Melding "lijn onderbroken" bij Telenet bezet / Siemens Gigaset C470

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zoals de titel al weergeeft : Als ik een nummer bel dat bezet is krijg ik een kort error geluidje (wellicht van het toestel zelf - Siemens Gigaset C470) en op het schermpje van de handset staat de melding "lijn onderbroken".
Dat gebeurt sinds ik klant ben bij Telenet. Voordien bij Belgacom kreeg ik gewoon de traditionele bezettoon. In het begin dacht ik echt dat er een lijnprobleem was, bij mij of aan de andere kant. Maar als ik kort nadien de correspondent toch aan de lijn kreeg bleek dat zijn lijn echt bezet geweest was. Dit doet zich dus regelmatig voor. Ik heb dus nog nooit een bezettoon gehoord bij Telenet.
Toen ik enkele maanden geleden de helpdesk van Telenet (A-desk) aan de lijn had voor iets anders, ook dit probleem aangehaald. Hun antwoord was dat er wellicht een instelling op mijn lijn verkeerd was en dat ze het in orde zouden brengen.
Intussen blijkt er niets opgelost en vandaag nam ik opnieuw contact. Deze keer wisten ze echt niet waar het kon aan liggen en bij gebrek aan een antwoord begon de helpdesker zelf te googlen... Ik vroeg naar 2de lijns support, maar dat is er blijkbaar niet.
Geen oplossing dus.
Aangezien dit zich niet voordeed toen ik Belgacom klant was, met het hetzelfde toestel, blijf ik toch de indruk hebben dat het probleem bij Telenet ligt.
Heeft iemand hier een idee hoe dit op te lossen ?
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”