Wie een fritzbox heeft met de dect telefoons van het eigen merk fritz fon kan makkelijk een kort gesprek van 10 minuten opnemen. Je moet dan tijdens het gesprek op de menu toets drukken en bevestigen.
Nu, ik gebruik meestal de app om te telefoneren dus via de iPhone app van AVM en ik vroeg me af of je dezelfde functie op de dect met een code kan oproepen.
Tweede vraag : op het Duitse forum is een systeem opgedoken om de opnames automatisch aan te maken. Ik heb weliswaar een internationale versie en hier is sprake van de Duitse uiteraard. Mocht iemand weten hoe ik dit stap voor stap installeer, ook welkom. Maar het gaat mijn petje te boven.
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=232682
Fritzbox gesprekken automatisch omnemen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Neen
Op je eerste vraag is het antwoord ook neen. Het opnemen van een lopend gesprek, is volgens mij alleen mogelijk via de functie toetsen van de Fritz DECT. Met aangesloten softphones, IP-phone, Apps kan je deze functie niet starten.
Er zijn meer zaken die je niet kan met een IP phone, zoals onder andere het doorverbinden van gesprekken naar andere binnentoestellen. Dat laatste vind ik een echt gemis, en ongebrijpeleijk, gezien de "R" toets wel voorzien is in het SIP protocol
Wat betreft opnames automatisch aan te maken:
De tool "fritzcap" waarnaar je refereert bestaat al 5 jaar.
Maar gezien de telnet toegang tot de Fritzbox niet meer ondersteund wordt in recente Firmwares, zou het mij verwonderen dat zo'n tools nog werken (tenzij met ingrepen in het systeem).
Ik zou mij daar niet aan wagen, tenzij je voldoende kennis hebt van Linux?
Maar als het werkt op een Duitse FritzBox zal het ook wel werken op een internationale versie, dank ik.

Op je eerste vraag is het antwoord ook neen. Het opnemen van een lopend gesprek, is volgens mij alleen mogelijk via de functie toetsen van de Fritz DECT. Met aangesloten softphones, IP-phone, Apps kan je deze functie niet starten.
Er zijn meer zaken die je niet kan met een IP phone, zoals onder andere het doorverbinden van gesprekken naar andere binnentoestellen. Dat laatste vind ik een echt gemis, en ongebrijpeleijk, gezien de "R" toets wel voorzien is in het SIP protocol
Wat betreft opnames automatisch aan te maken:
De tool "fritzcap" waarnaar je refereert bestaat al 5 jaar.
Maar gezien de telnet toegang tot de Fritzbox niet meer ondersteund wordt in recente Firmwares, zou het mij verwonderen dat zo'n tools nog werken (tenzij met ingrepen in het systeem).
Ik zou mij daar niet aan wagen, tenzij je voldoende kennis hebt van Linux?
Maar als het werkt op een Duitse FritzBox zal het ook wel werken op een internationale versie, dank ik.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zou graag zo een opnamesysteem hebben omdat ik merk dat mensen mondelinge afspraken toch vaak niet nakomen. Dat lijkt wel een trend helaas. Maar inderdaad, mijn technische kennis is onvoldoende.
De app uitbreiden met functies lijkt me wel een haalbare kaart bij avm. Toch eens de vraag stellen bij gelegenheid. Heb jij nog contact met mensen voorbij de helpdesk, ontwikkelaars?
De app uitbreiden met functies lijkt me wel een haalbare kaart bij avm. Toch eens de vraag stellen bij gelegenheid. Heb jij nog contact met mensen voorbij de helpdesk, ontwikkelaars?