fritzbox firmware recovery niet mogelijk

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

In dit topic "http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 29#p661583" bleek dat mijn ex-Dommel Fritzbox 7360V2), die ik tegenwoordig gebruik voor Scarlet, nog voorzien was van specifieke Dommel firmware.

philippe_d, schreef toen "Dat zal de reden zijn waarom bij jou - in tegenstelling tot de meeste andere FritzBox gebruikers - deze "Provider Services" Tab wèl zichtbaar is.
Het updaten van een Dommel FritzBox met een nieuwe Firmware vanop de AVM server, overschrijft de Dommel settings (TR-069, ACS server) waarschijnlijk niet.
Met een Firmware Recovery krijg je normaal wel terug een "maagedelijke" versie
:-)."

Het vooruitzicht naar een Fritzbox met een maagdelijke versie leek mij onweerstaanbaar en ik heb dus dit weekend getracht om de recovery tool van AVM te gebruiken.
Bleek echter dat dit op mijn Fritzbox niet werkte. Ik ontving volgende melding:
2016-07-24 10_13_50-recovery.png
en het eindigt met volgend bericht

Blijkbaar zit dit geblokkeerd. Kan ik hier nog iets verder mee?
Bijlagen
2016-07-24 10_36_18-recovery.png
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Geen idee wat er hier gebeurt, blijkbaar kan jij jouw FritzBox niet recoveren via deze manier.

Maar maak je geen zorgen:
Gezien bij jouw de Tab "Provider services" wel zichtbaar is, kan je TR-069 uitschakelen. En voor zover ik weet zal Scarlet geen Firmwares pushen naar een FritzBox.

Je kan dus best de Firmware op 06.31 laten staan, of eventueel al upgraden naar 06.52 (maar gezien er geen recovery mogelijk is, kan je ook niet meer terug, eens je naar 06.52 bent gegaan).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Ik ben eens gaan rondsnuffelen op het Duitse ip-phone-forum. Het moet mogelijk zijn om de normale firmware op je dommel box te zetten.

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=255832

De environment variable "provider" moet verwijderd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”