chromecast aankopen of niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
- Bedankt: 194 keer
Hangt er vanaf wat je wil doen?
Ik heb er 2 in gebruik (1e en 2e generatie). Werkt prima voor Netflix, youtube, spotify.
Edit: ook Plex werkt prima
Ik heb er 2 in gebruik (1e en 2e generatie). Werkt prima voor Netflix, youtube, spotify.
Edit: ook Plex werkt prima
Laatst gewijzigd door ddd 28 jun 2016, 10:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik gebruik de 1ste generatie hier ook al een tijdje voor netflix, spotify, youtube,... Werkt inderdaad perfect.
Alles hangt af wat je ermee wilt doen natuurlijk... Ik wou gewoon op een simpele manier netflix op m'n TV, en voor weinig geld kan dat op die manier. Wil je een volwaardige mediaplayer dan ga je niet tevreden zijn met die chromecast, want die dient enkel om via apps zoals netflix of je browser content te streamen/casten naar je TV.
Alles hangt af wat je ermee wilt doen natuurlijk... Ik wou gewoon op een simpele manier netflix op m'n TV, en voor weinig geld kan dat op die manier. Wil je een volwaardige mediaplayer dan ga je niet tevreden zijn met die chromecast, want die dient enkel om via apps zoals netflix of je browser content te streamen/casten naar je TV.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
mijn sony bravia heeft app's aan boord voor netflix, youtube etc., maar niet voor google play movies. Ik gebruik chromecast dan om deze gehuurde VOD films te streamen...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Voor zaken zoals chromecast, apple tv, smartTV, etc... ben je afhankelijk van de fabrikant en ook meestal beperkt.
Ik raad je aan om een mini pc te kopen met windows 10 of linux.
Dan via hdmi aan je tv en je kiest zelf wat je ziet. Netflix, kodi, streaming via browser etc... .
Ik raad je aan om een mini pc te kopen met windows 10 of linux.
Dan via hdmi aan je tv en je kiest zelf wat je ziet. Netflix, kodi, streaming via browser etc... .
-
- Plus Member
http://www.gearbest.com/tv-box-c_11262/ ... dr_value=1iceke schreef:Toi,toi,toi om voor 40€ een htpc in elkaar te knutselen(en dan nog ben ik beter af met een Nvidia Shield TV
)
Ik heb zelf een guleek van rond de 80 euro. Zit wel geen ethernet aan. Tussen de 70 - 100 euro heb je al een leuk toestel.
Edit: Deze toestellen komen uit China. Wachtijd is 2 tot 6 weken. Als de douane het pakket opent moet je wel een boete betalen.
Minux zijn ook leuke toestellen, wel iets duurder. https://www.sossolutions.be/minix/neo-z64
Of je neemt een nuc, brix, shuttle etc... .
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 49 keer
Ik gebruik ook een chromecast van de eerste generatie en ben er uiterst tevreden van. Het gebruiksgemak is ook een groot pluspunt.
Ik heb er wel de ethernet adapter aan hangen omdat de wifi ontvangst niet optimaal is bij mijn tv. Misschien is dat bij de tweede generatie al verbeterd.
De lokale media die ik wil afspelen staan op mijn PLEX server.
Sindsdien gebruikte ik mijn Minix androidbox niet meer en heb die dan ook onlangs verkocht.
Netflix, YouTube en consoorten werken zoals het hoort. Er zijn eigenlijk heel veel apps met cast-functie. Gebruik je de chrome browser dan kan je gewoon wat je op je scherm ziet, naar je tv sturen. Je gebruikt je PC, laptop, gsm of tablet als afstandsbediening.
Het is niet zo dat je een harde schijf kunt verbinden met de chromecast om van daar af muziek of video's af te spelen.
Ik heb er wel de ethernet adapter aan hangen omdat de wifi ontvangst niet optimaal is bij mijn tv. Misschien is dat bij de tweede generatie al verbeterd.
De lokale media die ik wil afspelen staan op mijn PLEX server.
Sindsdien gebruikte ik mijn Minix androidbox niet meer en heb die dan ook onlangs verkocht.
Netflix, YouTube en consoorten werken zoals het hoort. Er zijn eigenlijk heel veel apps met cast-functie. Gebruik je de chrome browser dan kan je gewoon wat je op je scherm ziet, naar je tv sturen. Je gebruikt je PC, laptop, gsm of tablet als afstandsbediening.
Het is niet zo dat je een harde schijf kunt verbinden met de chromecast om van daar af muziek of video's af te spelen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 14 keer
Hoe werkt dat juist die Shield tablet TV? Ik heb een Shield tablet, maar heb hem nog nooit aan de TV gekoppeld. kan je daar bvb youtube mee streamen naar een TV waar een chromestick inzit?iceke schreef:Toi,toi,toi om voor 40€ een htpc in elkaar te knutselen(en dan nog ben ik beter af met een Nvidia Shield TV
)
-
- Elite Poster
lukadad schrijft: Ik heb er wel de ethernet adapter aan hangen omdat de wifi ontvangst niet optimaal is bij mijn tv.
Hier idem, eerste generatie chromecast via UTP kabel werkt dan echt perfect! En bediening vanaf linux/windows PC met chrome-browser laat toe alles wat ik maar bedenken kan naar mijn 50" scherm te streamen...
Hier idem, eerste generatie chromecast via UTP kabel werkt dan echt perfect! En bediening vanaf linux/windows PC met chrome-browser laat toe alles wat ik maar bedenken kan naar mijn 50" scherm te streamen...
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nvidia Shield TV en Shield Tablet zijn 2 aparte dingen. De TV is in feite een combo van console-mediaspeler maar dan met Android en kan bedienen met een controller of afstandsbediening voor op een vaste plaats waar de tablet eerder weggelegd is voor de mobiliteit zoals op de pot.johand schreef:Hoe werkt dat juist die Shield tablet TV? Ik heb een Shield tablet, maar heb hem nog nooit aan de TV gekoppeld. kan je daar bvb youtube mee streamen naar een TV waar een chromestick inzit?iceke schreef:Toi,toi,toi om voor 40€ een htpc in elkaar te knutselen(en dan nog ben ik beter af met een Nvidia Shield TV
)
Geen chromestick nodig bij een Shield TV want is met hdmi aangesloten, bij een Shield Tablet zal je het gemakkelijkste YouTube kunnen afspelen in combinatie met een chromecast (of gelijkaardig) of als een Smart TV reeds een YouTube app heeft.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik zou nooit een Chromecast kopen. Vind het een beetje "nutteloos" toestel. Beter dan een Android TV box (MXQ topic ergens hier bezig), die eventueel ook Miracast heeft, als je dat wilt gebruiken. Maar een mediaplayer is toch handiger dan altijd via je smartphone dingen te casten.
Random media players:
http://www.banggood.com/MXQ-4K-RK3229-A ... 30762.html
http://www.banggood.com/MXQ-Quad-Core-1 ... 82636.html
Je kan natuurlijk ook gaan voor iets met Pi (Raspberry, Orange, Banana, ...) en dan OPENELEC gebruiken. Maar dan heb je geen Miracast functionaliteit. Al kun je wel Yatse gebruiken, wat ook heel handig is
Dit heb ik ook gedaan ipv Chromecast te kopen, en heb er geen seconde spijt van. Orangepi met laatste images van OpenELEC lopen super. En dat voor maar 15€.
Random media players:
http://www.banggood.com/MXQ-4K-RK3229-A ... 30762.html
http://www.banggood.com/MXQ-Quad-Core-1 ... 82636.html
Je kan natuurlijk ook gaan voor iets met Pi (Raspberry, Orange, Banana, ...) en dan OPENELEC gebruiken. Maar dan heb je geen Miracast functionaliteit. Al kun je wel Yatse gebruiken, wat ook heel handig is

Dit heb ik ook gedaan ipv Chromecast te kopen, en heb er geen seconde spijt van. Orangepi met laatste images van OpenELEC lopen super. En dat voor maar 15€.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Het werkt dus zoals gezegd enkel voor Youtube, Netflix, Spotify... Je kan er lokale content mee streamen via Plex, maar daarvoor moet je een registratie hebben etc etc, dus niet aan mij besteed. Er is ondertussen ook een beta om content lokaal te kunnen afspelen met VLC via de Chromecast.
Ik vind het een handig ding als je geen smart tv hebt. Als je dat wel hebt is het eerder nutteloos.
De besturing werkt niet altijd vlekkeloos. Zo loopt het ding wel eens 'vast' als ik van Youtube overschakel naar Netflix, dan duurt dat wel een behoorlijk lange poos voor die overschakelt. De ene keer verloopt dat vlot, de andere keer niet.
Ik vind het een handig ding als je geen smart tv hebt. Als je dat wel hebt is het eerder nutteloos.
De besturing werkt niet altijd vlekkeloos. Zo loopt het ding wel eens 'vast' als ik van Youtube overschakel naar Netflix, dan duurt dat wel een behoorlijk lange poos voor die overschakelt. De ene keer verloopt dat vlot, de andere keer niet.
-
- Plus Member
Ik raad toch iedereen om af te stappen van smarttv, chromecast, apple-tv.marcvt63 schreef:ik heb sony smart-tv....daar zitten weinig app's op...
Je bent afhankelijk van de fabrikanten, niet alles is mogelijk, er wordt heel veel data verzameld van alles wat je doet etc.... Bv voor smarttv ga je via de servers van de fabrikant, smijten ze deze plat dan is het gedaan ermee .
Gewoon een eigen htpc bakje waar je zelf volledige controle over hebt is echt het beste.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
- Bedankt: 194 keer
Het hangt er maar vanaf wat je ermee wil doen...
Als Netflix, youtube, Plex, Spotify genoeg is?
Heb al vanalles aan mijn TV gehangen, maar het gebruiksgemak scoort bij mij ook hoog.
Zeker ook bij installeren, letterlijk binnen 5 min ben je up and running met alle apps. Zelfs zonder technische achtergrond.
Ook de kinderen sturen zelf dingen naar de Chromecasts, gemakkelijk vanaf de tablet.
En dat voor de €35 die ik betaald heb... Neen, bij ons staan de HTPC en Mediaplayer al lang op non-actief.
Heb al vanalles aan mijn TV gehangen, maar het gebruiksgemak scoort bij mij ook hoog.
Zeker ook bij installeren, letterlijk binnen 5 min ben je up and running met alle apps. Zelfs zonder technische achtergrond.
Ook de kinderen sturen zelf dingen naar de Chromecasts, gemakkelijk vanaf de tablet.
En dat voor de €35 die ik betaald heb... Neen, bij ons staan de HTPC en Mediaplayer al lang op non-actief.
-
- Plus Member
Klopt, ik ben zelf begonnen met een htpc met openelec ( kodi ). Na een tijd meer en meer nood om streams via de browser te bekijken en dan overgeschakeld naar een htpc. Als je enkel netflix, youtube en spotify nodig hebt dan is een chromecast meer dan voldoende.ddd schreef:Het hangt er maar vanaf wat je ermee wil doen...
Mijn htpc dient om te downloaden, streams te bekijken, dropbox, popcorn time, spotify etc... .
-
- Elite Poster
gebruik hier zowel Minix X7 mini-PC alsook Chromecast, omdat er bedieningsverschillen zijn voor gebruik van VTM app en google play movies bijvoorbeeld. Overigens, qua beeld overtreft geen enkel toestel hier de kwaliteit van de embedded smartTV app's voor netflix, youtube, etc...
-
- Plus Member
Chrome en firefox kunnen enkel 720 aan. Edge kan wel 1080. Heb een tijd de netflix app gebruikt op windows 10 maar teveel miserie mee. Nu gebruik ik edge en dat werkt perfect.wied schreef:gebruik hier zowel Minix X7 mini-PC alsook Chromecast, omdat er bedieningsverschillen zijn voor gebruik van VTM app en google play movies bijvoorbeeld. Overigens, qua beeld overtreft geen enkel toestel hier de kwaliteit van de embedded smartTV app's voor netflix, youtube, etc...