Charles Wirth ofte Fugger van Xtreme Systems http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... hp?t=53037 is in een nieuw overclockrecord geslaagd. Hij liet een Pentium 4 570J (standaardsnelheid 3,8GHz) bijna dubbel zo vlug draaien, namelijk aan 7,22GHz.
De man gebruikte in deze poging een moederbord van DFI op basis van de Intel i925XE chipset, twee reepjes OCZ PC4200 geheugen en natuurlijk de al eerder aangehaalde P4 570J. De snelheid werd bewerkstelligd door de multiplier van 19 in combinatie met een PSB (Processor System Bus) van maar liefst 1520MHz. Het voltage van de processor werd van 1,4V naar 1,95 opgedreven, het geheugen deed het aan 2,3V (0,4V hoger dan normaal).
Het systeem draaide enigzins stabiel op 6,6Ghz (men kon Windows booten en enkele tests draaien). Bij hogere snelheden waren er echter problemen met de HD-controller die niet kon volgen. De 7,22GHz configuratie werkte wel stabiel in het BIOS.
Voor meer info kan je terecht op het Xtreme Systems Forum. http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... hp?t=53037
Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=16789
Nieuw overclockrecord: Pentium 4 aan 7,22GHz
- Styno
- Elite Poster
Toen ik deze gisteren zag op het extreme forum ging het ook van
Maar dan: het voltage voor de CPU staat enorm hoog. Memory niet want die dure latjes kunnen dat wel aan. Zijn cooling bestaat uit een 3stage vapor change cascade.
Nuja, impressive en technisch allemaal hoogstaand, maar call me oldfashion, een geslaagde 'overclock' is volgens mij nog steeds een systeem dat 24/7 kan draaien...
EDIT: Welcome you to Xtreme Systems, where we kill our hardware with Xtreme effeciency.

Maar dan: het voltage voor de CPU staat enorm hoog. Memory niet want die dure latjes kunnen dat wel aan. Zijn cooling bestaat uit een 3stage vapor change cascade.
Nuja, impressive en technisch allemaal hoogstaand, maar call me oldfashion, een geslaagde 'overclock' is volgens mij nog steeds een systeem dat 24/7 kan draaien...
EDIT: Welcome you to Xtreme Systems, where we kill our hardware with Xtreme effeciency.

echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Belachelijke overclocks, als je een systeem serieus pushed en het normaal kan gebruiken voor 2-3 jaar dan vind ik dat een mooie prestatie. Hier is het afkoppelen van de koeling en je kan de processor bijéénvegen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Leuk, maar erg nuttig is het niet, binnen de kortste keren is die hardware dood.. Zoals damaestar zegt, liever een lager geclockte CPU die stabiel is dan een hoger geclockte onstabiele CPU.