Heb ook zo'n brief ivm een checkup gehad. Blijkbaar met een twist:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160308_02171233
Gratis checkup als alles reeds correct werkt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ja, da's toch logisch. Maar je kan ze wel gratis wegsturen. Die komen kijken of alles correct werkt ed. Ze helpen je met wat kleine dingen gratis (bv. optimale wifi channel kiezen), maar voor bepaalde dingen (bv. een slecht functionerende powerline) moet je betalen. Het is de Sint niet he.
Hier in het geval van vaste lijn: vaste lijn hoort niet bij de gratis checkup aangezien het wel wat meer moeite kost om te vinden wat er mis mee is. Er is ook weinig aan te "checken"... Als er iets mis is, kunnen ze wel aanbieden de telefoon te veranderen. Als dat niet werkt en binnenbedrading nakijken en eventueel een nieuwe draad meegeven.
In ieder geval was die actie natuurlijk puur opgezet voor 2 dingen:
1) extra dingen/diensten verkopen (powerlines, of extra diensten / upgrade /....)
2) verouderde modems meteen mee vervangen naar nieuwe wifi model zodat ze ook een homespot worden.
Hier in het geval van vaste lijn: vaste lijn hoort niet bij de gratis checkup aangezien het wel wat meer moeite kost om te vinden wat er mis mee is. Er is ook weinig aan te "checken"... Als er iets mis is, kunnen ze wel aanbieden de telefoon te veranderen. Als dat niet werkt en binnenbedrading nakijken en eventueel een nieuwe draad meegeven.
In ieder geval was die actie natuurlijk puur opgezet voor 2 dingen:
1) extra dingen/diensten verkopen (powerlines, of extra diensten / upgrade /....)
2) verouderde modems meteen mee vervangen naar nieuwe wifi model zodat ze ook een homespot worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Ik heb nochtans een totaal andere ervaring! Er was bij nog maar recent een nieuwe modem geïnstalleerd, maar deze herstartte regelmatig spontaan (waardoor alle verbindingen tijdelijk wegvielen). Telefoontje naar de klantendienst: "Ah meneer, ik zie dat u nog recht hebt op een bezoek van een technieker in het kader van de Helemaal Mee Tournee. Deze kan de modem dan meteen nakijken en indien nodig vervangen. Dit bezoek is dan sowieso gratis, dus ook als het probleem niet bij Telenet ligt (anders zouden er normaal gezien verplaatsingskosten worden aangerekend)." Uitgerekend tijdens dit gesprek herstartte de modem toevallig weer, waardoor de telefoonverbinding uiteraard wegviel. Kort daarna werd ik op mijn (Proximus) gsm-nummer teruggebeld door de medewerkster van de klantendienst.
Ik heb dan een afspraak gemaakt en de technieker stelde vast dat de interne bekabeling van het gebouw niet aan de normen voldeed (enkelvoudig afgeschermde coax). Toch heeft hij de modem preventief vervangen. Later heb ik dan zelf een nieuwe kabel getrokken en is er opnieuw een technieker langsgeweest om deze op de tap te komen aansluiten. Voor beide interventies zijn geen kosten aangerekend. Ik deel de ervaringen van mevrouw de cabaretière dus absoluut niet. Wellicht heeft zij de verkeerde persoon aan de lijn gekregen.
Ik heb dan een afspraak gemaakt en de technieker stelde vast dat de interne bekabeling van het gebouw niet aan de normen voldeed (enkelvoudig afgeschermde coax). Toch heeft hij de modem preventief vervangen. Later heb ik dan zelf een nieuwe kabel getrokken en is er opnieuw een technieker langsgeweest om deze op de tap te komen aansluiten. Voor beide interventies zijn geen kosten aangerekend. Ik deel de ervaringen van mevrouw de cabaretière dus absoluut niet. Wellicht heeft zij de verkeerde persoon aan de lijn gekregen.