Updaten decoder.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Hoe kan ik zelf updaten? Ik vind dat nergens, bij telenet ging dat door gewoon naar de instellingen te gaan?

Ander vraagske; gisteren alweer een uitval gehad; gebeurde al zeker 10 keer, opeens tv signaal weg. Internet soms dan ook weg.
Plezant zoals tijdens de voetbal juust.ppf.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Proximus/Scarlet decoder updaten via menu kan niet dacht ik. Stroom uittrekken, even wachten en opnieuw insteken. Dan gaat de decoder nakijken of er nieuwe software voor hem klaarstaat.

10 keer uitval over welke periode? Welke modem/router? + bij volgende uitval zeker eens het gedrag van de leds op de modem checken.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Tis nog zo ook, leven die nog in de prehistorie?
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 27 apr 2016, 17:55, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

den RTT? jaja... :lol:
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Proximus stuurde;

Dag,

We zien dat uw v5 decoder al lang geen update meer deed en zelfs ook nog niet over de nieuwste software beschikt die er ondere andere voor zorgt dat de opstart hedendaags is..

We kunnen echter via remote momenteel geen toegang krijgen tot b-box 3 /S routre om die uit te lezen, verbinding te checken met decoder, etc..
Kan je eventueel eens je router herstarten?


Router? Welke router? enige ik heb is zo ne grote lompen bak van proximus zelf, de modem toch en dan zo'n apart bakske omdat ik storingen op de tv had die die storing heeft weggenomen. Kan moeilijk ne router uitleggen als ik geen router heb.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

In principe heb je bij Proximus/Scarlet altijd een modem/router combo van hen. Dat zou een bbox2, sagem f@st3464 of bbox3 moeten zijn. Google die drie eens voor een fotootje ter herkenning.

Uw "apart bakske", is vermoed ik, een powerlan-adapter(netwerk via stopcontacten) of een wireless-bridge. Beiden zijn gekende technieken van Proximus om uw decoder deftig aangesloten te krijgen bij ontbreken van een rechtstreekse netwerkkabel.

Maak je eens foto's als het kan? Liefst vanaf waar de telefoonkabel het gebouw binnenkomt(intropunt), dan vd modem en dan van uw "bakske".
Wellicht kan userbase je dan meer vertellen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Dat is den bbox 3 e.

Proximus zegt dus zelf dat ik allang geene update meer heb gehad, ik wil die update doen :).
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

Proximus doet die update normaal zonder dat er tussenkomst van jou nodig is. (via TR069 protocol)
Nu blijft zo'n bbox natuurlijk een stuk elektronica waarop een service al eens kan stilvallen/crashen.

Ook hier geldt dan inderdaad herstarten. Bij voorkeur via de schakelaar, dan geeft de bbox een signaal "ik ga uit" aan de DSLAM(straatkast) en gebeurt alles netjes. Hier ook opnieuw even geduld(tiental seconden om de elektronica in ruststand te laten komen) en opnieuw aanzetten. Het duurt wel even vooraleer de bbox helemaal opnieuw is opgestart. In principe eerst terug tv-signaal, ietsje later ook internet.
Nu wil dit niet zeggen dat de software op de bbox al up-to-date gaat zijn, maar dat het systeem om up te daten opnieuw draait en de update later binnen komt.(en je router dus ook eens vanzelf zal gaan herstarten)

Geduldig zijn, en als je uitval blijft hebben via de helpdesk een omruil van de bbox vragen.

succes ermee.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Schakel de decoder uit via de ON/OFF knop achteraan de decoder
Schakel de decoder terug aan via dezelfde ON/OFF knop
Duw direct nadien op de knoppen UP en TV vooraan de decoder totdat je op het scherm Waking UP + te zien krijgt. Vervolgens moet het bericht Hello DRA op het scherm van de decoder verschijnen.
Mvg, Kim

Dat kreeg ik nu terug; UP en TV hug? Ik zie geen knoppen vooraan op die decoder? En UP zie ik ook nie staan.

Weet iemand hoe het dan wel moet?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Er staan wel degelijk pijltjes toesten op de V5 (met harde schijf en display) , dus je moet daar blijven uw vinger ophouden op de up (pijltje omhoog) en waar er staat TV :wink: (dus met 2 vingers tegelijk duwen op up en Tv)
maar als je iets van wake up ziet moet je vlug los laten anders gaat de software update niet lukken.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Amaai, ben ik toch een dutske.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Patje schreef:Er staan wel degelijk pijltjes toesten op de V5 (met harde schijf en display) , dus je moet daar blijven uw vinger ophouden op de up (pijltje omhoog) en waar er staat TV :wink: (dus met 2 vingers tegelijk duwen op up en Tv)
maar als je iets van wake up ziet moet je vlug los laten anders gaat de software update niet lukken.
Het is gelukt. :beerchug:
Ik zie em bezig is mee software te downloaden.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3675
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Alee blij dat het gelukt is :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Nieuwe update; overtuigd ben ik wel niet. Sneller is het alvast niet, tis alsof het nog wat trager is. Ook weinig opties, tis alsof er opties weg zijn.
Ook bij het vooruitspoelen zie je niet altijd meteen de tijd, hm.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”