zentyal/samba "no space remaining"

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

bon... ik heb dus een zentyal draaien als domain controller (en gateway en dns en ...)

probleem: vanaf eender welk toestel (windows of linux) kan ik in de home share niets bijplaatsen wegens "geen vrije ruimte".
al gecheckt: vrije ruimte (ok), vrije inodes (ok), lokaal over ssh inloggen en een bestand in diezelfde folder zetten als diezelfde user (ok).

dus enkel als ik vanaf een pc via de network share iets in de map wil steken klaagt hij over geen vrije ruimte... ik vermoed dus ergens iets met samba,
maar ik kom er écht niet aan uit, alle instellingen lijken goed, en als je google gebruikt kom je enkel tegen van de vrije ruimte te checken, de inodes te checken, en de quota's te checken... dit alles heb ik gedaan en is allemaal in orde.

honestly, i have no clue :(
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Welk OS is je client ? Als het een Win Vista of hoger is (vermoedelijk wel) ... zet dan de SMB Digital Signing af in de local security policy. Of upgrade manueel de Samba versie op Zentyal naar een 4.x
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

client is zowel windows (10) als linux (ubuntu-based) ...
ondertussen ben ik iets verder geraakt maar nu kan ik er nog minder aanuit.

blijkbaar was het paswoord voor de "administrator" account die zentyal gebruikt, vervallen.
ik heb vervolgens dan die aangepast zodat het paswoord daar niet meer voor vervalt.

nu kan ik terug files aanmaken, maar de permissions worden dan ineens verkeerd gezet naar een onbekende uid.

als ik ga kijken zitten er blijkbaar wel 2 uid's gemapt op dezelfde sid (wbinfo)... maar het vreemde:

maak ik een bestand aan in een algemene samba share /home/samba/algemeen bv dan zijn de permissions juist (mijnuser.mijndomein).
maak ik vervolgens een bestand aan in de home dir /home/mijnuser, dan krijg ik ineens de foute permissions (2502.mijndomein)
(getest op zowel windows als linux client)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”