Welke Android?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Eekhoorn schreef:Beste toestel op de markt; de s7 egde. :beerchug:
En na 3 jaar is dat ding niet meer vooruit te branden zeker ? Zodat je toch maar hun nieuwste toestel koopt.

Heb dan liever een goedkoper toestel te kopen voor de helft van de prijs (OnePlus, Xiaomi, OPPO,...) en wat vroeger te veranderen. Bij OnePlus zijn er trouwens enorm veel ROM's en ik had al snel de nieuwste Android op m'n toestel (ok, niet voor iedereen ivm flashen).

Ik kende iemand met 'n S3 en dat ding was na 1 jaar al zo traag door die Touchwiz schil erover. Custom ROM op flashen was ook niet zo simpel.

Wil je steeds de laatste updates en lange ondersteuning voor een 'redelijke' prijs kies dan een Nexus.

Beste prijs/kwaliteit en lang ondersteuning (mits evt flashwerk): Xiaomi, OnePlus, OPPO.

Just my 2 cents.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik ben een iPhone fan, ik verander graag eens, ik kom van een 6s plus.
Mss in oktober de iPhone 7.

Ik houd nooit een toestel 3J of langer.
De S7 edge is de top, beste op de markt nu.
Ieder zijn keuze.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Top updates? Top locked bootloader ? Na paar jaar is je scherm ingebrand.

OnePlus One was vreselijk qua ontvangst, na 1,5j nog steeds geen goede radio(zelfde band en minder ontvangst), nu een moto x style, veel beter toestel (& groter scherm maar even breed), maar je vind ze niet zo makkelijk als een Samsung of iPhone. Turbo charge is erg handig.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Huh, nog nooit ontvangstproblemen gehad. Heb je 'm al op RMA gedaan ?
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 25 keer

Dikke pech gehad met dat toestel ja. Meer niet... En zoals gevraagd... Moeite gedaan om support te krijgen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik heb de OnePlus One nu een dik jaar en ik zit heel vaak op 4G.
Slechte ontvangst? Weinig last van...
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ontvangst is gewoon veel beter met de Motorola (zelfs met de moto g LTE) op plaatsen waar ontvangst minder is.

Tegenwoordig zit ik bijna altijd op LTE :) zelfs daar waar ik vroeger geen/amper ontvangst had.

Verschillende radio's geflashed op de OPO, echt goed was het nooit, switchtte ook tot snel naar h+ ipv op 4g te blijven.
Volledige reset gedaan via fastboot images,...

Sommige toestellen zijn gewoon beter (qua ontvangst).
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Kan zijn maar heb al een jaar m'n OPO en heb quasi altijd 4G met Mobistar. Batterij gaat lang mee, geen vastlopers, perfect bereik.
Soit, we gaan geen welles-nietes discussie doen. Kan natuurlijk zijn dat jij op jouw locatie met 800MHz band 20 4G zit en wij hier vooral 1800 hebben. De Style werkt waarschijnlijk wel met band 20. Dan gaat het niet over de radio die niet goed is maar gewoon het ontbreken van band 20 receiver.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 10 keer

Al 4 jaar Xiaomi gebruiker. Eerst de Mi2, nu de Redmi Note 2 Prime.

Als je toch voor 5.5" wil gaan, heb je voor 220 euro de Redmi Note 3 Prime Pro (nieuwe versie met snapdragon 650 ipv MTK X10, haalt 78.000 op antutu). Heeft FHD IPS scherm, fingerprintscanner, 3GB Ram, 32GB + MicroSD, metalen body. De interface heeft een "swipe" optie waardoor de hele interface verkleint (naar links of rechts, grootte aanpasbaar) zodat hij terug met één hand te bedienen valt. (link)

Je kan ook gaan voor de nieuwe Mi5 (hun topmodel) van Xiaomi. Is wat duurder (+/- €400) met nog meer toeters en bellen, en scoort +/-140.000 op Antutu. Ook wat kleiner, met 5.2" scherm. Link.

Die hebben ook een stock in Europa, als je hier de DHL verzending kiest, wordt die vanuit de EU veronden, en betaal je geen extra import. En is hij binnen de twee weken bij u (toch in mijn geval).
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Als je voor Xiaomi mi5 zou gaan best even wachten totdat het zeker is dat de bootloader unlockable is. Ik zou geen xiaomi kopen als ik vast zat op MIUI. Niet dat MIUI slecht is, gewoon niets voor mij.

Edit: bootloader is unlockable, het kost wel wat meer werk :(
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Heeft die alle LTE-bands ?

Hoe is de camera? Heb nu de 1+2 en camera is minder dan IPhone. Twijfel om terug een IPhone Se te nemen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Nee hij heeft niet alle LTE bands maar aangezien er een 820 inzit zou het maar een (unofficial) software aanpassing nodig hebben en er zijn mensen met bezig.

Edit: LTE werkt hier, zie xda hoe je de bands moet "unlocken"

Camera is zeker degelijk, maar de reclamevideo van de ois was nep. Ik kan geen betrouwbare camera sampels vinden.

Edit: er staan al wat reviews op xda, waarschijnlijk zitten daar wel camera samples bij.

Edit 2: deze review heeft een degelijk camera segment: http://forum.xda-developers.com/mi-5/ho ... w-t3338983
ozfunghi
Pro Member
Pro Member

lanadekat schreef:Nee hij heeft niet alle LTE bands maar aangezien er een 820 inzit zou het maar een (unofficial) software aanpassing nodig hebben en er zijn mensen met bezig.

Edit: LTE werkt hier, zie xda hoe je de bands moet "unlocken"

Camera is zeker degelijk, maar de reclamevideo van de ois was nep. Ik kan geen betrouwbare camera sampels vinden.

Edit: er staan al wat reviews op xda, waarschijnlijk zitten daar wel camera samples bij.

Edit 2: deze review heeft een degelijk camera segment: http://forum.xda-developers.com/mi-5/ho ... w-t3338983
Camera: not as bad as HTC, not as great as Samsung

http://www.theverge.com/2016/3/16/11244 ... ple-images

Having experienced the glories of LG’s V10, Apple’s iPhone 6S Plus, Google’s Nexus 6P, and Samsung’s Note 5, I just can’t look at the pictures the Mi 5 takes and be impressed. Sharpness and color accuracy are both lacking, even in well illuminated images. Xiaomi relies on Qualcomm’s image-processing engine — which happens to be exact area where companies like Apple, Samsung, and LG pour in their biggest investments to improve — and that holds it back.
On the plus side, low-light images don’t exhibit as much degradation as most other cameras, suggesting that the Mi 5’s sensor is indeed a good one, and the camera’s speed and performance are very good. I’m also impressed by the video stabilization of this handset, and it happens to have one of the better selfie cameras on the market right now.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

mgo72 schreef:Heeft die alle LTE-bands ?

Hoe is de camera? Heb nu de 1+2 en camera is minder dan IPhone. Twijfel om terug een IPhone Se te nemen.
Vroeger had ik 'n 4S en nu een 1+2 en dit is toch een verademing. Ok 4S was al wat ouder, maar toch. Heb ook nog 'n iPod Touch 5G liggen en die kan ook niet tippen aan de 1+2.

MI5 is wel top qua specs.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik was zelf ook nog altijd aan het zoeken maar telkens opnieuw blijkt dat een smartphone die interessant zou kunnen zijn voor mij, dan toch weer niet beschikt over een of andere feature die ik zoek. En zo ben ik dan aanbeland bij de, in mijn ogen, nagenoeg perfecte smartphone. Scherm mag voor mij iets kleiner (5 inch). Ik denk dat ik toch maar ga voor dit toestel dat in april op de markt komt, de Zopo Speed 8:
http://www.zopomobileshop.com/369-zopo- ... phone.html
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 30 maa 2016, 11:05, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Voor mij is camera het belangrijkste. Dual sim van mijn 1+2 kan ik bijna niet meer missen. Zit 50% in buitenland.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Op internet lees je vaak dat de camera van de 1+2 niet goed is... Ik heb nochtans al prachtige foto's kunnen nemen met de 1+2. Kijk ook eens op 'One Day One Photo' van OnePlus en op de fora. Daar zie je soms fenomenale foto's.
=>https://photos.oneplus.net/
=>https://forums.oneplus.net/threads/mega ... ere.50952/
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Jack Daniels schreef:En zo ben ik dan aanbeland bij de, in mijn ogen, nagenoeg perfecte smartphone. Scherm mag voor mij iets kleiner (5 inch). Ik denk dat ik toch maar ga voor dit toestel dat in april op de markt komt, de Zopo Speed 8:
Goh, de specs zijn uiteraard niet verkeerd en ik geef toe dat hij heel wat boxes aantickt. Maar er zijn toch ook wat minpuntjes (net zoals met elke telefoon, inderdaad):
- MediaTek processor. Allemaal leuk, zo'n "deca-core", maar wat doet ie in the real world? Benchmarks zijn alvast underwhelming...
- Chinese maker die niet echt gekend staat lang updates te voorzien. Dus hopen op open source community werk e.d. voor langere duur
- En dan de klassieke zaken (die je ook bij alle recente Nexussen hebt hoor): geen SD kaart, geen verwijderbare batterij

Goed, voor die prijs kan je het allicht niet meteen een miskoop noemen (al zie ik nergens de "EU price"?), maar persoonlijk zou ik toch nog voor de Nexus 5x gaan. Dan weet je dat je qua updates en ondersteuning alvast goed zit (voor de komende 2 jaar :p).
ooh. shiny.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Goed, voor die prijs kan je het allicht niet meteen een miskoop noemen (al zie ik nergens de "EU price"?), maar persoonlijk zou ik toch nog voor de Nexus 5x gaan. Dan weet je dat je qua updates en ondersteuning alvast goed zit (voor de komende 2 jaar :p).
In presale gaat er 20 US dollar van de prijs en is die aan 279 dollar geprijsd. En het klopt wat je schrijft over die externe SD geheugenkaart die ontbreekt of de accu die je niet kan vervangen. 32 Gigabytes is voor mij meer dan voldoende aan intern geheugen. En die accu: goh, meer en meer fabrikanten stappen af van de verwijderbare accu. Ik heb nu ook een toestel zonder verwijderbare accu. Ik heb mij hier eigenlijk al een tijdje bij neergelegd. Verder stond ik lange tijd wantrouwig tegenover een Mediatek processor, voornamelijk met de GPS problemen die er waren. Maar ondertussen blijken die problemen verleden tijd te zijn.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Wow ! Is toch wel enorm voor z'n prijs... Je zou haast denken dat het te mooi is om waar te zijn.

Laatste technologieën zoals USB-C zijn allemaal aanwezig. Chique toestel. Wel nog nooit van het merk gehoord.

Heeft die Zopo al iets bewezen ? Is die 'deca' core al getest geweest ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Zopo bestaat al een tijdje maar is een veel minder bekende Chinese smartphone. Linkje over de (pre-sale) prijs:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 389 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als je toch voor de Nexus 5X zou gaan, nu tijdelijk met (een beetje) korting: http://www.ibood.com/nl/nl/product-spec ... -32gb.html

32GB versie voor €279.99 (+ verzending)
ozfunghi
Pro Member
Pro Member

BertG3 schreef:Wow ! Is toch wel enorm voor z'n prijs... Je zou haast denken dat het te mooi is om waar te zijn.

Laatste technologieën zoals USB-C zijn allemaal aanwezig. Chique toestel. Wel nog nooit van het merk gehoord.

Heeft die Zopo al iets bewezen ? Is die 'deca' core al getest geweest ?
Scoort beter dan de X10 die in mijn Redmi Note 2 zit, maar niet beter dan de Redmi Note 3 Prime Pro, die goedkoper is en een Snapdragon 650 heeft. De link heb ik hierboven al geplaatst. Heeft net zoals de Zopo Speed 8 een 5.5" FHD IPS scherm, metalen body, fingerprint scanner... Heeft wel "maar" 3G Ram maar ook een 4000mah batterij. Qua foto's weet ik niet welke beter is. Op't eerste zicht zou ik zeggen de Zopo.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

De Xiaomi heeft geen LTE800 aan boord. De Zopo heeft dat dan weer wel. Maar die heeft dan weer geen slot voor een geheugenkaartje.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member

Jack Daniels schreef:De Xiaomi heeft geen LTE800 aan boord. De Zopo heeft dat dan weer wel. Maar die heeft dan weer geen slot voor een geheugenkaartje.
Wordt toch in België niet gebruikt of wel? (Ik ben geen kenner wat betreft die bands). Dan lijkt me een microSD kaart slot persoonlijk wel handiger. Maar als de camera belangrijk is, de Xiaomi is 16MP, de Zopo 21MP dacht ik. Maar de kwaliteit van de sensor en lens zijn in principe belangrijker, en wat dat betreft weet ik niet welke er het beste uit komt.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

LTE800 wordt volop gebruikt en zonder heb je gewoon minder LTE dekking, vooral dan op de boerenbuiten en diep in gebouwen in stadscentra.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

ik vond dualband belangrijk: na wifi-bridge, asus chromebook en minix neo X7 nu ook xiaomi phone met 5 GHz...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Een telefoon zonder 5GHz wifi zou ik voor mezelf niet kopen. Dat is zo een verademing tegenover 2.4GHz op drukke plekken. Laat staan de veel hogere snelheden.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Een kennis twijfelt tussen de OnePlus 2 en de Nexus 5X... Wat denken jullie dat de beste bang for buck is ? Ook toekomstgericht (zal toch een 5 jaar moeten meegaan) ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Oneplus 2 natuurlijk, maar er zijn zoveel andere toestellen... LG g4, ...
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Okay... Ik las her en der dat de 5X beter was dan de 1+2... Meningen zijn blijkbaar verspreid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Ik weet dat de 1+2 qua specs iets beter is, maar rating van de 5x ligt toch wel hoger en CPU van de 1+2 is onderklokt blijkbaar. Ik ken iemand met een 1+2 en voor hem heb ik een custom ROM geflasht omdat Oxygen het niet echt deed. De persoon die de keuze moet maken kent hier echter niets van en op dat vlak zit je met software weer iets beter met de 5x.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

@heist_175: die phonearena site vind ik wel erg interessant hoor. Vooral die knop met "best phones" en dan "Best mid-range phones". Ben zo terecht gekomen bij de Asus zenfone 2. Heeft alles wat ik zoek (behalve een iets te groot scherm) en voor weinig geld. Een dezer bestellen bij Amazon FR, daar ligt hij goedkoper dan bij DE.
Edit: linkje hierbij (toestel heeft 4 GB werkgeheugen):
http://www.phonearena.com/phones/Asus-ZenFone-2_id9050
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ho ho, de 6P in promotie op iBood...

http://www.ibood.com/be/nl/product-spec ... phone.html
ooh. shiny.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 389 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Er zat een "foutje" in de aanbieding. Het is de 64GB versie voor 499!

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Nice. Die heb ik begin dit jaar nog 699 betaald... :cry:
ooh. shiny.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Heb de 6P voor hem besteld ipv de 5X. Ben nu natuurlijk vergeten via Mobile Vikings te bestellen anders had ik nog 25 Vikingpunten. De dag van vandaag moet je ook aan alles denken. En blijkbaar kan Mobile Vikings die achteraf niet meer terugzetten ! :bang:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Het werd bij mij de Nexus 5X met 32 GB via Amazon duitsland
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Recent bedankt: 3 keer

cloink schreef:Ho ho, de 6P in promotie op iBood...

Deze had ik besteld... en is dit weekend door iBood geannuleerd.
Officiële reden, die ik pas gekregen heb na navraag te doen :
De leverancier heeft aangegeven geen voorraad meer te hebben waardoor wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren.
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”