svideo aangesloten op geluidsingang tv, wat kapot

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
suzuki
Starter
Starter

hallo,
ik kocht mij onlangs een nieuwe laptop. En vandaag had ik even tijd om hem eens aan te sluiten op mijn tv. Ik sloot hem aan maar het is nogal donker rond de tv en ik heb de s-video in de geluidsingang gestoken van de tv. Dus s-video in laptop en dan met gele kabel naar tv en daar had ik het dus fout gedaan, daar stopte ik hem in de geluidsingang. Nu probeerde ik het dus een paar keer om dat beeld op de tv te krijgen. Dat lukte natuurlijk niet, alleen hoorde ik een kleine tik telkens ik iets instelde, na enige tijd zoeken vond ik dus wat er fout was. Heb dan snel de aansluiting verstoken en toen ging het wel. Denken jullie dat er iets beschadigd is in mijn pc of heb ik iets overbelast. Het geluidsignaal en videosignaal zullen alvast niet hetzelfde zijn. ik wil wel nog meegeven dat alles werkt.

MVG christoph
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Indien alles naar behoren werkt (beeld + geluid) kan je er van uitgaan dat er niets beschadigd werd.
Aan te raden goed na te zien waar je de plugs instopt. Vergelijk steeds goed je handleiding van je PC en de TV.

Greetz, :wink:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ben er 99% zeker van dat er niets mis is aan je PC, het enige dat zou kunnen is dat er iets is aan de tv. Dit is echter ook onwaarschijnlijk omdat die signalen (naar mijn weten) gelijk zijn, die van sound en beeld dus.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Blue-Sky schreef:Indien alles naar behoren werkt (beeld + geluid) kan je er van uitgaan dat er niets beschadigd werd.
Aan te raden goed na te zien waar je de plugs instopt. Vergelijk steeds goed je handleiding van je PC en de TV.

Greetz, :wink:
Ik hoop dat je gelijk hebt, ben er helemaal niet gerust in, alles werkt wel naar behoren maar zou toch graag zekerheid hebben dat dit geen beschadiging heeft gedaan aan mijn hardware. Ik hoopte dat er iemand op het forum veel ervaring had met video en geluid en iets wist van signalen en wat er wel zou kunnen verkeerd gegaan zijn.
MVG Christoph
suzuki
Starter
Starter

SeNsEi Ze0n schreef:Ik ben er 99% zeker van dat er niets mis is aan je PC, het enige dat zou kunnen is dat er iets is aan de tv. Dit is echter ook onwaarschijnlijk omdat die signalen (naar mijn weten) gelijk zijn, die van sound en beeld dus.
Ik ga morgen toch eens kijken op het net of er op het net nergens een bevestiging kan gegeven worden van die signalen . Ik zal dan pas gerust zijn. SeNsEi Ze0n en de rest alvast bedankt voor mij te helpen

Mvg christoph
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik snap niet hoe je een S-video-kabel in een audio-ingang hebt gekregen. Bedoel je niet composiet? (da's dezelfde cinch-aansluiting als audio-links/rechts.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon, ik neem aan val wel, want de meeste van die kabels is toch van S-video => Cinch (=> Scart).
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Sinds wanneer kan je S-Video op een cinch-aansluiting aansluiten??
Composiet (de cinch-aansluiting) kan je toch niet op S-Video zonder convertor aansluiten?
suzuki
Starter
Starter

meon schreef:Sinds wanneer kan je S-Video op een cinch-aansluiting aansluiten??
Composiet (de cinch-aansluiting) kan je toch niet op S-Video zonder convertor aansluiten?
Vanop die s-video aansluiting gaat het dan verder op een cinch. en die had ik in verkeerde aansluiting gestopt. ik zat ipv in het gele gat in het witte gat van de tv.

MVG Christoph
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hier een linkje over adapters ! Als geheugensteuntje...
O -> Video
O -> Audio Rechts
O -> Audio Links

En nog een linkje.
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

geheugensteuntje voor audio:
Rood = Rechts
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
stephan
Elite Poster
Elite Poster

op mijn tv staan al die gaatjes boven elkaar... :rolleyes:

en ik heb een kabel s-video ==> s-video....
maar er zijn kabels die gaan van s-video naar triple (rood wit geel) en dan naar aparte scart plug met 3 ingangen... daar kan het dus fout lopen als je niet oplet...

maar om suzuki gerust te stellen, je hebt niets beschadigd volgens mij :wink:

ciao
s
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
suzuki
Starter
Starter

stephan schreef:op mijn tv staan al die gaatjes boven elkaar... :rolleyes:

en ik heb een kabel s-video ==> s-video....
maar er zijn kabels die gaan van s-video naar triple (rood wit geel) en dan naar aparte scart plug met 3 ingangen... daar kan het dus fout lopen als je niet oplet...

maar om suzuki gerust te stellen, je hebt niets beschadigd volgens mij :wink:

ciao
s
Ik heb ook zo een tv waar de gaten onder mekaar staan. Maar ik ben nu volledig gerustgesteld, het zal niet zo erg geweest zijn als ik dacht.

Iedereen bedankt en de groeten.
Christoph
ex0dusken

Zeg, om toch even bij de zaak te blijven.

Dus, ik heb een laptop, ik had daarbij eerst een scartcontact waaruit een stuk of 7 kabels kwamen (iet voor camera normaal gezien) nu, het is geen s-video dat eruit kwam, maar wel composiet, als ik de laptop via composiet verbond met de tv krijg ik geen beeld, doe ik dit echter me een s-video kabel heb ik wel beeld. hoe komt dit?

Cheers
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Omdat composiet en S-video andere signalen zijn... trouwens voor zover ik weet komt er uit TV-out spullen (zowel laptop als desktop) altijd S-video.

Waar haal je trouwens de uitspraak "'het is geen s-video dat eruit kwam, maar wel composiet" vandaan. Zoals je zelf later opmerkt is het wel degelijk S-video.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”