Hallo iedereen !
Ik heb een paar vragen omtrend een router (dlink DIR 860l) achter mijn bbox 3 aan te sluiten. Nu lees ik vanalles over "dubbel nat", ik ben een leek als het op dit soort dingen aankomt, maar een dubbel nat in combinatie met gaming etc lijkt me niet ideaal, toch?
Om dit te vermijden kom ik hier dus een paar vragen stellen.
Momenteel hangt lan poort 1 van men bbox 3 aan de internetpoort van de D'link en heb ik een pppoe verbinding opgesteld op die webpagina van dlink, connection type: "Dynamic IP (PPPoE)" komt er te staan.
Mijn laptop en pc zijn beide verbonden met de dlink en mijn decoder hangt nog aan mijn bbox 3 en die werkt ook nog zonder problemen.
Nu begin ik echter te twijfelen of ik het wel correct heb gedaan en of het niet anders moet ?
Als ik bijvoorbeeld naar http://192.168.1.1/ probeer te surfen kom ik al nergens meer uit.
Zijn er bepaalde settings die ik nog moet veranderen ?, of beter terug opnieuw resetten? Het leek me verstandig het hier even te vragen ipv terug te gaan improviseren.
Alvast bedankt
Mvg Lieven
bbox 3 bridge
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 231 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Je opstelling is correct: alle niet-IPTV-verkeer wordt door je DIR afgehandeld via een eigen IP-adres (door het opzetten van de eigen PPPoE-verbinding). Er is hier dus geen sprake van dubbele NAT.
Dat je de interface van de BBox3 niet meer kan bereiken is ergens normaal aangezien dat voor de DIR op de WAN-poort zit. Bij bepaalde toestellen/firwmares (bv. OpenWRT) kan je én PPPoE én lokaal IP-adres in het bereik van je BBox3 opzetten op de WAN-poort zodat je BBox3 toch bereikbaar blijft.
Dat je de interface van de BBox3 niet meer kan bereiken is ergens normaal aangezien dat voor de DIR op de WAN-poort zit. Bij bepaalde toestellen/firwmares (bv. OpenWRT) kan je én PPPoE én lokaal IP-adres in het bereik van je BBox3 opzetten op de WAN-poort zodat je BBox3 toch bereikbaar blijft.
Computer(k)nul
Oke super, ja in principe hoef ik die interface ook niet te bereiken ik vroeg het me gewoon af.Sinna schreef:Je opstelling is correct: alle niet-IPTV-verkeer wordt door je DIR afgehandeld via een eigen IP-adres (door het opzetten van de eigen PPPoE-verbinding). Er is hier dus geen sprake van dubbele NAT.