Blijkbaar springen zowel KPN als Vodafone binnen redelijk korte termijn op de kar van 'Wi-Fi Calling'.
Bron: http://www.onemorething.nl/2016/03/voda ... -dit-jaar/
Is dit eigenlijk iPhone-specifiek of werkt dit ook bij pakweg Android dan? Vodafone stopt zo bijvoorbeeld met hun 'Signaal+', de tegenhanger van de 'Mobile Coverage Extender' van Proximus. Zou nogal sneu zijn dat ze daarmee stoppen en niet-iPhonegebruikers dan in de kou laten staan.
Iemand die een gokje durft doen wanneer onze Belgische operatoren hiermee zouden kunnen beginnen? Ik vrees dat we bij Px al niet te hard moeten hopen aangezien hun MCE quasi gloednieuw is en ze hier 5 euro per maand aan verdienen dacht ik.
Wi-Fi Calling in Nederland
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Is dit niet Triing wat Telenet al een tijdje ingevoerd heeft?
Deze app werkt perfect via Android en iOS.
Voorwaarde bij Telenet, je moet een Whop of Whoppa abbonement actief hebben.
Pluspunt: Je belt via de app 24/7 aan daltarief (gratis eigenlijk), gebruik je je vast toestel heb je piek en daluren.
Ik gebruik het zelf geregeld en ben er best tevreden van.
Deze app werkt perfect via Android en iOS.
Voorwaarde bij Telenet, je moet een Whop of Whoppa abbonement actief hebben.
Pluspunt: Je belt via de app 24/7 aan daltarief (gratis eigenlijk), gebruik je je vast toestel heb je piek en daluren.
Ik gebruik het zelf geregeld en ben er best tevreden van.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
Was al een oudere post, maar toch even op terugkomen.
Dit is geen vervanger voor Triiing. Signaal+ was een app gelijkaardig aan Triiing, die Vodafone nu vervangt door Wi-Fi Calling.
Wi-Fi Calling is dus een feature ingebouwd in iOS waarbij alles achter de schermen gebeurt. Als gebruiker bel je gewoon zoals altijd via de Contacten of Telefoon app op je iPhone, achter de schermen kan het dan zijn dat het gesprek over wifi wordt gestuurd ipv over 3G.
Mijn vraag hierbij was dus in hoeverre dit universeel is. Voor iOS werkt het vanaf de iPhone 5c, bij Android heb ik geen idee.
Dit is geen vervanger voor Triiing. Signaal+ was een app gelijkaardig aan Triiing, die Vodafone nu vervangt door Wi-Fi Calling.
Wi-Fi Calling is dus een feature ingebouwd in iOS waarbij alles achter de schermen gebeurt. Als gebruiker bel je gewoon zoals altijd via de Contacten of Telefoon app op je iPhone, achter de schermen kan het dan zijn dat het gesprek over wifi wordt gestuurd ipv over 3G.
Mijn vraag hierbij was dus in hoeverre dit universeel is. Voor iOS werkt het vanaf de iPhone 5c, bij Android heb ik geen idee.
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
dit is inderdaad behoorlijk vergelijkbaar met tring, met het verschil dat het een ingebouwde functie van de iPhone zelf is en er dus geen aparte app voor nodig is.
het komt erop neer dat je via uw gewoon mobiel abonnement belt maar dan over een wifi-verbinding
het komt erop neer dat je via uw gewoon mobiel abonnement belt maar dan over een wifi-verbinding
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
- Bedankt: 3736 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Dit is volgens mij absoluut niet vergelijkbaar met Tring of andere softphone applicaties.
Met Tring kan je geen GSM gesprekken ontvangen, toch?
WiFi Calling is gewoon een nieuwe standard, waarbij jouw telefoon "naadloos" schakelt tussen het mobiele netwerk en WiFi, en je dus kan bellen, sms-sen, gebeld worden, sms ontvangen, op plaatsen waar het mobiele bereik onvoldoende is, en waar WiFi beschikbaar is.
Deze feature zit ook in Android (zelfs al langer dan in IoS).
De optie komt pas tevoorschijn, als deze feature ondersteund wordt door jouw provider.

bron: http://www.howtogeek.com/234608/how-to- ... oid-phone/
Met Tring kan je geen GSM gesprekken ontvangen, toch?
WiFi Calling is gewoon een nieuwe standard, waarbij jouw telefoon "naadloos" schakelt tussen het mobiele netwerk en WiFi, en je dus kan bellen, sms-sen, gebeld worden, sms ontvangen, op plaatsen waar het mobiele bereik onvoldoende is, en waar WiFi beschikbaar is.
Deze feature zit ook in Android (zelfs al langer dan in IoS).
De optie komt pas tevoorschijn, als deze feature ondersteund wordt door jouw provider.

bron: http://www.howtogeek.com/234608/how-to- ... oid-phone/
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.