Ik was eens aan het rondkijken voor outdoor luidsprekers en mijn oog viel op Bowers & Wilkins AM-1 (beter in paar of alleen?)
Nu vroeg ik mij af of er ook outdoor versterkers hiervoor bestaan?
De versterker zal normaal wel droog hangen (al kan het zijn dat er bij een storm wel wat druppeltjes aankunnen), maar moet natuurlijk tegen temperatuurschommelingen kunnen (-20 - +50 )?
De versterker komt te staan in een onverwarmde losstaande constructie (een dakje met daaronder wat plaats om onder te zitten).
Iemand een idee? Ook alternatieven voor outdoor luidsprekers (misschien beste aktieve?) zijn welkom.
't Moet deftig zijn, maar 't moet ook niet high high end zijn.
Outdoor luidsprekers
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Op de website van Artsound vind je zo'n luidsprekers, je kan selecteren op "Outdoor" en "Opbouw".
Zelf heb ik een 10-tal jaren geleden (voor vaderdag) 2 Artsound Rock BR luidsprekers gekregen, die gewoon in de tuin tussen de planten stonden.
De behuizing (in de vorm van een rotsblok) bevat een 130 Watt, waterbestendige 2-weg coaxiale luidspreker van 6.5"
Ze hebben al die tijd weer en wind getrotseerd, maar misschien had ik ze tijdens de winter beter in huis gebracht, want ze hebben het intussen begeven. Bij Artsound kon ik de 6.5" luidsprekers niet apart krijgen om de kapotte te vervangen.
Ik heb dan bij Velleman deze boxen gekocht: VDSWPS6N
Dit zijn 120 Watt waterbestendige luidsprekers, 2-weg conisch, 6.5" die ik perfect kon inbouwen in de Rock BR kasten.
Velleman maakt op hun expo standen reklame met deze luidsprekers, door er bestendig water op te laten stromen terwijl ze spelen
Blijkbaar vooral gebruikt in boten ...
Wat betreft versterkers
Voor de buitenluidsprekers gebruik ik een afgedankte autoradio's op een 12V voeding
Zelf heb ik een 10-tal jaren geleden (voor vaderdag) 2 Artsound Rock BR luidsprekers gekregen, die gewoon in de tuin tussen de planten stonden.
De behuizing (in de vorm van een rotsblok) bevat een 130 Watt, waterbestendige 2-weg coaxiale luidspreker van 6.5"
Ze hebben al die tijd weer en wind getrotseerd, maar misschien had ik ze tijdens de winter beter in huis gebracht, want ze hebben het intussen begeven. Bij Artsound kon ik de 6.5" luidsprekers niet apart krijgen om de kapotte te vervangen.
Ik heb dan bij Velleman deze boxen gekocht: VDSWPS6N
Dit zijn 120 Watt waterbestendige luidsprekers, 2-weg conisch, 6.5" die ik perfect kon inbouwen in de Rock BR kasten.
Velleman maakt op hun expo standen reklame met deze luidsprekers, door er bestendig water op te laten stromen terwijl ze spelen

Blijkbaar vooral gebruikt in boten ...
Wat betreft versterkers
Voor de buitenluidsprekers gebruik ik een afgedankte autoradio's op een 12V voeding

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
http://www.klipsch.com/products/outdoor-speakers
Ik heb de aw-650 aan mijn buitenmuur hangen en tussen de druivelaar (ik resell sporadisch eens Klipsch), zeer mooi geluid, veel beter dan artsound, en B&W no comment buiten dan laag rendement. Dit is echte high-end zonder high-end te betalen.
Deze Klipsch speelt 6dB luider dan de meeste andere luidsprekers zoals B&W, en ongeveer 10 a 15dB luider dan een Bose bij hetzelfde versterkervermogen.
Ik speel met een 2.5 Watt miniwatt buizenversterker op de AW650 en deze gaan luid genoeg met 2.5 Watt om de buren te pesten
Geluid is fenomenaal, altijd welkom voor een demo op mijn terras.
Ik heb de aw-650 aan mijn buitenmuur hangen en tussen de druivelaar (ik resell sporadisch eens Klipsch), zeer mooi geluid, veel beter dan artsound, en B&W no comment buiten dan laag rendement. Dit is echte high-end zonder high-end te betalen.
Deze Klipsch speelt 6dB luider dan de meeste andere luidsprekers zoals B&W, en ongeveer 10 a 15dB luider dan een Bose bij hetzelfde versterkervermogen.
Ik speel met een 2.5 Watt miniwatt buizenversterker op de AW650 en deze gaan luid genoeg met 2.5 Watt om de buren te pesten

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Ik ben voor grond-speakers gegaan. Eerst leek Bose wel zowat de enige die dit aanbood, maar op eBay ben ik deze (TIC GS-3) tegen gekomen. Prijs (incluis shipment vanuit de VS én tax) viel reuze mee (in totaal 320€ betaald voor 2) en ik ben er een dik jaar later nog altijd zeer tevreden mee! Geven een goed, vol geluid en half ingegraven in de tuin vallen ze amper op:

Ze worden aangedreven door een kleine versterker (SMSL SA-160) die wel binnen staat, maar ook daarvan zeer tevreden. Al bij al een aangeraden combo.

Ze worden aangedreven door een kleine versterker (SMSL SA-160) die wel binnen staat, maar ook daarvan zeer tevreden. Al bij al een aangeraden combo.
ooh. shiny.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 9 keer
artsound is een rare jongen, ttz, ik heb er luidsprekers van in het plafond van mijn keuken, klinkt goed, valt dus mee maar andere modellen zijn niet om aan te horen, je gaat dus best eerst ergens luisteren naar die dingen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...