"Zzz..zzz.. Het laden duurt erg lang ..." boodschap op Android

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Sinds gisteren krijg ik regelmatig volgend bericht op mijn Note 3 met Android 5.0.
Zzz.zzz.. Het laden duurt erg lang. Weet je zeker dat je een goede internetverbinding hebt?
Iemand een idee van waar dat komt?
Ik heb recent geen nieuwe apps geïnstalleerd of zo.
Mijn telefoon staat trouwens in het Engels.

Afbeelding
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

google geeft 2 resultaten: UB en FB, en op FB zie je hier: dat het blijkbaar meerdere mensen treft (en niet enkel .be dus, gezien de post van een nederlander is)

je bent dus ook niet de enige met zijn telefoon in het engels en de melding in het nederlands, maar het blijkt enkel om samsung toestellen te gaan.
mss iets met hun updates dat misloopt ofzo?
iig: ik zou de fb pagina van samsung in de gaten houden
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

lol alsof je internetverbinding iets heeft te maken met de snelheid van het opladen :beerchug:
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

tommekentom: er zijn wel degelijk zaken die niet werken als je geen/trage internetverbinding hebt, dus dat vind ik niet onmiddelijk het vreemde deel eraan :)

EDIT en OT: Seagull, ik zie dat je ook een mailwise gebruiker bent, leuke mailapp is dat hé :D (enige wat ik eraan mis is een multi-folder inbox en/of sync)
Laatst gewijzigd door Splitter 21 feb 2016, 19:18, in totaal 1 gewijzigd.
seagull
Elite Poster
Elite Poster

Tijd voor een HP Elite X3... :lol:
Alleen de stylus ontbreekt. :eek:
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Lijkt me een Nederlandstalige app die in de background iets wil laden, geen melding van Android zelf (dan zou deze in het Engels zijn). Met laden doel ik dan wel op data-inladen, of krijg je het enkel als hij aan de lader hangt? (in dat geval zou ik het echt niet weten).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

@mclaeys: zoals ik hogerop al zei, het blijkt een samsung-ding te zijn met meerdere gerapporteerde gevallen.
via google kan je nu nog 1tje vinden, maar ook daar nog geen antwoord te zien: http://www.tabletguide.nl/vragen/7017/s ... nding-hebt

dus het is zelfs niet beperkt tot smartphones of bepaalde apps, maar lijkt effectiefs iets van samsung (en dus niet van "android" - mensen maken daar imho echt te weinig onderscheid in)

ik vermoed ergens een of andere foute update ofzo dat ze hebben geprobeerd te pushen mss?
wat krijg je dan als je een update probeert te forceren en/of cache e.d. leegmaakt? zou dat dan nog voorkomen? of met internet helemaal disabled ?
seagull
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Met laden doel ik dan wel op data-inladen, of krijg je het enkel als hij aan de lader hangt? (in dat geval zou ik het echt niet weten).
Hij doet het als hij aan de lader hangt maar ook als hij niet aan de lader hangt.
Splitter schreef:wat krijg je dan als je een update probeert te forceren en/of cache e.d. leegmaakt? zou dat dan nog voorkomen? of met internet helemaal disabled ?
Als ik manueel probeer te updaten zegt hij dat de laatste versie van de software al geladen is. Internet disabled heb ik nog niet geprobeerd.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 768 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Omdat iedereen hier wel weet in welk kamp ik zit, zullen de meesten het wel weer verkeerd begrijpen, maar zo is het dus niet bedoeld :)

Maar kan je door de openheid van Android niet "een app" installeren die laat zien welke app of service verantwoordelijk is voor welk bericht op je telefoon? Iets à la "Process Explorer" of weet ik veel wat?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sinds Android 5.1 krijg ik bij een melding op het scherm ook een klein icoontje erbij van wie die melding is:

Afbeelding - Afbeelding

Die melding komt bovenop alle andere apps.
Dus op die manier kan je een melding "traceren" naar een app
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”