Hallo,
Ik ben zonet overgestapt van Proximus naar Scarlet maar krijg mijn internet niet in orde.
Ik zit met een Galaxy S7 en bij de "toegangspunten" blijft steeds "internet.proximus.be" staan (het is nochtans geen Proximus toestel). Die APN kan ik blijkbaar niet verwijderen.
Als ik die van Scarlet toevoeg kan ik hem wel selecteren, maar zelfs na meermaals het toestel te herstarten raak ik niet op internet.
Iemand tips ?
Overstap Proximus => Scarlet: APN problemen op S7
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Staat het APN-type wel juist ingevuld? Bij mij is dit voor internet 'default,supl,a-gps' en voor MMS 'mms' (zonder de aanhalingstekens).
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
-
- Plus Member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 6 keer
er staat 'default,supl' ... heb er nu eens 'a-gps' achter gesmeten maar doet ook niets.nickz schreef:Staat het APN-type wel juist ingevuld? Bij mij is dit voor internet 'default,supl,a-gps' en voor MMS 'mms' (zonder de aanhalingstekens).
Verstuurd vanaf mijn Xperia-smartphone met Tapatalk
Heb ook dit gevolgd: https://www.scarlet.be/nl/klantenzone/s ... -instellen
En vervolgens na contact met de helpdesk zeiden ze me dat ik die van proximus gewoon mocht nemen en enkel de APN veranderen naar internet.bmbpartner.be
Maar doet dus allemaal niets.
Wat wel anders is tussen de default Proximus settings en die van de Scarlet config wizard is: verificatietype.
Er staat "geen" en ze spreken over "PAP" => echter ook al geprobeerd maar doet niets.
mijn oog valt ook op operatortype mobiel virtueel netwerk: staat op "geen" maar kan ook SPN / IMSI / GID kiezen => echter nergens iets van terug te vinden.
ik voel hier een fabrieksreset aankomen maar echt geen zin in

-
- Plus Member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 30 mei 2009, 22:45
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 6 keer
tussentijdse update: mijn moeder heeft ook Scarlet: net even de simkaarten gewisseld en met die van haar heb ik direct 4G.
Mijn simkaart in haar toestel => geen internet.
En de helpdesk weet natuurlijk ook weer van niets ...
Mijn simkaart in haar toestel => geen internet.
En de helpdesk weet natuurlijk ook weer van niets ...
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jul 2016, 18:33
Hey
Al geprobeerd je mobiele roaming aan te vinken? Bij mijn galaxy s5 was zo m'n probleem opgelost.
Grtz Hans
Al geprobeerd je mobiele roaming aan te vinken? Bij mijn galaxy s5 was zo m'n probleem opgelost.
Grtz Hans
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5797
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
APN: internet.bmbpartner.be
dat heb ik bij men zoon gedaan en poef het wertkte.
dat heb ik bij men zoon gedaan en poef het wertkte.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E