Smartcard reader software?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Ben eens benieuwd of hier iemand raad mee weet:
Ik ben op zoek naar software om chips van smartcards te kunnen inlezen.

Smartcards zijn o.a. de chip op een SIS kaart, op een bankkaart, telefoonkaart, enz...

Ik wil gewoon, puur uit interesse, eens proberen zo'n chip in te lezen.
Hier voor heb ik een smartcard reader van Ingenico de Smart'up. Deze is beter gekend van de Banxafe pakketjes om online verrichtingen te doen met je bankkaart.

Afbeelding

:idea: Hoe kom ik nu op het idee om zo'n chips te willen inlezen?
Wel, mijn SIS kaart is zojuist vernieuwd, en de oude zou ik nu moeten vernietigen.
Maar omdat ik graag dingen uittest wilde ik eens wat experimenteren met die oude (en dus niet meer geldige) SIS kaart.

Ik heb al heel wat "ge-googled" naar software voor smartcards, en dus ben ik al heel wat informatie en software tegen gekomen.
En eigenlijk zit ik nu met het probleem dat zowat alle software nog werkt via COM poorten.
Maar omdat ik een USB card reader heb werkt dat langs geen kanten.

Weet iemand hier raad mee? Of heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Ik vraag me o.a. af of zo'n smartcard als een micro- "diskette" werkt...
Ik heb al gelezen dat er bitter weinig op past, hooguit enkele paswoorden bijvoorbeeld. Maar dan nergens kom ik de capaciteit van zo'n chip tegen.

Het zijn allemaal vragen die nog blijven open staan. :?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sommige van die chips zijn herbeschrijfbaar (denk aan de eerste generatie telefoonkaaten die je terug kon 'opladen :twisted: ).
Volgens mij zijn siskaarten dit ook gedeeltelijk, vb het deel waar je gegevens op staan zijn vast en een ander deel is "los".

Ik heb het ook al willen proberen, zeker toen ik ontdekte dat als ik mijn SIS-kaart in een proton lezer stak, deze een bedrag liet zien, maar ik heb er nooit verder naar gekeken.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb nog een een com-poort-banxafe en ik weet dat er firmware op die smartcard-reader zit. Je kan denk ik niet zomaar om die firmware om ...
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Hm, het zou leuk zijn moesten die chips beschrijfbaar zijn; dan kon ik eens proberen er een programmatje rond te schrijven.

Hier spreken ze onderaan de pagina over een SIS-kaart dll:
SIS-kaart dll

Wilt u de publieke gegevens van de SIS-kaart lezen om in uw software te integreren, dan kan u de SIS-kaart dll gebruiken met een eenvoudige interface naar JAVA (JNI) ,Visual Basic , Delphi en C++.
Interessant... maar ik vind natuurlijk nergens die dll.
Vermoedelijk is die natuurlijk weer niet gratis en verkoopt die zogenaamde @rrowUp ze? :?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”