Pixel C of iPad Air 2

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Hallo,

Eventjes jullie raad nodig.

Nu heb ik een iPad 2, en die begint toch lichtjes zijn beste tijd gehad te hebben. Gebruik deze zeer intensief en 90% van mijn tijd op UB verloopt oa via deze iPad. Mijn mails worden ook quasi allemaal via de iPad beantwoord.

Ik kreeg nu de kans om via developer korting (gewoon aan te vragen zie Tweakers.net) bij Google een Pixel C 32 GB aan te kopen met 25% korting. Deze komt dan nog op zo'n €375.
Natuurlijk zou een opvolger ook de iPad Air 2 kunnen zijn die mits zoekwerk voor 16GB aan een slordige €400 aan te kopen is.

Ik wil hier absoluut geen iOS<=>Android discussie van maken. Beide platforms gebruik ik aangezien mijn smartphone een OnePlus One is. Ook alle apps die op m'n iPad staan zijn aanwezig in de Play Store.

Wat zouden jullie kiezen aangezien ik het echt niet weet......

Bedankr.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Niemand kan je voorkeuren raden.
Ik kan alleen enkele vragen geven die je jezelf moet stellen.

Heb je betalende apps voor je iPad? Ben je bereid om die opnieuw kopen op Android?
Zijn de apps die je veel gebruikt beschikbaar in de Belgische store?(bv. Wired is wel beschikbaar in de Amerikaanse AndroidStore maar niet in de Belgische, op iOS is ie wel beschikbaar in Belgie).
Aangezien je een developer account hebt. Ben je echt developer en zoja wil je je inwerken in beide platformen(dan kan het handig zijn dat je van elk 1 toestel hebt) of alleen in Android.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

De prijs na developer korting lijkt nu gewoon voor iedereen van toepassing?
Google haalt 25% van de prijs af.

http://tweakers.net/nieuws/109743/googl ... nelux.html
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Je moet de korting nog steeds aanvragen.

Ik heb quasi geen apps gekocht en alle apps die ik nu op m'n iPad staan heb zijn aanwezig in de Belgische Play-store.
Developen heb ik vroeger nog gedaan, maar heb ik niet zoveel tijd meer voor dus dat is geen probleem.
Van die iCloud dingen gebruik ik niets dus dat is ook geen probleem. Alles doe ik via m'n Synology.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik raad de 16GB iPhones tegenwoordig serieus af, want met die retina displays en unified apps voor iphone en ipad, zijn veel apps serieus zwaar geworden. Neem daarbij dat de camera serieus grote fotos en video maakt, en je de OS zelf nog moet aftrekken van het volume, en hij zit zeer snel vol.

Bij de iPad geldt dezelfde redenering, maar nog erger want meer kans dat je een zwaardere app installt.
Wegblijven van de 16GB dus.
De Ipad Air 2 gaat wss wel wat in prijs dalen nu er een opvolger aankomt, moest je dat mee in overweging nemen.

Bij Android (tenzij, naar het schijnt, het laatste nieuwe OS), zit je met lamlendige privacy options, waarbij je een app "alles-of-niks" toegang tot je toestel moet geven of gewoon niet downloaden; je verliest dus de fine-grained options die iOS biedt, moest dat belangrijk zijn voor je.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

De opvolger(kleine ipad pro) is er al en de prijs van de Air2 is daarna gezakt, dus de huidige prijs zal de komende maanden wel stabiel blijven.
Ook heeft de laatste versie van Android privacy controls gekregen(wel beperkter dan iOS).
De camera van de iPad is wel beter(maar de meesten gebruiken geen tablet om foto's te nemen).
Als je alleen surft mailt, kan je met 16GB misschien wel toekomen.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Heb mezelf ervan overtuigd dat de Pixel C voor deze prijs een goede tablet is en heb er net eentje besteld... Ben benieuwd na jarenlange iPad-gebruiker.

Was Apple echt beu. Ik heb de iPad 1&2 gehad en daarna volgden ze elkaar veel te snel op. Toen ze met de mini begonnen kon ik door het bos de bomen niet meer zien. En nu met de 2 iPad pro's is er een overaanbod.

Komaan. 2 9,7 inch iPads beide draaiend op hetzelfde besturingssysteem. Ik geraakte er niet meer aan uit. Vroeger kostten de iPads 479 en nu sinds kort 499... Is toch wel al duur.

Nu, ik laat nog iets weten. Hopelijk dan verstuurd vanaf m'n Pixel C !
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

De nieuwe 9.7 ipad is gewoon het vervolg op de air2. Ze veranderen gewoon iets te graag van modelnaam tegenwoordig :-)
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

De opvolger ? Met een prijs van 200 euro meer ?
Is echt z'n geld niet waard dan als je kijkt wat je krijgt met een Pixel C
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Pixel C is vandaag binnengekomen. Heb er zeker geen spijt van. Prachtig scherm, zeer snel en perfect qua grootte.
Heb zeker geen spijt van de keuze.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

iets uitgebreidere review pls
de koe zegt boe
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Dat zal voor een andere keer zijn. Het is trouwens niet zo verstandig om na 2 uur al een oordeel te vellen. Maar hij komt er zeker aan !
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”