http://www.nascenter.be/product/713738/ ... tspecified
Leuke deal bij coolblue ds116 en 2tb disk voor €189
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Begrijp niet echt de single-disk NAS toestellen... disk kapot is meteen alles kwijt.
Tenzij je het toestel gebruikt als backup van een andere NAS.
Tenzij je het toestel gebruikt als backup van een andere NAS.
-
Dima_2005
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ja, ik snap het ook niet echt. Voor een single-disk, kun je vaak even goed het gewoon aan de router hangen (en ja, da's redelijk best redelijk).
Zelf heb ik een Orangepi als NAS: verbruikt minder energie, veel flexibeler en krachtiger, en kost maar 15€ (+USB->SATA converter). Enige nadeel: beperkt tot 100Mbit. (of 480Mbit met een externe USB->LAN adaptor, door beperking van USB2). Maar voor mijn gebruik is 100Mbit meer dan voldoende.
Moest ik nu meerdere disks hebben, zou ik wel overwegen om een echte NAS te nemen.
Ivm mee op reis? Denk dat een externe harde schijf toch handiger is
Zelf heb ik een Orangepi als NAS: verbruikt minder energie, veel flexibeler en krachtiger, en kost maar 15€ (+USB->SATA converter). Enige nadeel: beperkt tot 100Mbit. (of 480Mbit met een externe USB->LAN adaptor, door beperking van USB2). Maar voor mijn gebruik is 100Mbit meer dan voldoende.
Moest ik nu meerdere disks hebben, zou ik wel overwegen om een echte NAS te nemen.
Ivm mee op reis? Denk dat een externe harde schijf toch handiger is
-
kamiel
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik heb hier ook een systeempje staan met 1 schijf. Ongeveer 1 keer per 2 maanden maak ik een back up van de belangrijke zaken. Foto's, facturen, enz...
Als de schijf dus kapot gaat is het niet zo'n drama.
Als de schijf dus kapot gaat is het niet zo'n drama.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
- mailracer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Het was me eigenlijk te doen om de lage prijs met een 2tb disk incl. Een fout volgens mij aangezien je in de ander bundels met 2tb schijf deze korting niet hebt. De nas alleen al kost 179 euro. 
Nu ik heb hem dus in huis en ik kan je verzekeren dat hij de volle snelheid van de schijf benut en ook nog eens goed presteert met encryptie.
Nu ik heb hem dus in huis en ik kan je verzekeren dat hij de volle snelheid van de schijf benut en ook nog eens goed presteert met encryptie.
- Converted
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 19 keer
mailracer schreef:Het was me eigenlijk te doen om de lage prijs met een 2tb disk incl. Een fout volgens mij aangezien je in de ander bundels met 2tb schijf deze korting niet hebt. De nas alleen al kost 179 euro.
Merci voor het berichtje! Was ik allang naar op zoek:) Eindelijk gevonden en idd tegen een superprijs!
Thx again
-
Edward Valckx
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik denk dat men die dingen eerder koopt om de functionaliteit van DSM te hebben, dan voor het eigenlijke doel van een NAS.r2504 schreef:Begrijp niet echt de single-disk NAS toestellen... disk kapot is meteen alles kwijt.
-
Tim.Bracquez
- Elite Poster

- Bedankt: 450 keer
Waarom raid nodig? Je koopt er 2, zet ze op 2 locaties in sync en is dan nog een veilig tegen brand ook !
Ik zou ze in colocation moeten aanbieden
Ik zou ze in colocation moeten aanbieden
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 235 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Deal! Kan je in PM een offerte sturen (voor DCO2)? Lijkt mij ideaal als off-site/cloud backup waar ik zelf controle over heb.
Computer(k)nul
-
Tim.Bracquez
- Elite Poster

- Bedankt: 450 keer
@Sinna: Heb er snel een pakketje voor gemaakt: https://fusa.is/nl/hosting/special_colocation Gratis plaatsing voor UB gebruikers (korting bij 3, 6 of 12 maand)
Je kan coolblue gewoon ook hier laten leveren en dan zet ik die klaar in het datacenter
Je kan coolblue gewoon ook hier laten leveren en dan zet ik die klaar in het datacenter