Hallo,
ik heb een 2de hands 7360 v2 international gekocht uit NL.
Toestel is nooit gebruikt, de doos was zelfs nog factory sealed.
De router start meestal niet deftig op, als dan toch doorstart dan reboot hij spontaan na een minuut ofzo.
Power en info leds rood, andere groen...dan groen geknipper op power...uiteindelijk soms opstarten, soms niet. Stroom af en herstarten.
Originele firmware was 124.06.20
ik heb met recovery tool 124.06.31 geprobeerd zonder verbetering.
met rukerneltool elke 7360 v2 firmware geprobeerd, zonder verbetering.
AVM wil niks horen van garantie, ik heb immers geen kopie van de originele aankoopfaktuur of afleverbon.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Tom
Fritzbox 7360 reboot elke 60 sec
-
- Moderator
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Dat zijn de risico's van 2de hands aankopen zonder garantieTom_s schreef:ik heb een 2de hands 7360 v2 international gekocht uit NL.
Toestel is nooit gebruikt, de doos was zelfs nog factory sealed.

Geen mogelijkheid om de koop te annuleren, gezien defect toestel?
Op de FritzBoxen staat er 5 jaar garantie. Aan de hand van het serienummer moet AVM de productiedatum kunnen achterhalen.Tom_s schreef:AVM wil niks horen van garantie, ik heb immers geen kopie van de originele aankoopfaktuur of afleverbon.
Als dat minder dan 5 jaar is, zou ik toch aandringen voor een RMA (met of zonder aankoopbewijs).
Kan je bij de koper geen enkele document vastkrijgen (zelfs als hij deze gratis gekregen heeft via zijn ISP moet hij daar toch een leveringsbon of zo gekregen hebben?)
Duidelijk defectTom_s schreef:ik heb met recovery tool 124.06.31 geprobeerd zonder verbetering.
met rukerneltool elke 7360 v2 firmware geprobeerd, zonder verbetering.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 25 keer
was toch verkocht aan axs?franjo schreef:https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 62#p648562
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dit is wat AVM support me schrijft wanneer ik aanhaal dat de garantie op een factory sealed 7360v2 zeker nog geldig moet zijn, en dat zij dat zelf moeten kunnen zien ahv serienr of mac adres :
De verkoper kan me niet verder helpen met papierwerk, die route loopt dus ook dood.
Ik besef me dat 2dehands steeds een beetje gokken is, zeker wanneer er geen docs bij het toestel verkocht worden.
Ik ben dus zeker niet zuur over de slechte aankoop, evenwel vind ik de garantie procedure van AVM volstrekt rommel.
Code: Selecteer alles
The serial number and any resulting implication of the date of production is irrelevant for warranty claims as this does not state whether the device is eligible. Various AVM devices in circulation are not covered by warranty (e.g. test devices, promotional gifts etc.). The warranty period starts on the date of initial purchase or delivery as stated on the receipt of the initial purchase.
The exchange or repair of a FRITZ!Box within the warranty period is not possible without a valid warranty certificate.
Such is a receipt, invoice or delivery note that names the device and the date of initial purchase or delivery of the AVM device.
If you do not have any such warranty document, please contact your retailer, ISP, Ebay seller etc. and demand a copy of the original invoice.
As soon as you are in possession of a warranty document, please send it to AVM together with your FRITZ!Box as described in my last mail.
Ik besef me dat 2dehands steeds een beetje gokken is, zeker wanneer er geen docs bij het toestel verkocht worden.
Ik ben dus zeker niet zuur over de slechte aankoop, evenwel vind ik de garantie procedure van AVM volstrekt rommel.