Ben ik de enige die zoveel problemen heeft met zijn Linux Mint te updaten.
Ik ben sinds februari overgestapt van Edpnet naar Proximus en sindsdien zijn de problemen begonnen.
Dit is zeker geen lijn probleem want de tv's werken perfect.
Het surfen op mijn linux mint werkt altijd maar het updaten via apt faalt 90 % van de tijd.
Is dit een IPv6 probleem?
IPv6 Proximus Linux Updates
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Je kan ook in Grub opgeven geen ipv6 te gebruiken, of nog beter de kernel wijs maken dat je het niet wil via sysctl.
Het is natuurlijk niet de ideale oplossing om ipv6 uit te schakelen. Gezien je problemen zijn begonnen bij overschakeling naar Proximus, denk ik dat daar misschien een deel van de oorzaak ligt?
Ook bij de apt-servers kan dat al eens tegen wringen.
Ik kreeg dikwijls errors dat belnet niet bereikbaar was. Ik heb de hoofserver voor apt dan veranderd in die van de "Netherlands Local Unix Users Group" (ftp.nluug.nl) en sindsdien geen problemen meer gehad met de updates. Ter info, ik zit bij Edpnet.
Het is natuurlijk niet de ideale oplossing om ipv6 uit te schakelen. Gezien je problemen zijn begonnen bij overschakeling naar Proximus, denk ik dat daar misschien een deel van de oorzaak ligt?
Ook bij de apt-servers kan dat al eens tegen wringen.
Ik kreeg dikwijls errors dat belnet niet bereikbaar was. Ik heb de hoofserver voor apt dan veranderd in die van de "Netherlands Local Unix Users Group" (ftp.nluug.nl) en sindsdien geen problemen meer gehad met de updates. Ter info, ik zit bij Edpnet.