Prijzen Telenet Roaming

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kuifje_007
Starter
Starter

Ik heb net factuur ontvangen van mijn King abonnement.

In het buitenland naar het buitenlandse nummer (bijv. Nederland) betaal ik slechts 0,02 eurocent per sms.

Als ik in Belgie een sms stuur naar het Nederlandse nummer, betaal ik 0.40 eurocent per sms.

Wat is dit voor vreemde prijzen? Waarom betaal ik meer vanuit Belgie naar het buitenlandse nummer dan in het buitenland zelf?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

de roaming prijzen zijn gereguleerd (maximum prijzen) door EU wetten, de nationale (=op eigen netwerk) prijzen niet.
sebastienbo
Starter
Starter

Modbreak:
off-topic
Voor je GSM data verbruik betaal je 0,06 euro per mb (zo wel voor het binnenland als in andere EU landen)

0,06 euro per MB is dus 62 euro per gigabyte!!! Ik denk dat dit de duurste tarief is van alle providers (vooral voor binnenlands tarief)

Het gemiddeld dataverbruik van smartphone houders is net iets meer dan 1GB en groeit enorm snel:
https://tweakers.net/nieuws/110993/prox ... ia-4g.html

Bij mobile vikings heb je 2GB met een herlading (focus data) van 10 euro, daar kan je dan ook 9000 sms'en mee sturen en 1800 minuten bellen naar andere Mobilevikingers en 30 minuten bellen naar andere netwerken (allemaal voor 10 euro)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”