SpeedTouch Home web interface access

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
NASH
Starter
Starter

Hallo,

Ik geraak niet op de homepage van min speedtouch home als ik in de internet explorer http://speedtouch.lan/ of http://10.0.0.138/ intyp.
telnetten lukt ook niet.

Weet iemand hier meer over ?

Greetz
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Kun je er naar pingen? Welk IP heb je zelf ? Kan je op internet?

Cheers
Afbeelding
geert
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Hoi,

werk je onder windhoos probeer dan in een dos venster (command prompt) het volgend : IPCONFIG /ALL
kijk wat het gateway adres is : vb 10.0.0.138 of iets anders

Wil je met een webbrowser het modem benaderen vergeet dan niet proxy uit te schakelen voor dit adres; in Mozilla is dit via Edit/Preferences/Advanced/Proxies en vul bij No Proxy For het adres van je modem in

Succes
NASH
Starter
Starter

pingen met 10.0.0.138 geeft geen resultaat .
internet verbinding is er wel.

welk mijn ip is weet ik niet goed omdat ik er 3 vind :

dit is wat ik zie als ik config /all intyp

lanverbinding
ip-> 192.168.0.1
subnet-> 255.255.255.0
lanverbinding2
ip-> 169.254.238.228
subnet->255.255.255.0.0
ppp-adaptor SKYNET
ip->81.240.174.35
subnet->255.255.255.255
standaardgateway->81.240.174.35
dns servers->195.238.2.21
195.238.2.22

de lanverbinding2 is de netwerkkaart waar de modem is op aangesloten,maar welk is nu het ip van de modem?

Greetz
ZeRoC
Belgacom
Belgacom

zit je nog met een router ertussen misschien??
want ik zie dat je ip 192.168.0.1 is
NASH
Starter
Starter

een router zit er niet tussen.
1pc met i-netverbinding en een 2é netwerkkaart die aangesloten is op een hub waar dan de 2é en de 3é pc zijn op aangesloten.

192.168.0.1 is volgens mij de eerste pc .

Greetz
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Als je modem op 10.0.0.138 staat (wat bij een speedtouch home het geval is), is het normaal dat je er niet naar kan surfen, als je netwerkkaart niet in hetzelfde bereik staat. De subnet-mask verhindert dat gewoon.

Als je wil "surfen" naar je modem, dan moet je netwerkkaart van de PC ook in het 10.0.0.x bereik zitten, en dan moet je zorgen dat de proxy in je internet browser uitgeschakeld is.

Je kan het IP van je modem veranderen, maar in eerste instantie moet je PC in dat 10.0.0.x bereik zitten om dat te doen. Ook een telnet sessie naar je modem zal enkel dan lukken...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Polleke
Pro Member
Pro Member

Nash, als ik me niet vergis had je ook problemen met je 3 PC's om op het internet te geraken. Ik zou persoonlijk het zaakje gewoon manueel instellen :

- schakel voorlopig alles wat firewall en anti-virus is efkens uit...
- Op je serverPC (dus die met je 2 netwerkkaarten) :
- de netwerkkaart die verbonden is met je modem zet je op IP 10.0.0.100 met subnetmask 255.255.255.0, geen standaardgateway (die server is router...-, en onder de dns-en vul je de dns'en in van je provider (voor skynet zou dat bv. 195.238.2.21 en 195.238.2.22 zijn, maar dat is dus afhankelijk van je provider). Normaal hoeven die DNS-en hier ook niet (dacht ik toch). Eigenlijk hoeft die netwerkkaart enkel verbinding te maken met je modem. Voor zover ik weet is daarvoor enkel het IP genoeg. Maar ik kan me vergissen (T'is al enkele jaren geleden dat ik nog zonder router gewerkt heb, en k'heb niet veel goesting om het hier eens allemaal uit te testen).
- Op die netwerkkaart is het van belang dat je het delen van printer en files uitschakelt !!!
- op die serverpc schakel je uiteraard ook het delen van internet in. Onder XP zit dat ook onder de eigenschappen van je lan-verbinding onder geavanceerd... Daar kan je ook aanvinken dat een andere pc verbinding mag aanmaken op je server, en nog wat andere zaken. De help van windows is hiervoor redelijk duidelijk (zoek naar internet delen of ICS (internet connection sharing...)
- als je surft naar 10.0.0.138 zou je nu de instellingen van je modem moeten zien.

- Op je 2e netwerkaart (dus verbonden met de switch) in die PC zet je het IP op 10.0.0.150 (of whatever, als het maar verschillend is van 0, 138, 100 en 255, en tussen 1 en 254).
de subnet op 255.255.255.0, standaardgateway op 10.0.0.100 en de DNS-en op hetzelfde als de andere netwerkkaart. Hier schakel je delen van bestanden en printers in, want anders werkt je netwerk niet.

Op je clients vul je een verschillende IP in (logischerwijze 10.0.0.151 en 10.0.0.152) ook weer dezelfde subnet, standaardgateway op 10.0.0.100 en ook weer dezelfde DNS-en.

Mocht het hiermee toevallig werken, dan schakel je uiteraard zo snel mogelijk terug je firewall en anti-virus terug in...

K'zit nu met mijn verhaal met 1 probleem : als je die help van windows leest zou dat delen van internet enkel lukken via de DHCP die je dan aanmaakt op je serverPC, en die werkt met 192.168.0.1 enz IP's... Maar eigenlijk zie ik niet in waarom het met die 10.0.0.x ook niet zou werken (als je het zaakje manueel ingeeft tenminste)... (burp).

Allé, succes...

Polleke
NASH
Starter
Starter

Het netwerk werkt sinds gisteren ,hoe het komt dat het nu werkt weet ik niet misschien door systeemherstel te doen op de 3 pc's ?
Ip adressen heb ik allesinds niet veranderd maar ik heb voor alle veiligheid polleke's gedetailieerde configuratie beschrijving(waarvoor dank) afgedrukt ingeval dat ik het zou nodig hebben.
Maar blijkbaar zit het probleem ook voor een deel in de Belkin netwerkswitch die uitvalt wanneer op de 2 pc's gesurft word of wanneer er grote bestanden van de ene pc naar de andere gezet worden of zelfs wanneer er geen verkeer is valt deze na enkele uren uit de verbinding blijft wel onder in de taakbalk weergegeven maar pingen geeft geen resultaat :eek:

Wat ik mij nu afvraag is dat als ik het ip van de netwerkkaart die verbonden is met de modem instel op 10.0.0.100 zodat ik op de homepage van mijn modem geraak heeft dat dan effekt op de werking van het netwerk ?

Greetz
Polleke
Pro Member
Pro Member

Ik weet nog uit de tijd dat ik geen routertje had, dat het IP van de netwerkkaart waar die speedtouch home aanhangt niet veel belang had. Je kon het zelfs gerust op automatisch instellen.
Om op die webpagina te kunnen moesten het wel in dat 10.0.0.x bereik zitten dus.

Op mijn huidige PC heb ik maar 1 netwerkkaartje meer. Mijn andere met 2 netwerkkaarten draait windows 2003 server, en ik zie het niet zitten om daar eens dat netwerk delen op uit te testen. T'was al geestig genoeg om mijn netwerkdomein zo aan de praat te krijgen (Sasuke kan er nog van meepraten...).

K'zou zeggen : test het gewoon eens uit. Normaal kan je er niet veel mee verliezen. Die netwerkkaart (op je modem) houdt zich niet bezig met je intern netwerk. Maar het kan wel gebeuren dat je er je internetverbinding door verliest op je andere PC's (voor je server mag het eigenlijk geen rol spelen).

Wel 1 opmerking over je switchje dan : een switch die in de war geraakt omdat er wat MB's over passeren, kan volgens mij gene vette zijn...

Mijn stom routerke met ingebouwd switchje, doet hier alles wat het moet doen. Nu en dan hangt er nog eens een 3e PC aan, als ik nog eens een ramp moet oplossen ;-), en dat lukt zonder het minste probleem. Max. haal ik 8.6 MB/s op het lokaal netwerk. Niet het max. wat er uit een 100 Mb kaartje te persen valt, maar ik kan ermee leven.

Oh ja, iets wat ik nog vergeten was : je internet delen doe je op je PPPoE verbinding met je provider, dus op die Wan miniport PPPoE adaptor, of hoe noemt dat ding ook weer ;-)

Polleke
NASH
Starter
Starter

Ik heb de netwerkaart van de i-netverbinding op ip 10.0.0.100 gezet en nu kan ik via de explorer op de modem.

Netwerk werkt nog dus dat ip veranderen heeft hier geen invloed op gehad.

Alleen nog die swith die altijd uitvalt, daar ga ik nu met terug, ik heb nu een hub van 3com geleend en die doet z'n werk perfekt (enkel dat het maar 10mbps lan is nu) dus der zit een fout in die swich of het is een prutsbakske.

Vriendelijk bedankt voor alle hulp.
NASH
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”