fibernet shake en modem only nog steeds 60Mbps ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 24 keer
Provider
Te Koop forum

Heb hier al jaren een fibernet shake met internet en digitale TV, gelukkig met een modem-only configuratie.
Ik lees hier veel berichten over snelheidsverhogingen download en upload.

Deze week een berichtje van Telenet gehad, op vrijdag 03/06 werken met zo weinig mogelijk hinder.

Dus ik was benieuwd of dat iets veranderde aan de situatie. Nog steeds haal ik 60Mbps down en een magere 3Mbps up.
Destijds genoeg vragen gehad om over te schakelen naar een Whop of Whoppa. Toen ik vroeg of dat duurder was moest men positief antwoorden. Ondertussen is die situatie wat veranderd. Een Whop zou goedkoper uitkomen, maar daarmee kom ik op een 200GB limiet die ik nu niet heb dankzij de "oude" fibershake. op mijn telemeter staat gelukkig
Je surft aan volledige snelheid (met onbeperkt datavolume).
Weet iemand of ik toch in aanmerking kom voor op z'n minst een hogere upload ?
Download is niet super belangrijk, maar voor telewerken (met 2) is de upload wat krap.

Ik zie ook dat er (nog) geen ipv6 werd ingeschakeld, mijn fritzbox 7390 ondersteunt dit wel. Ik las in een bericht dat de modem-only meestal ipv6 hebben ingeschakeld ? (vanzelfsprekend is het vdsl gedeelte van fritzbox buiten gebruik ;- en alle poorten staan op gigabit, dus niet in economy mode)
5377973604.png
5377973604.png (30.93 KiB) 1034 keer bekeken
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
Amazor
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 67 keer

keerekeerweere schreef:Weet iemand of ik toch in aanmerking kom voor op z'n minst een hogere upload ?
Je kiest zelf voor een verouderde abonnementsformule met 60/4 Mbps, dus werken zullen daar niets aan veranderen. Als jij bvb. voor Whoppa zou kiezen, zou je onmiddellijk 200/20 Mbps hebben. Dit heeft niets met de kwaliteit van je signaal te maken en ze gaan dit ook niet verhogen als je het mooi vraagt. De FUP is het grootste voordeel van deze formule, ik heb zelf tot 2 maanden geleden ook opzettelijk bij Fibernet blijven hangen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
keerekeerweere
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 24 keer
Provider
Te Koop forum

Amazor schreef:Als jij bvb. voor Whoppa zou kiezen, zou je onmiddellijk 200/20 Mbps hebben.
Zo gezegd, zo gedaan:

Overgeschakeld naar een Whoppa met wat promoties, en een tweedehands Digicorder aangekocht.
Resultaat: 1 jaar whoppa aan 60,7 EUR / maand, nadien aan 69,08 EUR.

Fibernetshake combo met digitale TV en huur Digicorder was net iets meer dan 72 EUR, dus 3 EUR minder.

Dus netto voordeel na een 10tal maanden en op voorwaarde dat die tweedehands digicorder het langer uithoudt :-)

Afbeelding
Telenet OneUp 1000/40 - Edpnet 100/40 - OPNSense
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”