Scarlet mobile data roaming settings

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

in een vorig topic besloten om een scarlet prepaid kaartje te kopen om dit ook te gebruiken voor data roaming in het buitenland aangezien dit met dezelfde bundel kan als in BE.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Huawei mifi routertje met scarlet kaartje erin. In Belgie geconfigureerd en getest: enkel apn internet.bmbpartners.be er in gezet en hop, ik had connectie.

Nu in Spanje aangekomen gaat het al wat minder goed: hij vind als netwerk vodafone, maar kan onder geen beding connecteren. Enig idee of ik hiervoor instellingen dien te veranderen? Standaard dient dit toch te werken?

enige tips?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb dat probleem ook gehad toen ik in april in Spanje was. Ik merkte het pas op de dag voor ik terug vertrok en ik heb daardoor niet verder gezocht. Wat zegt de klantendienst?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Wel, om een lang verhaal kort te maken: ze dachten dat het aan het toestel lag en de instellingen. Na wat simswaps en testen bleek dat het niet mogelijk is om met een SIM waarop 0 EUR maar wel een actieve bundel staat te roamen... ik had 15 EUR bijgeladen en dan 3 data bundels van 5 EUR gekocht. Dit staat nergens vermeld op de site maar dit zou bij proximus ook zo zijn en dus bij Scarlet ook. Ik heb dan moeten wachten tot vandaag, en dan hebben ze als test 1 EUR bijgeladen (wat ik wel sympathiek vind van Scarlet onafgezien van de lange wachttijd).

Helaas loste dat het probleem niet meteen op: ik kreeg nog altijd geen connectie. Heb dan de SIM opnieuw in een ander toestel (iPad cellular) gestopt. Ook geen Internet. Heb dan het netwerk manueel gewijzigd, vliegtuigmodus in en uitgeschakeld en plots kon ik op Internet. Nadien de SIM terug in de Huawei router gestoken en nu werkte het hier meteen. Dus volgens mij:

- roamen werkt inderdaad enkel als je belwaarde hebt staan, ook al heb je actieve bundels (wat niet gedocumenteerd staat, of heb het toch niet gevonden, en de klantendienst wist het ook niet meteen)
- door mijn testen lijkt het alsof ik iets heb geactiveerd door de SIM in een ander toestel (iPad) te steken waarna het ook werkte in de Huawei. Heb oeverloos geprobeerd in de Huawei, maar niets lukte.

Ik peis dat er nog tickets gaan binnenkomen bij scarlet. Ze hebben dan wel een redelijk interessante aanbieding met hun bundel die je in het buitenland gewoon verder kan gebruiken: het was een lijdensweg om deze werkend te krijgen.

Dank aan de klantendienst (en dan vooral hun social team) om me hier in te ondersteunen.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”