A3 Scanner of All-In-One

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Weet er iemand betaalbare A3 scanners of All-In-One printers met een A3 scan functionaliteit? Als ik zelf wat online rondspeur kom ik steevast op dezelfde (zeer) dure toestellen uit.

Mijn vader zou graag eentje aanschaffen omdat hij vaak problemen heeft om A4 covers in te scannen van strips. Deze zijn net iets te groot waardoor hij steevast enkele millimeter tot zelfs enkele centimeter mist. Het is een vrijwilligerswerk dus zou beetje zot zijn om daar een vermogen aan te geven...
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Zijn die strips veel groter dan een a4? Ik denk dat mijn all in one zijn scaner net iets groter is dan A4 formaat.
Ik zal eens naar een strip zoeken en kijken of dat werkt.

edit: inderdaad, met een magazine geprobeerd en de randen vallen er af. Ookal is het glazen oppervlakte groot genoeg.
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Wat is betaalbaar en wat is zeer duur?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Brother MFC-J6520DW
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Kan je niet gewoon een foto nemen. Ik heb dat vroeger nog gedaan. Toen waren de krantenpagina's groter dan A3.
Anderzijds, ik heb nog een ongebruikte A3 scanner op zolder staan. Van Conrad.
http://www.conrad.be/ce/nl/Search.html? ... ed+scanner
De mijne is wel uit het Windows XP tijdperk.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Iceke, de MFC-J6520DW had ik ook gevonden als enige betaalbare... 229 euro, momenteel loopt een promo bij een winkel in de buurt zelfs. Is dat aanbod nu echt zo beperkt voor A3 scanners?

Foto's nemen is geen optie, de kwaliteit moet behoorlijk goed zijn. Nu worden veel van zijn scans immers afgekeurd omdat er wat rand ontbreekt.

Het zal dus de mfc-J6520DW worden vrees ik als er geen andere kandidaten zijn. Ook al vreet dat ding inkt...
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

HP Officejet 7612
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Slafes schreef:Iceke, de MFC-J6520DW had ik ook gevonden als enige betaalbare... 229 euro, momenteel loopt een promo bij een winkel in de buurt zelfs. Is dat aanbod nu echt zo beperkt voor A3 scanners?

Foto's nemen is geen optie, de kwaliteit moet behoorlijk goed zijn. Nu worden veel van zijn scans immers afgekeurd omdat er wat rand ontbreekt.

Het zal dus de mfc-J6520DW worden vrees ik als er geen andere kandidaten zijn. Ook al vreet dat ding inkt...
Je kan deze online krijgen voor : € 143,95 incl. BTW -> http://www.printabout.nl/printers-actie ... c-j6520dw/ ( ik zelf heb niets met deze site ik weet niet of ik dit mag vermelden )

Ik ken een aantal mensen dat deze ook hebben genomen en hier best over tevreden zijn.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, had hem op bol ook al goedkoper gevonden, maar mijn ouders zijn zo van die mensen die graag nog in een fysieke winkel langs gaan.

Nu, voor dat prijsverschil misschien toch het overwegen waard.

De HP 7612 is anders ook precies wel een goede keuze en zit in dezelfde prijscategorie. Zal het hen vanavond eens voorleggen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

inkt van de HP is dubbel zo duur
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Opletten met HP printer-scanner als je veel moet scannen.
Ik heb vorig jaar zo een nieuwe naar het containerpark gedaan. Bij het opstarten om te scannen begon hij telkens zijn printkoppen te reinigen (= inkt spuiten). Na een tijdje waren de patronen leeg en er waren ten hoogste 10 foto's afgedrukt. Het reinigingsmechanisme was helemaal besmeurd met inkt en besmeurde de printkoppen met een mengeling van kleuren. Aangezien het vaste printkoppen waren zat er niets anders op dan hem weg te gooien.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

kun je niet in "legal" papierformaat inscannen ipv "A4"... legal is ietsje groter?
eg : letter - A4 - legal (small vs large)
eg als de glasplaat groter is dan a4 kan ie wel eens ready zijn
de meeste issues zijn met Automated Document Feeders die zijn vaak niet "legal" ready

ook evt een truk : https://havecamerawilltravel.com/photog ... ize-images
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Heb hier anders een perfect werkende Brother MFC-J6510DW met enkele inktpatronen, doe gerust een voorstel indien interesse, die zou ik binnenkort wegdoen omdat die iets teveel plaats in neemt thuis...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Het is de MFC-J6520DW geworden, en zoals ik al zei: van bij de locale winkel omdat ze dat "vertrouwen".

Nadeel van die dingen is inderdaad telkens de printerkop die wordt gereinigd bij het opstarten waardoor alles heel vlot leeg gaat zonder er mee geprint te hebben. Patronen er tijdelijk uithalen is geen oplossing bij die dingen want dan komt hij steen en been klagen en lukt scannen zelfs niet eens meer...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”