inbouw aansluitdoos

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tomw
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 10 keer

We zijn bezig met renovatiewerken, en zouden daarbij de Proximus aansluitdoos willen veranderen naar de inbouw-variant. Klopt het dat je daarvoor enkel de klemmen om te bevestigen in inbouwdoos nodig hebt? Is er geen betere oplossing, zodat het wat meer in de muur weggewerkt is?
Ik veronderstel dat het nodige materiaal beschikbaar is in de Proximus verkooppunten, maar wat zijn de kosten ongeveer?
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Heb je een analoge telefoon dan zal je volgens mij steeds een splitter nodig hebben.
Kan je de "intro" niet in een technische ruimte/bord plaatsen ofzo?
Verder kan je dan alle kanten op met gewone UTP.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Als de kabel van buiten komt is het vaak een slecht idee om deze te laten toekomen in een inbouwdoos, opstijgend vocht kan de boel nogal zeer vlug laten oxyderen.
Afbeelding
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Ik weet dat bijv Niko ook een ADSL/VDSL/TEL splitter als inbouw heeft: http://www.niko.eu/nlbe/niko/artikel/170-09090
De ADSL-splitter voldoet aan de specificaties voor gebruik op het Belgacom-telefoonnetwerk en is in overeenstemming met de ETSI-standaard TS101952-1-5 optie B. De filter is ook conform de specificaties voor het gebruik op het Franse ADSL-netwerk. Voldoet aan EN60950-1. CE gemarkeerd

Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Er bestaan inbouw NTP's, kosten iets van een 10-20 euro denk ik bij Proximus winkel.
Als je een Proximus tech tegenkomt kan je het ook altijd is vriendelijk vragen :P
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Die is hier ook gewoon ingebouwd (in tegenstelling tot dat ding van Telenet...)

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Senne schreef:De ADSL-splitter voldoet aan de specificaties voor gebruik op het Belgacom-telefoonnetwerk en is in overeenstemming met de ETSI-standaard TS101952-1-5 optie B. De filter is ook conform de specificaties voor het gebruik op het Franse ADSL-netwerk. Voldoet aan EN60950-1. CE gemarkeerd
Hoewel Niko beweert dat deze geschikt zijn voor VDSL2 (voldoet aan de specificaties) zijn deze niet door Proximus goedgekeurd, en in feite origineel voor ADSL ontworpen (waar je op ieder telefoontoestel een filter moest hebben)

Het voordeel van de originele Proximus NTP2007, is dat je hierop de verdere bekabeling voor telefonie kan aansluiten (groene klemmen). Het Niko bakje heeft maar één telefoon aansluiting (vooraan), je kan hier dus binnenin geen verdere bekabeling aansluiten. Je kan hier maar één koperpaar op aansluiten (intro).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Senne
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 12 keer

Mhh, Ik had beter eerst even de technische fiche open geklikt ja. Wist enkel van het bestaan van dit zinloos ding af omdat ik zelf aan het renoveren ben, en er bij toeval op uit kwam tijdens mijn zoektocht naar multimedia inbouwdozen :)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 53 keer

Ik heb die Niko ingebouwd voor VDSL2, en dat werkt gewoon perfect. Lijkt me de properste oplossing als je voor de rest ook Niko hebt :)
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 83 keer

enigste verschil is dat de NTP ook lijntesten toelaat, ik heb deze zelfs moeten plaatsen omdat mijn nieuwe PSTN AGW lijn anders vastliep in de centrale van belgacom
Afbeelding
maxos-91
Starter
Starter

nickz schreef:Die is hier ook gewoon ingebouwd (in tegenstelling tot dat ding van Telenet...)

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk

Ivm deze aansluiting, ik ben nu bij telenet, kan ik met deze aansluiting nog iets doen? of kan ik het beter laten weghalen aangezien het geen nu meer heeft nu ik bij telenet ben en deze nu niet meer verbonden is met het netwerk?

Afbeelding
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als je wil behangen, kan je de doos wel losmaken, een "suikerklontje" (lusterklem) op de kabel monteren en wegwerken.
Volledig doen verdwijnen zou ik niet doen, je weet nooit dat je alsnog wil overstappen.

Ik ben ook al "heel mijn leven" bij DSL, maar de Telenet kabel die door de vorige eigenaars gebruikt werd voor TV, ligt hier nog wel.
Stel dat ik me ooit laat verleiden door hun 200Mbps marketing... :angel:
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Dat zou ik toch maar niet doen als je wat garanties wil op een goede snelheid en geen repair profiel.

Zie onder andere:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ch#p582820
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

dat niet alleen maar en technieker MOET een ntp in zijn meting hebben. dus gaat deze altijd willen plaatsen. is ook nodig voor al proximus wilt weten of je lijn in orde is
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”