handig en toch wat makkelijker realiseerbaar.
BertG3 schreef:Veel succes IYZY. Als je het echt wil en je zet je er 100% voor in en hebt een deftig businessplan komt dat goed ! Mij heb je alvast achter je initiatief staan

Héél erg tof om te lezen!
Bedankt!
Block schreef:Persoonlijk zou ik in IYZI zijn situatie net niet kiezen voor de ryanair-aanbieder. Je kan toch niet op tegen een JIM of MV en dat is ook een publiek dat durft te vertrekken als ze ergens iets goedkoper zien.
*haar
En nee, dat zijn we ook niet van plan, hoor.

Providers zoals Lycamobile kunnen zeker nog steeds voordeliger uitkomen, maar het is dan aan jou of je voor een goedkope MVNO gaat waarbij je veel krijgt, maar waar het netwerk er soms uit ligt, waar de link in een ander land ligt of waarbij de klantenservice enkel via 1 medium bereikbaar is (Facebook) in een andere taal ... of dat je gaat voor een lokale provider, die naar je luistert, je probeert te helpen, een link heeft in België en vrijwel rechtstreeks het netwerk van de aanbieder gebruikt (opnieuw: liefst Orange, maar misschien BASE)...
Dit publiek deinst niet terug om ergens anders een simkaart aan te vragen, maar enkele jaren terug keerden er toch ook wel heel wat mensen terug van MV naar Proximus voor de betere verbinding, ook al was Proximus duurder en minder flexibel.
Bij elke provider ben je nu verplicht om een tariefplan te kiezen dat voor jou werd samengesteld.
Als je bij ons dan zaken uit je tariefplan kan halen (zoals sms'jes of belminuten die je niet nodig hebt), ben je misschien toch beter af bij ons. Je hebt wel minder in je tariefplan, maar wat ben je daarmee als je het niet gebruikt?
Als je alles combineert, zijn wij misschien duurder... Maar als je dan datzelfde tariefplan bij een andere speler opvraagt (buiten Lycamobile), krijg je oftewel minder belminuten, oftewel betaal je je blauw.
Tariefplannen focussen zich enkel op data of bellen, en als je de 2 nodig hebt, betaal je €50/maand. Ik zeg niet dat wij dat voor €15/maand moeten doen, maar onder de €50 kan toch...
België staat zo ver achter op de rest... Hier durf je zelf niet te bellen, of gaan mensen allerlei omslachtige VoIP-toepassingen zoeken...
Ik vind dat jammer.
Block schreef:Ik zou u echt durven toeleggen op die 4g routers. De markt is volgens mij veel groter dan je denkt, als je ziet hoeveel moeite kost om dat hier in Belgie op de trein te installeren, dan wil dat toch zeggen dat er geen goede partners te vinden zijn die dit aanbieden. Hetzelfde voor reisbussen. Greyhound e.d. hebben wifi aan boord. Maar hier in Belgie??
Inderdaad... enkel enkele bussen van De Lijn, die kleine trajectjes doen, binnen of tussen steden, hebben 4G van Orange aan boord.
Ik snap wel dat het bereik nooit optimaal zal zijn op een langere rit, buiten steden, en dat mensen dan meteen denken "oei, oei, Orange, dat zijn nogal knoeiers", maar ondertussen is het wel iets dat zij links laten liggen, en waar iemand anders kan op inspelen...
Reisbussen zelf... Vond ik ook altijd een leuk idee, maar als de reis naar het buitenland gaat, kunnen er GB's aan roaming doorgejaagd worden, en hoe word dit aan ons gefactureerd? Misschien ook aan prijzen dat er niet echt geconcurreerd kan worden.
Je neemt de diensten uiteindelijk nog steeds af bij je concurrenten.
---------------------------------------------------
Update: BASE heeft gebeld, maar ik heb het gesprek helaas gemist. De man die iets had ingesproken, klinkt heel enthousiast en wil graag 'onderhandelen'.
Hij heeft me ook nog 2 mails gestuurd ter bevestiging van zijn telefoongesprek, en dat zij zeker een MVNO-akkoord kunnen regelen, indien we geïnteresseerd zijn.
En dan even opnieuw mijn vraagje

:
IYZY schreef:Is er iemand hier klant bij MV? Zo ja: hoe is de dekking qua 3G en 4G? En hoe zit het qua snelheid?
Mijn laatste ervaringen bij MV waren wat sober, omdat de 4G-dekking matig was, en de snelheid toen traag was. 4G was toen nog nieuw bij BASE.
Ik ben later overgestapt op Telenet en daarna IOM, omdat MV nog steeds maar 2GB aanbood voor €15, en Mobistar vanaf begin vorig jaar 4GB.
Hoe zit het nu qua snelheid en dekking? Valt het te vergelijken met Orange?
Bedankt voor het meedenken!