De grote werf: direct resultaat ????

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Beste allen,

Door TN op de hoogte gebracht via een flyer van de start van werken in het kader van 'de grote werf' in onze straat. Blijkbaar wordt alle buiten infrastructuur vervangen, alhoewel ik niet weet of dit ook het geval is voor de kabels buiten. Binnen gebeuren er tout court geen aanpassingen.

We zouden 2 dagen tijdens de werkuren geen tv, internet en tel hebben (uitz gsm natuurlijk).

Mijn vraag is of iemand kan zeggen of je dan direct ook al op bepaalde vlakken technische winst hebt (bv. internetsnelheid die nog meer de reële limieten bereiken, kwaliteit tv- beeld, ...) of is het allemaal enkel bedoeld voor bijkomende betalende features in de verdere toekomst ?

Tx voor jullie reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nope... geen directe resultaten. Trouwens je internet snelheid zou vandaag ook dicht bij de geadverteerde snelheid moeten zitten... de grote werf is enkel voor latere verhogingen naar Gigabit snelheden.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

je zal moeten wachten tot gans hun grondgebied klaar is .
In tegenstelling tot belgacom is bij telenet iedereen of niemand.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Sinds de grote werf meer zonder internet gezetten op het werk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Zoals door andere leden al aangegeven zal je er inderdaad vrijwel niets van merken.
De snelheid die je momenteel haalt, staat hoogst waarschijnlijk momenteel al het dichtst mogelijk tegen de geadverteerde snelheid aan met de huidige infrastructuur.

Telenet wil naar de toekomst inderdaad uitpakken met Gbps-snelheden (over de tv-kabel), en daarvoor moet de huidige infrastructuur even een update krijgen.
Hiervoor hebben ze ook al de zwarte all-in-one-modems vervangen door witte modellen, die Gbps-snelheden aankunnen.

Aangezien Telenet nog geen abonnementen heeft met Gbps-snelheden, zal je dus helaas niet echt iets qua verbetering kunnen waarnemen.

Nadat de grote netwerf voorbij is, zal Telenet hoogstwaarschijnlijk veel snellere abonnementen gaan aanbieden. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

IYZY schreef:Nadat de grote netwerf voorbij is, zal Telenet hoogstwaarschijnlijk veel snellere abonnementen gaan aanbieden. :)
Off topic

En veel hogere prijzen ... :bang:

On topic
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

IYZY schreef:Nadat de grote netwerf voorbij is, zal Telenet hoogstwaarschijnlijk veel snellere abonnementen gaan aanbieden. :)
Vraag is natuurlijk tot op welke hoogte je al consument nog echt baat hebt bij snelheidsverhogingen. Ik weet het zelf niet maar heeft een modale pc gebruiker met een modale laptop aangesloten via ethernet kabel echt nog snelheidswinst want de beperkende factor hier is natuurlijk niet de internetverbinding maar de performantie van het toestel. Dan nog niet gesproken over de lamentabele kwaliteit van de wireless LAN kaartjes waarmee zelfs veel dure laptop uitgerust zijn (maar dit kun je dan weer oplossen met een usb-stick natuurlijk).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

koenraaddeconinck schreef:Vraag is natuurlijk tot op welke hoogte je al consument nog echt baat hebt bij snelheidsverhogingen.
Ik vermoed dat het ook gewoon met de capaciteit further upstream te maken heeft. De snelheden die ze aanbieden zijn ongetwijfeld hoog genoeg voor de komende jaren. Maar wellicht is er maar een klein percentage dat effectief zwaar het netwerk gebruikt (Netflix, p2p, etc...). Laat de helft van hun klanten Netflix gebruiken en ongetwijfeld zal er van de beloofde snelheid al niet veel meer te merken zijn.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Muziekbos schreef:En veel hogere prijzen ... :bang:
Telenet kennende...
Maar als Gbps-internet de toekomst is, zullen ze toch niet echt kunnen stijgen in prijs. Zeker niet als nu ook Proximus hier mee bezig is, en Telenet dus niet langer zijn klanten kan 'gijzelen' door hun hoge prijzen te laten betalen, omdat zij de enigen zijn die hoge snelheden (kunnen) aanbieden.
koenraaddeconinck schreef:Vraag is natuurlijk tot op welke hoogte je al consument nog echt baat hebt bij snelheidsverhogingen.
Tomby schreef:Ik vermoed dat het ook gewoon met de capaciteit further upstream te maken heeft. De snelheden die ze aanbieden zijn ongetwijfeld hoog genoeg voor de komende jaren.
Ik denk ook dat het eerder meer en meer de richting van capaciteit zal uitgaan.
Of je nu 50 Mbps op 200 Mbps hebt, je gaat geen enkel verschil merken in snelheid op de meeste websites...
Bij het downloaden is het natuurlijk wel zeer prettig.

10 jaar geleden dachten de mensen misschien ook dat ze het hoogtepunt van internet bereikt hadden, maar dan krijg je scherpere beeldschermen, 4K-video's, streamingsservices, ... en het zal steeds meer en meer groeien.
De beelden van je beveiligingscamera's die continue geüpload worden, de babyfoon die van alles in de cloud bewaart, je tienerkinderen die op hun laptop met superscherp scherm in 4K naar Netflix kijken, je verwarming die je online kan bijregelen, je tv waarmee je naar YouTube-video's kijkt, je laptop, tablet en smartphone die dagelijks reservekopieën maken en in iCloud e.d. bewaren, net zoals je documenten, foto-bibliotheek, muziek, e-books, video's en bestanden van applicaties, etc., etc...

Met de brakke 4 Mbps-connectie van Proximus die we als back-up hebben, kan je toch nog vlot surfen en alles gedaan krijgen, maar als je een video bekijkt, iets upload, of er met meerdere personen op zit, is het waardeloos.

Nu denk ik wel dat 200 Mbps nog een lange tijd 'genoeg' zal zijn qua capaciteit.
Met ons business-abonnement van 240 Mbps, waar er soms honderd mensen op zitten, surf je ook nog steeds vlotjes.
Ik haal enkele keren per maand soms wel 10GB aan belangrijke bestanden binnen per maand, en op dat moment komt een snelle verbinding toch goed uit.

Maar capaciteit... We weten nietwat ons nog allemaal te wachten staat :p
Blond doesn't mean stupid :roll:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bij ons in de straat zelf is 'Telent' gepasseerd in het kader van 'de grote werf'. Ik dacht dat als men aankondigt dat alles ging vervangen worden, ook het aansluitingsdoosjes op de gevels (dat zich bij ons in erbarmelijke staat bevindt maar blijkbaar tot op heden zonder technische gevolgen) zouden vervangen worden. In onze straat was er niets te merken / te zien op enkele onderbrekingen van internet en TV na.

Had me iets totaal anders voorgesteld. Ik zou zelfs niet weten wat er veranderd is; fysiek is er quasi-niets merkbaar aan de infrastructuur in onze straat ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Een aansluitingsdoosje bevat volgens mij geen filters of actieve componenten.

Op zich is er dus geen reden om het te vervangen vermoed ik.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Opgepast.
Sommige "aansluitdoosjes" zijn eigenlijk vermomde NIUs.
En veel mensen gaan het verschil niet kennen, dus risico dat ze denken dat het "maar" een aansluitdoosje is.

Terzijde, ik dacht dat een aansluitdoosje wel een filter had op de FM connector (maar dat bedoelde je wss niet).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ITnetadmin schreef:Sommige "aansluitdoosjes" zijn eigenlijk vermomde NIUs.
En veel mensen gaan het verschil niet kennen, dus risico dat ze denken dat het "maar" een aansluitdoosje is.
Heb jij het niet over de aansluitdoosjes binnen in je huis... hier gaat het over de tap op de gevel (dacht ik).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Oh, sorry, ik heb de thread niet opnieuw doorgenomen, en direct op je laatste bericht gereageerd.
Ik heb het idd over de doosjes binnen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bij ons blijft TN maar werken aankondigen "om de diensten te verbeteren" ...

Van de beloofde snelheidsverhoging komt er blijkbaar niet veel in huis. Nochtans was deze gepland voor april of heb ik dit verkeerd voor. Ook de introductie van de nieuwe digicorder is met een maand uitgesteld ... Prijsverhogingen worden vlugger doorgevoerd blijkbaar ...

Verder: Proximus heeft laten weten dat ze bij ons passeren met "de glasvezel". Dit wordt dus boeiend. In welke mate gaan ze deze infrastructuur aanwenden om TN de touwen in te jagen. Met FTTH kunnen ze in principe TN vlot vloeren als hun prijzen acceptabel blijven, niet?

Natuurlijk zal ook de achterliggende infrastructuur (servers, technici, ...) mee moeten evolueren ...

Lijkt me toch een boeiende ontwikkeling.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier vandaag bij ons in Leuven waren er ook verbeteringswerken.
Er waren onderbrekingen van ongeveer een uur.
Spijtig is dat je nooit weet wat deze verbeteringswerken inhouden.
Gelukkig wordt je op voorhand verwittigd dat er onderbrekingen kunnen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”