Beste mensen,
Ik heb even een vraagje.
Ik ga zelf veel naar het buitenland (China en Hong Kong)
Ik krijg heelveel telefoontjes op mijn GSM en als je weet is een oproep ontvangen buiten Europa niet te betalen.
Nu heb ik gehoord dat je ook belgische voip nummers kunt kopen die via een app gelijk bria of anderen op je GSM komen. Welke raden jullie aan om te kopen? Zodat ik mijn GSM kan doorschakelen naar het Belgische voip nummer en in Azië gewoon goedkoop bereikbaar kan zijn?
In iedergeval hartelijk dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groet,
Rick
Belgisch voip nummer hebben via app op gsm
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Je hebt talloze keuzes hierin.
Je moet zorgen dat je een provider vindt met een DID.
2 die ik er meteen kan opnoemen zijn OVH en Weepee.
Ikzelf heb die eerste (OVH), dit kost mij 1,20 per maand (ongelimiteerd bellen outgoing naar vaste nummers, en heb een ingaand nummer).
Als je geen toestel van hun erbij neemt, kun je een gebruikersnaam en wachtwoord instellen die je kunt instellen op een app op je GSM waarop je bereikbaar bent (en ook zelf mee kunt bellen) als je data (wifi?) hebt.
Weepee kost je, dacht ik, eenmalig 18 euro voor een nummer, en daarna is het goedkoop per minuut.
Dit is een optie als je eerder denkt niet veel te hoeven bellen, maar wel bereikbaar wilt zijn.
Je moet zorgen dat je een provider vindt met een DID.
2 die ik er meteen kan opnoemen zijn OVH en Weepee.
Ikzelf heb die eerste (OVH), dit kost mij 1,20 per maand (ongelimiteerd bellen outgoing naar vaste nummers, en heb een ingaand nummer).
Als je geen toestel van hun erbij neemt, kun je een gebruikersnaam en wachtwoord instellen die je kunt instellen op een app op je GSM waarop je bereikbaar bent (en ook zelf mee kunt bellen) als je data (wifi?) hebt.
Weepee kost je, dacht ik, eenmalig 18 euro voor een nummer, en daarna is het goedkoop per minuut.
Dit is een optie als je eerder denkt niet veel te hoeven bellen, maar wel bereikbaar wilt zijn.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Weet ook dat er "geografische telefoonummers" zijn en "nomadische telefoonnummers". Het verschil is dat je met een "geografisch telefoonummer" de Belgische hulpdiensten kan bellen (bel 101 , etc . ) maar dat je eigenlijk die voip-verbinding alleen mag gebruiken op een specifiek adres aangezien dat telefoonnummer geacht is stationair te zijn. Zie dat je een nomadisch telefoonnummer hebt.
Al de telefoonnummers van WeePee zijn nomadisch.
Al de telefoonnummers van WeePee zijn nomadisch.
-
- Starter
Heel veel dank voor de snelle reactie.
Hetgene waarvoor ik het graag zou gebruiken is om mijn oproepen van mijn proximus nummer door te schakelen. In China heb ik altijd een data kaart vandaar.
Graag zou ik het nummer willen zien die me belt en ook ongelimiteerd oproepen kunnen ontvangen zonder er extra kosten bij komen als ik een oproep ontvang. Voor het bellen is het niet zo nodig want daarvoor gebruik ik meestal freevoipdeals. Moet je voor ovh of weepee betalen als je een oproep krijgt?
Hetgene waarvoor ik het graag zou gebruiken is om mijn oproepen van mijn proximus nummer door te schakelen. In China heb ik altijd een data kaart vandaar.
Graag zou ik het nummer willen zien die me belt en ook ongelimiteerd oproepen kunnen ontvangen zonder er extra kosten bij komen als ik een oproep ontvang. Voor het bellen is het niet zo nodig want daarvoor gebruik ik meestal freevoipdeals. Moet je voor ovh of weepee betalen als je een oproep krijgt?
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Oproepen ontvangen is onbeperkt gratis bij weepee en zover ik weet ook bij die andere. Of je het telefoonnummer van de echt beller gaat zien of dat van uw gsm dat weet ik niet. Bij weepee kan je een gratis sipaccount aanmaken met 2 euro belwaarde om te testen ... maar aangezien je dan nog geen telefoonnummer hebt kan je dat niet testen.
-
- Starter
Mag ik van jullie de website van ovh?
Hartelijk dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groet,
Rick
Hartelijk dank bij voorbaat.
Met vriendelijke groet,
Rick