Windows 10 verjaardagsupdate 1 augustus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 142 keer
Iemand toevallig al de nieuwe versie geïnstalleerd of update uitgevoerd ?? Zo ja, wat zijn de eerste bevindingen ?
Tx voor jullie reacties
Tx voor jullie reacties
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik zit al meer dan een jaar in het Insider programma en heb deze wijzigingen dus al langer.
Op zich niet echt wauw dingen, toch niet persoonlijk voor mij.
Je krijgt de Anniversary update pas in het beste geval later op de dag (en in verschillende waves) dacht ik.
Op zich niet echt wauw dingen, toch niet persoonlijk voor mij.
Je krijgt de Anniversary update pas in het beste geval later op de dag (en in verschillende waves) dacht ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Volgens wat ik op Tweakers lees, begint de uitrol pas vanavond om 19u en is ze gespreid. Kan dus gerust nog paar dagen duren eer je hem krijgt.
Hier een (povere) review: https://tweakers.net/reviews/4769/windo ... rsary.html .
Hier een (povere) review: https://tweakers.net/reviews/4769/windo ... rsary.html .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 18 keer
Als ik die Tweakers review lees is het dus een klassieke Service Pack (die niet zo noemt) maar weinig toevoegt...
Cortana dat je niet meer kunt uitzetten (behalve via http://www.ghacks.net/2016/07/26/you-wi ... microsoft/)
Een donker theme
Ik kijk wel uit naar de Bash ondersteuning, maar lijkt me omslachtig.
Eerst naar ontwikkelaarmode, herstarten, bash installeren, ontwikkelaarmode uit en weer herstarten?
Cortana dat je niet meer kunt uitzetten (behalve via http://www.ghacks.net/2016/07/26/you-wi ... microsoft/)
Een donker theme
Ik kijk wel uit naar de Bash ondersteuning, maar lijkt me omslachtig.
Eerst naar ontwikkelaarmode, herstarten, bash installeren, ontwikkelaarmode uit en weer herstarten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Een service pack kun je het inderdaad niet noemen nee.
SP's waren gewoon alle updates die al uitgegeven waren samengebundeld tot 1 grote update (met eventueel nog een paar zaken erbij).
Wat er in deze update zit, is nog niet eerder verspreid naar windows 10 (behalve voor de insiders).
SP's waren gewoon alle updates die al uitgegeven waren samengebundeld tot 1 grote update (met eventueel nog een paar zaken erbij).
Wat er in deze update zit, is nog niet eerder verspreid naar windows 10 (behalve voor de insiders).
-
- Elite Poster
Cortana zou in de Nederlandstalige versie zijn intrede doen alhoewel ik op internet gelezen heb dat je wel in het Engels moet communiceren ...
Dit lijkt me toch een leuke feature of is hier ook een addertje onder het gras ?
Dit lijkt me toch een leuke feature of is hier ook een addertje onder het gras ?
-
- Deel van't meubilair
Privacy is het addertje (al heb je gelijkaardige services in andere OS'en).
Nu Cortana is leuk voor 5 minuten en vraagjes als "what's the weather today"... maar om er iets zinvols mee te doen ?
Ik kan er zelfs m'n Sonos mee bedienen maar via klavier en muis gaat het allemaal veel handiger vind ik.
Op Tweakers noemde ook iemand Cortana met het verstand van een aardappel... wat aangeeft wat het fun-gehalte is.
Nu Cortana is leuk voor 5 minuten en vraagjes als "what's the weather today"... maar om er iets zinvols mee te doen ?
Ik kan er zelfs m'n Sonos mee bedienen maar via klavier en muis gaat het allemaal veel handiger vind ik.
Op Tweakers noemde ook iemand Cortana met het verstand van een aardappel... wat aangeeft wat het fun-gehalte is.
-
- Elite Poster
Hier ook destijds bij uitkomen van W10 eens voor 5 minuten geprobeerd, maar voor een PC is het gemak gewoon te beperkt (nog los van het feit dat de herkenning/intelligentie nog te wensen over laat). Op een telefoon kan het nog handig zijn om spraakopdrachten te geven omdat typen daar veel lastiger is en je soms ook niet je handen vrij hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Ik zal inderdaad ook nog het nut van Cortana op een computer moeten inzien.
Geef Tomby gelijk qua mobiel: als ik aan het rijden ben, is het heel gemakkelijk om even "he, siri" te zeggen en daarna een commando te geven, tegenwoordig begrijpt Siri zelfs al West-Vlaams.
Deze spraaktechnologie vind ik dan toch interessanter dan zitten te duwen op knopjes (op je stuur/of middenconsole) terwijl je aan het rijden bent (en je kan je blijven focussen op de weg).
Of binnenkort:
He Cortana, programmeer even verder, ik neem pauze.
Geef Tomby gelijk qua mobiel: als ik aan het rijden ben, is het heel gemakkelijk om even "he, siri" te zeggen en daarna een commando te geven, tegenwoordig begrijpt Siri zelfs al West-Vlaams.

Deze spraaktechnologie vind ik dan toch interessanter dan zitten te duwen op knopjes (op je stuur/of middenconsole) terwijl je aan het rijden bent (en je kan je blijven focussen op de weg).
Of binnenkort:
He Cortana, programmeer even verder, ik neem pauze.

-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
- Bedankt: 98 keer
Cortana is leuk als je het ook op je gsm (Android in mijn geval) hebt staan. Dan krijg je je notificiaties ook op je pc.
Cortana wordt ook beter als je het gebruikt.
Cortana wordt ook beter als je het gebruikt.
-
- Elite Poster
Update is gereleased blijkbaar. Mijn Windows Update vond een "Feature update...version 1607" die volgens Google inderdaad deze anniversary update is. Het is momenteel wel nog maar enkel mijn Surface die de update vindt.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
- Bedankt: 104 keer
Kheb al een 3 tal keer windows update laten lopen vanavond, er komt niets door.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Weer zo een typische van-horen-zeggen reactie. Je hebt het over een Microsoft account wat nog iets heel anders is. Ja, je login is dan je e-mail adres, maar da's nog iets anders dan inloggen met je mail account (waarmee je lijkt te suggereren dat ze aan je mail kunnen). En je bent overigens helemaal niet verplicht van een Microsoft account aan te maken. Je kan even goed met een zuiver lokaal account werken.Yarisken schreef:Let je niet op dan zit je in te loggen met je email account.
Diegenen die het meest roepen over privacy zijn wellicht ook diegenen die dan zonder boe of ba Google of Facebook gebruiken

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
update is hier binnengekomen maar opnieuw is die Numlock uitgeschakeld bij opstart
Damn mag ik weer uren googlen en prutsen om dat weer goed te zetten
Voor Microsoft een peulenschil om dat voor de gebruikers makkelijk te maken, maar hier doen Microsoft net het omgekeerd.
Alles doen om het voor de gebruiker moeilijk te maken!

Damn mag ik weer uren googlen en prutsen om dat weer goed te zetten
Voor Microsoft een peulenschil om dat voor de gebruikers makkelijk te maken, maar hier doen Microsoft net het omgekeerd.
Alles doen om het voor de gebruiker moeilijk te maken!
-
- Elite Poster
Ah, dan moet ik ook eens gaan zoeken, want heb ook al altijd dat probleem op mijn Surface gehad. Eén manier om het uit te krijgen is om de Hybrid Sleep uit te schakelen, maar ik heb toch liever een snelle opstart.fvhbrugge schreef:update is hier binnengekomen maar opnieuw is die Numlock uitgeschakeld bij opstart![]()
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
voor wie numlock probleem ook heeft: bij mij heeft het volgende gewerkt (op 2 laptops tot hiertoe)
1e stap
Open het register door ‘regedit’ te typen in het zoekveld van het startmenu.
Ga naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard.
In de kolom ‘naam’ staat ‘InitialKeyboardIndicators'.
Bij Windows 10 de waarde op 2147483650 zetten.
2e stap
Bij het veranderen van de indicators naar 21 enz moet u ook in het "energiebeheer" het "gedrag van de aan/uitknoppen bepalen" optie "instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" de optie "snel opstarten inschakelen (aanbevolen)" DEACTIVEREN.
Bij moderne PC is er absoluut geen verschil in opstartsnelheid.
Bronnen:
http://www.zdnet.be/nieuws/170886/zet-n ... indows-10/
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... d50?auth=1
1e stap
Open het register door ‘regedit’ te typen in het zoekveld van het startmenu.
Ga naar HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard.
In de kolom ‘naam’ staat ‘InitialKeyboardIndicators'.
Bij Windows 10 de waarde op 2147483650 zetten.
2e stap
Bij het veranderen van de indicators naar 21 enz moet u ook in het "energiebeheer" het "gedrag van de aan/uitknoppen bepalen" optie "instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn" de optie "snel opstarten inschakelen (aanbevolen)" DEACTIVEREN.
Bij moderne PC is er absoluut geen verschil in opstartsnelheid.
Bronnen:
http://www.zdnet.be/nieuws/170886/zet-n ... indows-10/
http://answers.microsoft.com/nl-nl/wind ... d50?auth=1
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 03 aug 2016, 14:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand waarom ik Cortana voor Android niet kan/mag installeren (behalve door te sideloaden) ? Die staat hier op de Play Store: https://play.google.com/store/apps/deta ... tana&hl=en , maar als ik Install klik, krijg ik dat ik geen eligible devices heb. Ook als ik zelf zoek op de Play Store, vind ik hem nergens. Is die (nog) niet uitgebracht in België of zo ?
EDIT: vermoedelijk inderdaad een regio-beperking (wellicht omdat Cortana tot gisteren sowieso niet werkte hier, tenzij je je regio op US of zo zette). Er is ook een IOS Cortana app, maar die vind ik ook niet in de App Store. Zal maar een kwestie van dagen zijn nu, denk ik, dat die hier ook beschikbaar gaan zijn.
EDIT: vermoedelijk inderdaad een regio-beperking (wellicht omdat Cortana tot gisteren sowieso niet werkte hier, tenzij je je regio op US of zo zette). Er is ook een IOS Cortana app, maar die vind ik ook niet in de App Store. Zal maar een kwestie van dagen zijn nu, denk ik, dat die hier ook beschikbaar gaan zijn.
Laatst gewijzigd door Tomby 03 aug 2016, 11:55, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb het zelf voorgehad toen ik de netflix app wilde installeren vanuit de store. Nu heb ik een workaround om de lokale account te gebruiken.Tomby schreef:Weer zo een typische van-horen-zeggen reactie. Je hebt het over een Microsoft account wat nog iets heel anders is. Ja, je login is dan je e-mail adres, maar da's nog iets anders dan inloggen met je mail account (waarmee je lijkt te suggereren dat ze aan je mail kunnen). En je bent overigens helemaal niet verplicht van een Microsoft account aan te maken. Je kan even goed met een zuiver lokaal account werken.Yarisken schreef:Let je niet op dan zit je in te loggen met je email account.
Diegenen die het meest roepen over privacy zijn wellicht ook diegenen die dan zonder boe of ba Google of Facebook gebruiken.
Ik gebruik geen fakebook. Nogal een ingenomen persoon ben jij

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Na de update krijg je de keuze om de "Express instellingen" in te stellen, ofwel "Persoonlijke voorkeur"
Als je voor dat laatste kiest, krijg je 3 schermen met aan/uit knopjes (vooral in verband met privacy), waar je eigenlijk over "nee" kan kiezen.
Als je voor express instellingen kiest, dan kies je op alle vragen automatisch "Ja"
Als je voor dat laatste kiest, krijg je 3 schermen met aan/uit knopjes (vooral in verband met privacy), waar je eigenlijk over "nee" kan kiezen.
Als je voor express instellingen kiest, dan kies je op alle vragen automatisch "Ja"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja dat is hetzelfde als bij een nieuwe installatie van win 10, altijd persoonlijke voorkeur nemen of je hebt het zitten.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
BTW, als je Windows Update nog niets geeft, kan je de upgrade ook zelf met een (officieel) tooltje triggeren. Zie: https://support.microsoft.com/en-us/hel ... ing_client . Heb hier thuis momenteel zes W10 clients en enkel op mijn Surface is de upgrade beschikbaar via Windows Update.
-
- Deel van't meubilair
Die (en andere moderne devices) zouden ook als eerste aan de beurt komen... daarna komt de rest in verschillende golven.Tomby schreef:enkel op mijn Surface is de upgrade beschikbaar via Windows Update.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Hieronder het commando om alles weg te doen in 1 keer.warpozio schreef:En voor wie geen fan is van de default apps in Windows 10.
https://thomas.vanhoutte.be/miniblog/de ... s-10-apps/
Zo krijg je ze weg.
Code: Selecteer alles
Get-AppxPackage -AllUsers | Remove-AppxPackage
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
De update heeft mijn Yelotv app probleem opgelost.
Of Telenet heeft het probleem opgelost want de app is vernieuwd.

Of Telenet heeft het probleem opgelost want de app is vernieuwd.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 7 keer
Na de update kon ik niet meer draadloos inloggen op mijn Telenet modem/router.
Dan ingelogd met de LAN kabel, en de MAC-filter in de Telenet router uitgeschakeld. Nu kon ik wel draadloos inloggen, maar met een gewijzigd MAC adres van mijn netwerkkaart. In principe kan dat niet: gevonden dat er een dual-band netwerkkaart in mijn laptop zit waar beide kanalen op auto staan.
Dan ingelogd met de LAN kabel, en de MAC-filter in de Telenet router uitgeschakeld. Nu kon ik wel draadloos inloggen, maar met een gewijzigd MAC adres van mijn netwerkkaart. In principe kan dat niet: gevonden dat er een dual-band netwerkkaart in mijn laptop zit waar beide kanalen op auto staan.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Regiobeperking inderdaad, en ik zou niet rekenen op dagen. Microsoft heeft de slechte gewoonte alles aan de regio te plakken ipv aan de taal (al dacht ik dat dat anders was bij Aniversary), gevolg is dat je vloeiend Engels mag spreken, als je in de foute regio zit kan je op je kin kloppen (of je regio aanpassen op je device natuurlijk). Het voordeel bij Android/IOS is dat je nadien je regio kan terugzetten en de app blijft, bij Windows Phone verdwijnt ze zodra je de regio terugzetTomby schreef:Is die (nog) niet uitgebracht in België of zo ?

-
- Elite Poster
Bij de Anniversary Update hebben ze dat voor Cortana inderdaad aangepast. Je moet nu enkel een Windows in het Engels hebben. Je regio speelt geen rol meer. Juist daarmee dat het me logisch lijkt dat ze dan ook Cortana nu hier gaan vrijgeven op IOS en Android. Nu ja, we zullen zien. Wellicht ga ik voor Android gewoon sideloaden.MClaeys schreef:Microsoft heeft de slechte gewoonte alles aan de regio te plakken ipv aan de taal (al dacht ik dat dat anders was bij Aniversary),
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Buildnummer is lager dan mijn huidige versie ?Tomby schreef:BTW, als je Windows Update nog niets geeft, kan je de upgrade ook zelf met een (officieel) tooltje triggeren. Zie: https://support.microsoft.com/en-us/hel ... ing_client . Heb hier thuis momenteel zes W10 clients en enkel op mijn Surface is de upgrade beschikbaar via Windows Update.
Edit:nog niet goed wakker
Laatst gewijzigd door silencer 04 aug 2016, 11:37, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Waarop baseer je je ?silencer schreef:Buildnummer is lager dan mijn huidige versie ?
Ik heb nu mijn Surface geüpgraded via Windows Update, en 5 andere laptops met dat toolke. Bij allemaal is het build nummer uiteindelijk hetzelfde: 14393.10.
-
- Elite Poster
Gisteren heb ik de update zelf geforceerd met de WIN10 update software van Microsoft (link meegeleverd door e-clicx in een artikel dat ik kreeg via mail als abonnee).
De installatie verliep zeer vlot maar na installatie van de nieuwe versie kreeg ik bij het opstarten telkens de melding dat msvcr110.dll en msvcp.100dll bestanden ontbraken ...
Resultaat: mijn telenet security pack werkte niet meer, Nero 2016 was niet meer op te starten etc., etc.
Na zoekwerk op het internet bleek dat WIN- gebruikers analoge problemen hadden bij installatie van vorige updates naar een nieuwe versie. Uiteindelijk volstond het 'visual studio' opnieuw te installeren via volgende link: https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... x?id=48145
Sedertdien loopt alles weer gesmeerd. Dit bericht gewoon ter info voor eventuele 'updaters' met analoge problemen. Om één of andere mysterieuze reden zou Windows de 32- bits versie verwijderd of niet geïnstalleerd hebben, vermoedelijk om dat ik een 64- bits compatibele laptop heb ... ????
Dit gewoon ter info.
BTW, iemand die nu weet of je nog altijd alle taalinstellingen naar 'Engels' moet omzetten om Cortana met deze nieuwste versie te kunnen gebruiken?
De installatie verliep zeer vlot maar na installatie van de nieuwe versie kreeg ik bij het opstarten telkens de melding dat msvcr110.dll en msvcp.100dll bestanden ontbraken ...
Resultaat: mijn telenet security pack werkte niet meer, Nero 2016 was niet meer op te starten etc., etc.
Na zoekwerk op het internet bleek dat WIN- gebruikers analoge problemen hadden bij installatie van vorige updates naar een nieuwe versie. Uiteindelijk volstond het 'visual studio' opnieuw te installeren via volgende link: https://www.microsoft.com/en-us/downloa ... x?id=48145
Sedertdien loopt alles weer gesmeerd. Dit bericht gewoon ter info voor eventuele 'updaters' met analoge problemen. Om één of andere mysterieuze reden zou Windows de 32- bits versie verwijderd of niet geïnstalleerd hebben, vermoedelijk om dat ik een 64- bits compatibele laptop heb ... ????
Dit gewoon ter info.
BTW, iemand die nu weet of je nog altijd alle taalinstellingen naar 'Engels' moet omzetten om Cortana met deze nieuwste versie te kunnen gebruiken?
-
- Elite Poster
Ja, Cortana bestaat nog altijd niet in het Nederlands, en als je Windows in het Nederlands ingesteld is, ga je geen Cortana kunnen gebruiken. Enige verschil met vroeger is dus dat ze niet langer naar je Regio kijken (want vroeger moest je je location naar bvb USA zetten vooraleer het werkte).koenraaddeconinck schreef:BTW, iemand die nu weet of je nog altijd alle taalinstellingen naar 'Engels' moet omzetten om Cortana met deze nieuwste versie te kunnen gebruiken?
Wat ik niet weet, is of je daadwerkelijk een Engelse Windows nodig hebt, of dat een taalpakket genoeg is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Ik heb hem gisteren zelf geïnstalleerd door naar deze pagina te surfen en dan op 'Update nu' te klikken: http://www.microsoft.com/nl-nl/software ... /windows10
Het eerste wat ik vaststelde na de update, was dat het startmenu is gewijzigd. Het menu 'alle apps' gaat nu direct open, de andere menu-opties zijn nu enkel nog knoppen zonder tekst (tenzij je op de menuknop links bovenaan klikt) en het geheel is veel minder overzichtelijk nu. Ik kan helaas geen mogelijkheid vinden om het oude menu terug te krijgen. Dit is dus weer een 'vernieuwing' die ons wordt opgedrongen en waar de gebruiker geen keuzevrijheid in heeft. Blijkbaar begint Microsoft de hatelijke mentaliteit van Apple over te nemen wat dat betreft.
Deze ochtend wou ik mijn computer inschakelen en na het login-scherm bleef hij eindeloos hangen op een blauw scherm met draaiende bolletjes. Dan maar geforceerd uitgeschakeld door de power-knop ingedrukt te houden. Daarna startte hij uiteindelijk wel op, maar het duurde langer dan normaal en hij bleef ook even hangen op een zwart scherm. Ik begin al veel spijt te krijgen dat ik die update heb geïnstalleerd
Het eerste wat ik vaststelde na de update, was dat het startmenu is gewijzigd. Het menu 'alle apps' gaat nu direct open, de andere menu-opties zijn nu enkel nog knoppen zonder tekst (tenzij je op de menuknop links bovenaan klikt) en het geheel is veel minder overzichtelijk nu. Ik kan helaas geen mogelijkheid vinden om het oude menu terug te krijgen. Dit is dus weer een 'vernieuwing' die ons wordt opgedrongen en waar de gebruiker geen keuzevrijheid in heeft. Blijkbaar begint Microsoft de hatelijke mentaliteit van Apple over te nemen wat dat betreft.
Deze ochtend wou ik mijn computer inschakelen en na het login-scherm bleef hij eindeloos hangen op een blauw scherm met draaiende bolletjes. Dan maar geforceerd uitgeschakeld door de power-knop ingedrukt te houden. Daarna startte hij uiteindelijk wel op, maar het duurde langer dan normaal en hij bleef ook even hangen op een zwart scherm. Ik begin al veel spijt te krijgen dat ik die update heb geïnstalleerd