Draait telenet een proxy, voor http verkeer? Want nu is me opgevallen dat als ik een dns record update, en alle servers hebben hetzelfde SOA en commandline van mijn client heeft het juiste record, dat ik nog steeds naar de oude site verwezen wordt, ..
cache? nope, .. ik doe een compleet nieuwe browser open die ik nooit gebruik, 'k heb zelfs een nieuwe browser geinstalleerd gewoon om het te testen en om de één of andere rede gaat mijn verkeer toch nog steeds naar de oude site !?
En ik kan geen andere rede verzinnen dan dat er een proxy zou tussen zitten.
Proxy?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een browser heeft hier niets mee te zien... die vraagt aan je TCP/IP stack om een hostname te resolven.Ofloo schreef:cache? nope, .. ik doe een compleet nieuwe browser open die ik nooit gebruik, 'k heb zelfs een nieuwe browser geinstalleerd gewoon om het te testen en om de één of andere rede gaat mijn verkeer toch nog steeds naar de oude site !?
Eens geresolved staat die in je DNS cache van je PC... ongeacht welke browser je gebruikt.
En buiten de DNS cache van je PC is er natuurlijk nog de DNS cache van de DNS server die je gebruikt (TN of niet).
Doe je een nslookup... en zo ja naar welke DNS server ? Dezelfde als die je op je PC gebruikt ?Ofloo schreef:en alle servers hebben hetzelfde SOA en commandline van mijn client heeft het juiste record, dat ik nog steeds naar de oude site verwezen wordt, ..
Mogelijks draaien ze een transparent proxy...Ofloo schreef:Draait telenet een proxy, voor http verkeer?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Telenet negeert de minimum TTL (lees: minimum) en hanteert 12u dacht ik, ongeacht de TTL die je in je SOA gedefinieerd hebt.
Heel vervelend als je een site wilt launchen vanaf een nieuwe omgeving.
Heel vervelend als je een site wilt launchen vanaf een nieuwe omgeving.
-
- Deel van't meubilair
Maar doe je die nslookup tov. van je eigen DNS server, of tov. deze van TN (of welke dan ook die je gebruikt op je PC).Ofloo schreef:als ik een ns lookup doe krijg ik het juiste record.
Als die laatste namelijk het correcte adres geeft dan moet je ook je nieuwe site krijgen (tenzij men inderdaad een proxy zou gebruiken).
Als je beide nslookups doet kan je trouwens zien dat die van TN vermoedelijk niet actueel is (inderdaad vanwege die TTL).
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Er is uiteraard wel een DNS cache, bij telenet.
En er zijn idd DNSen die TTL onder een bepaalde waarde negeren en hun eigen minimum implementen.
Welke DNS gebruik je op je netwerk/client? Telenet zelf, of een andere?
Anders ns opendns of google dns instellen, dns cache flushen op de client, en herproberen.
Sites redirecten is een notoire nachtmerrie. Een tussenoplossing is op het oude IP een 301 redirect instellen via htaccess.
En er zijn idd DNSen die TTL onder een bepaalde waarde negeren en hun eigen minimum implementen.
Welke DNS gebruik je op je netwerk/client? Telenet zelf, of een andere?
Anders ns opendns of google dns instellen, dns cache flushen op de client, en herproberen.
Sites redirecten is een notoire nachtmerrie. Een tussenoplossing is op het oude IP een 301 redirect instellen via htaccess.
-
- Deel van't meubilair
Die is natuurlijk altijd juist... maar dat is niet degene die jij op je PC gebruikt.Ofloo schreef:Eigen natuurlijk
Zolang je beide niet vergelijkt kan je dus niet zeggen of er mogelijks een proxy is.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Jawel ik gebruik ook eigen dns servers op pc, .. waarschijnlijk zal het ook niet bij telenet liggen, .. 'k kan alleen niks anders bedenken. op de hele lijn gebruik ik eigen dns servers.